MTI
Tavaly 8,2%-kal nőtt az Ericsson profitja
A svéd Telefon AB LM Ericsson, a világ legnagyobb távközlésiberendezés-gyártója pénteken 26,3 milliárd svéd koronás adózott eredményt jelentett a tavalyi évről, 8,2 százalékkal többet a 2005-ös 24,3 milliárdnál.
A beszámolóban a tavaly ötödik éve működő Sony Ericsson mobilkészülék-gyártó vegyesvállalat rekord eredményeit dicsérték - a vegyesvállalat piacvezető lett a drágább, multimédiás készülékekből -, sikeresnek nevezték a brit Marconi integrálását és az adatelosztó hálózati berendezéseket gyártó, amerikai Redback Networks Inc. decemberi megvásárlását 1,9 milliárd dollárért, amellyel az Ericsson erősíti versenyhelyzetét a multimédiás adattovábbító rendszerek piacán. Kiválónak nevezték a belső, szerves fejlődést is.
Az első negyedévben 46 százalékkal nőtt az adózott eredmény az egy évvel korábbihoz képest - a 2005-ben 2,2 milliárd dollárért megvett a Marconi első szereplése miatt a csoportmérlegben, amitől a vezetékes üzletág javult -, a második negyedévben 2,2 százalékkal csökkent - a Marconi-ügylet költsége miatt, amelyet erre a negyedévre számoltak el -, a harmadikban 17 százalékkal nőtt - akkor is főleg a Marconi és a Sony Ericsson-részesedés miatt -, az utolsó negyedévben 14,1 százalékkal volt nagyobb az adózott eredmény, mint egy évvel azelőtt.
Tavaly egész évben 8 százalékkal 35,8 milliárd svéd koronára emelkedett az üzemi eredmény a 2005-ös 33,1 milliárdról. A forgalom 17 százalékkal 177,8 milliárd svéd koronára ugrott 151,8 milliárdról. Az átlagot meghaladta a forgalom 23 százalékos növekedése Kelet-Európában, a Közel-Keleten és Afrikában, és a forgalom 42 százalékos növekedése Ázsiában. Latin-Amerikában a forgalom 14 százalékkal csökkent, Észak-Amerikában 18 százalékkal visszaesett, a 2005-ös erős alap miatt.
A távközlési rendszerek üzletág 18 százalékkal 167,7 milliárd svéd koronára növelte a bevételét, ezen belül a mobilhálózatok értékesítése 10 százalékkal többet, 123,4 milliárd svéd koronás bevételt hozott, a vezetékes hálózati rendszerek eladásából 12 milliárd svéd korona származott, 162 százalékkal több a 2005-ös 4,6 milliárdnál. A Sony Ericsson tavaly 144 százalékkal 1,3 milliárd euróra növelte adó előtti eredményét elsősorban a negyedik negyedévi kiváló teljesítményének köszönhetően. Tavaly 74,8 millió mobilkészüléket adtak el, 46 százalékkal többet - az utolsó negyedévben 60 százalékkal többet -, mint 2005-ben. A bevétel 40,8 százalékkal 11 milliárd euróra növekedett tavaly.
A Sony Ericssont 2001-ben alapították az Ericsson távközlésiberendezés-gyártó és a japán Sony zórakoztatóelektronikai vállalat addig gyengélkedő mobilkészülék-gyártó részlegének összevonásával. A közös cég 2002-ben 241 millió eurós, 2003-ban 86 millió eurós adó utáni veszteséget szenvedett, először 2004-ben volt nyereséges. 2005-ben 51,2 millió készüléket adtak el, a 2004-es 42,3 millió és a 2003-as 27,2 millió után.
A beszámolóban a tavaly ötödik éve működő Sony Ericsson mobilkészülék-gyártó vegyesvállalat rekord eredményeit dicsérték - a vegyesvállalat piacvezető lett a drágább, multimédiás készülékekből -, sikeresnek nevezték a brit Marconi integrálását és az adatelosztó hálózati berendezéseket gyártó, amerikai Redback Networks Inc. decemberi megvásárlását 1,9 milliárd dollárért, amellyel az Ericsson erősíti versenyhelyzetét a multimédiás adattovábbító rendszerek piacán. Kiválónak nevezték a belső, szerves fejlődést is.
Az első negyedévben 46 százalékkal nőtt az adózott eredmény az egy évvel korábbihoz képest - a 2005-ben 2,2 milliárd dollárért megvett a Marconi első szereplése miatt a csoportmérlegben, amitől a vezetékes üzletág javult -, a második negyedévben 2,2 százalékkal csökkent - a Marconi-ügylet költsége miatt, amelyet erre a negyedévre számoltak el -, a harmadikban 17 százalékkal nőtt - akkor is főleg a Marconi és a Sony Ericsson-részesedés miatt -, az utolsó negyedévben 14,1 százalékkal volt nagyobb az adózott eredmény, mint egy évvel azelőtt.
Tavaly egész évben 8 százalékkal 35,8 milliárd svéd koronára emelkedett az üzemi eredmény a 2005-ös 33,1 milliárdról. A forgalom 17 százalékkal 177,8 milliárd svéd koronára ugrott 151,8 milliárdról. Az átlagot meghaladta a forgalom 23 százalékos növekedése Kelet-Európában, a Közel-Keleten és Afrikában, és a forgalom 42 százalékos növekedése Ázsiában. Latin-Amerikában a forgalom 14 százalékkal csökkent, Észak-Amerikában 18 százalékkal visszaesett, a 2005-ös erős alap miatt.
A távközlési rendszerek üzletág 18 százalékkal 167,7 milliárd svéd koronára növelte a bevételét, ezen belül a mobilhálózatok értékesítése 10 százalékkal többet, 123,4 milliárd svéd koronás bevételt hozott, a vezetékes hálózati rendszerek eladásából 12 milliárd svéd korona származott, 162 százalékkal több a 2005-ös 4,6 milliárdnál. A Sony Ericsson tavaly 144 százalékkal 1,3 milliárd euróra növelte adó előtti eredményét elsősorban a negyedik negyedévi kiváló teljesítményének köszönhetően. Tavaly 74,8 millió mobilkészüléket adtak el, 46 százalékkal többet - az utolsó negyedévben 60 százalékkal többet -, mint 2005-ben. A bevétel 40,8 százalékkal 11 milliárd euróra növekedett tavaly.
A Sony Ericssont 2001-ben alapították az Ericsson távközlésiberendezés-gyártó és a japán Sony zórakoztatóelektronikai vállalat addig gyengélkedő mobilkészülék-gyártó részlegének összevonásával. A közös cég 2002-ben 241 millió eurós, 2003-ban 86 millió eurós adó utáni veszteséget szenvedett, először 2004-ben volt nyereséges. 2005-ben 51,2 millió készüléket adtak el, a 2004-es 42,3 millió és a 2003-as 27,2 millió után.