Specker Balázs
Xbox 360 menni Kína
A Microsoft néhány hónapon belül Kínában is piacra dobja Xbox 360-as konzolját.
A szoftveróriás már jó ideje tárgyalásokat folytat a helyi internet-szolgáltatókkal és számítógépgyártókkal - hivatkozik a Washington Post a Reuters meg nem nevezett szórakoztatóelektronikai hírforrására. A cég a kínai kormánnyal, a kulturális és információs minisztériummal is egyeztet az eszköz törvényes bevezetésén, mivel a vezetés szigorúan ellenőrzi az országban értékesített videojátékokat, és köztudottan tartózkodó az importált játékok eladásának engedélyeztetésével kapcsolatban.
Ugyan a Microsoft nem volt hajlandó elárulni az Xbox 360 kínai indulásának időpontját, azonban néhány nagyobb üzlet arról számolt be, hogy várhatóan február közepén a boltokba kerül a harmadik generációs eszköz.
A vállalat még 2005-ben jelezte, szándékában áll a kínai játékosok számára is elérhetővé tenni termékét. "Minden piacon hosszútávon gondolkodunk. Tovább folytatjuk a kínai piac lehetőségeinek felmérését" - válaszolt ködösen a Reuter érdeklődésére Andres Vejarano, a Microsoft ázsiai szórakoztatóelektronikai részlegének marketingigazgatója. 2005 novembere óta az alapkiszerelésű Xbox 360 2329 HK$-ért (körülbelül 60 ezer forint) kapható Hong Kongban.
Kína gyorsan növekvő játékpiacot jelent, ahol az 1,3 milliárdos lakosságból több mint 120 millióan neteznek. Azonban a nagy árkülönbségnek köszönhetően az online játék sokkal népszerűbbnek számít a hagyományos konzolos élménynél. "A Microsoft bízik abban, hogy minél előbb útjára indíthatja Xbox 360-asát, és a 2007-es tervek végre letisztulnak" - foglalta össze a kínai helyzetet egy magát megnevezni nem kívánó forrás.
Az Xbox fő profiljának kialakítása azonban a szokásosnál is nagyobb jelentősséggel bírhat majd a távolkeleti piacon. "A Microsoftnak választania kell, hogy a minél hatásosabb szoftvervédelem mellett teszi le a voksát, vagy az Xbox árába belekalkulálja a - már jelenleg is folyó - illegális behozatal által okozott károkat" - mondta Florian Pihs, az Analysys piackutató cég vezető beosztású szakembere.
A szoftveróriás már jó ideje tárgyalásokat folytat a helyi internet-szolgáltatókkal és számítógépgyártókkal - hivatkozik a Washington Post a Reuters meg nem nevezett szórakoztatóelektronikai hírforrására. A cég a kínai kormánnyal, a kulturális és információs minisztériummal is egyeztet az eszköz törvényes bevezetésén, mivel a vezetés szigorúan ellenőrzi az országban értékesített videojátékokat, és köztudottan tartózkodó az importált játékok eladásának engedélyeztetésével kapcsolatban.
Ugyan a Microsoft nem volt hajlandó elárulni az Xbox 360 kínai indulásának időpontját, azonban néhány nagyobb üzlet arról számolt be, hogy várhatóan február közepén a boltokba kerül a harmadik generációs eszköz.
A vállalat még 2005-ben jelezte, szándékában áll a kínai játékosok számára is elérhetővé tenni termékét. "Minden piacon hosszútávon gondolkodunk. Tovább folytatjuk a kínai piac lehetőségeinek felmérését" - válaszolt ködösen a Reuter érdeklődésére Andres Vejarano, a Microsoft ázsiai szórakoztatóelektronikai részlegének marketingigazgatója. 2005 novembere óta az alapkiszerelésű Xbox 360 2329 HK$-ért (körülbelül 60 ezer forint) kapható Hong Kongban.
Kína gyorsan növekvő játékpiacot jelent, ahol az 1,3 milliárdos lakosságból több mint 120 millióan neteznek. Azonban a nagy árkülönbségnek köszönhetően az online játék sokkal népszerűbbnek számít a hagyományos konzolos élménynél. "A Microsoft bízik abban, hogy minél előbb útjára indíthatja Xbox 360-asát, és a 2007-es tervek végre letisztulnak" - foglalta össze a kínai helyzetet egy magát megnevezni nem kívánó forrás.
Az Xbox fő profiljának kialakítása azonban a szokásosnál is nagyobb jelentősséggel bírhat majd a távolkeleti piacon. "A Microsoftnak választania kell, hogy a minél hatásosabb szoftvervédelem mellett teszi le a voksát, vagy az Xbox árába belekalkulálja a - már jelenleg is folyó - illegális behozatal által okozott károkat" - mondta Florian Pihs, az Analysys piackutató cég vezető beosztású szakembere.