Gyurkity Péter
Akciókkal és körúttal népszerűsítik a Vistát
A tengerentúlon családi csomaggal, digitális letöltéssel, valamint elődadásokkal igyekeznek népszerűsíteni az operációs rendszert és a legújabb Office verziót. A cél a háztartások és a vállalatok meghódítása.
A Microsoft mindent bevet, hogy vonzóbbá varázsolja a Windows család legújabb tagját a felhasználók számára. A cég bejelentette, hogy a családi csomag keretében kedvezményeket biztosítanak az otthoni PC-k frissítéséhez, az interneten is elérhetővé teszik a különböző verziókat, emellett pedig tovább élnek az eddigi, szintén a frissítést, valamint a drágább verziókra történő átállást megkönnyítő ajánlatok.
A családi csomag az Apple korábbi, jelenleg is élő kezdeményezéséhez hasonlóan kedvezményeket biztosít több otthoni számítógép egyidejűleg történő frissítéséhez. Az egyetlen feltétel, hogy meg kell vásárolni a Vista legdrágább verziója, az Ultimate dobozos változatát - amely jelenleg 400 dollárt kóstál - ez viszont további két PC esetében lehetővé teszi a Home Premium telepítését, mégpedig gépenkénti 50 dolláros áron. Az almás cég valami hasonlót talált ki még 2002-ben, igaz ők legfeljebb 5 otthoni PC frissítését engedélyezték a Mac OS X legújabb verziójára.
Az új stratégia jegyében az operációs rendszer összes változata elérhetővé válik az interneten, a szoftvert ugyanis immár digitális letöltés formájában is megvásárolhatják az amerikai felhasználók. A Windows Marketplace oldalán az ajánlott áron juthatnak hozzá január 30-át követően a Vista és az Office 2007 különböző verzióihoz, mind a 32, mind a 64 bites példányokhoz, igaz kizárólag angol nyelven. A Microsoft a piackutató cégek előrejelzései alapján arra számít, hogy a digitális letöltések egyre fontosabb szerepet játszanak majd a vásárlások terén, elképzelhetőnek tartják, hogy 2008-ra az összes szoftverek 80 százalékát már ilyen úton terjesztik majd.
Arról egyelőre nem nyilatkoznak, hogy az említett kedvezmények és ajánlatok Észak-Amerikán kívül máshol is elérhetővé válnak-e. Az viszont biztos, hogy egyelőre minden erejükkel az USA-ra és Kanadára koncentrálnak, hiszen szerdán indult el a Microsoft Across America projekt, amelynek keretében 59 városban népszerűsítik az operációs rendszert, valamint az irodai csomagot. A rendezvényekre elsősorban a vállalati szféra szereplőit várják, a cél pedig egyértelműen az eladások növelése.
A Microsoft mindent bevet, hogy vonzóbbá varázsolja a Windows család legújabb tagját a felhasználók számára. A cég bejelentette, hogy a családi csomag keretében kedvezményeket biztosítanak az otthoni PC-k frissítéséhez, az interneten is elérhetővé teszik a különböző verziókat, emellett pedig tovább élnek az eddigi, szintén a frissítést, valamint a drágább verziókra történő átállást megkönnyítő ajánlatok.
A családi csomag az Apple korábbi, jelenleg is élő kezdeményezéséhez hasonlóan kedvezményeket biztosít több otthoni számítógép egyidejűleg történő frissítéséhez. Az egyetlen feltétel, hogy meg kell vásárolni a Vista legdrágább verziója, az Ultimate dobozos változatát - amely jelenleg 400 dollárt kóstál - ez viszont további két PC esetében lehetővé teszi a Home Premium telepítését, mégpedig gépenkénti 50 dolláros áron. Az almás cég valami hasonlót talált ki még 2002-ben, igaz ők legfeljebb 5 otthoni PC frissítését engedélyezték a Mac OS X legújabb verziójára.
Az új stratégia jegyében az operációs rendszer összes változata elérhetővé válik az interneten, a szoftvert ugyanis immár digitális letöltés formájában is megvásárolhatják az amerikai felhasználók. A Windows Marketplace oldalán az ajánlott áron juthatnak hozzá január 30-át követően a Vista és az Office 2007 különböző verzióihoz, mind a 32, mind a 64 bites példányokhoz, igaz kizárólag angol nyelven. A Microsoft a piackutató cégek előrejelzései alapján arra számít, hogy a digitális letöltések egyre fontosabb szerepet játszanak majd a vásárlások terén, elképzelhetőnek tartják, hogy 2008-ra az összes szoftverek 80 százalékát már ilyen úton terjesztik majd.
Arról egyelőre nem nyilatkoznak, hogy az említett kedvezmények és ajánlatok Észak-Amerikán kívül máshol is elérhetővé válnak-e. Az viszont biztos, hogy egyelőre minden erejükkel az USA-ra és Kanadára koncentrálnak, hiszen szerdán indult el a Microsoft Across America projekt, amelynek keretében 59 városban népszerűsítik az operációs rendszert, valamint az irodai csomagot. A rendezvényekre elsősorban a vállalati szféra szereplőit várják, a cél pedig egyértelműen az eladások növelése.