Gyurkity Péter

A Valve szerint katasztrófa a PS3

A játékfejlesztő cég első embere katasztrófának nevezte a Sony konzolját, amelyet szerinte vissza kellene hívni. Az eladások eközben a várt szint alatt maradnak, a vásárlók nem szívesen fizetnek a drágább változatért.

Gabe Newell, a Valve Software első embere a Game Informer magazinnak beszélt a konzolról, amelyből egy részlet található a lap oldalán. Ebből kiderül, hogy Newell szerint totális csőd a PlayStation 3, amelyet még ebben a késői időpontban is vissza lehet és kell hívni, hogy a Sony teljesen átdolgozza, majd újra piacra dobja azt. "Teljesen világos, hogy a Sony nincs tudatában a valós vásárlói és fejlesztői várakozásoknak. Törölniük kellene a jelenlegi tervet, hogy egy újragondolt változattal jelentkezzenek újra" - magyarázta a Counter Strike és Half Life játékokat kifejlesztő cég vezetője.

A Sony eközben bejelentette, hogy Japánban leszállították az egymilliomodik példányt, ezzel pedig globális szinten átlépték a kétmilliós határt. Ez az adat is rávilágít az újabb késlekedésekre, hiszen eredetileg még a rajtra készültek kétmillió példánnyal, azután pedig úgy vélték, hogy ezt a határt még az év vége előtt elérhetik. Egyik elgondolás sem vált be, az USA-ban ugyan már decemberben sikerült leszállítani egymillió konzolt, Japánban csak most érték el a fontos mérföldkövet.


Ráadásul egyre több olyan visszajelzés érkezik az eladóktól, hogy a vásárlók nem hajlandóak megvásárolni a drágább változatot, amely több kiegészítővel érkezik. Az amerikai jelentések szerint egyre több példány vár gazdára a boltok polcain, szépen lassan bővül a rendelkezésre álló készlet, miközben a kereslet elmarad a korábban várttól. A Nomura Securities ennek fényében előrejelzését 25 százalékkal mérsékelte, a bank úgy véli, hogy az európai rajtra, azaz márciusra 6 millió helyett csak 4,5 millió darabot sikerül majd leszállítani, így az öreg kontinensen sem lesz rózsás a konzol helyzete.

A PS3 eredményét már tavaly is többen szapulták. A Time például egyenesen 2006 legnagyobb bukásának minősítette a konzolt, a Sony azonban éppen erre a fejlesztésre építve fordítana balszerencséjén - meglátjuk, mennyire sikerül ez 2007-ben.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Benedicht #98
    Hmm. Nemide.
  • Benedicht #97
    Az OpenGl-nek a legnagyobb elonye es egyben legnagyobb hatranya az extension-ok:
    -Gyorsan lehet hozzaadni plusz feature-oket
    -Az egyes feature-oket a kulonbozo gyartok kulonbozo keppen valosithatjak meg...(kulonbozo mukodes, kulonbozo API)
  • dez #96
    A kettőt együtt kell nézni. A központi mag egy gyors mai x86-nál lassabb (főleg ha nem rá optimizált a kód [de ilyet csak idióták fordítanak, mivel elérhető 2 rá szabott fordító is, az egyik a standard GCC módosított változata]), ha mindent rá akarnak bízni, és parlagon hagyják az SPU-kat. Azaz ha a lehető legegyszerűbben akarnak pl. egy pc-s játékot portolni, vagy úgy írni ps3-ra, mintha pc lenne.
    Ami a GPU-t illeti, az végülis egy bővített 7800GT. Nem egy 8800GTX, de egy ügyes programozó kezében azért sokmindenre képes. (Az x360 GPU-ja is kb. ez a szint, egyes dolgokban valamivel gyorsabb, más dolgokban valamivel lassabb.)
  • muerte2 #95
    Most mint ha több kritika érné a hardert konkrétan, de lehet hogy csak nekem tűnik így.
  • dez #94
    Most is azt mondják. Akkor lesz "szar", ha meg sem próbálják rendesen használni.
  • nemetho #93
    A PS3 a "pc"-s játékipart is tovább jó irányba formálhatja!

    Úgy vélem több ember "merne kipróbálni" egy "másfajta" operációs rendszert, ha tudatában lenne, hogy azzal játékban is kiválthatja lehetőségekben korlátozott operációs rendszerét.

    nem is igazán a használhatóság, mintsem a megszokás tarthat még vissza egyeseket hiszen ha nem "windows" szemmel nézünk például egy linuxot, akkor rájöhetünk, hogy egy sokkal egyszerűbben használható és nagyszerűbb dologról van szó (még akár beleszámítva azon problémákat is, melyek az elterjedtségének mértékéből adódhatnak vagy amiket néhány "windows hardver" okozhat)

    A PS3 lehetőség arra, hogy ne olyan problémákkal teli és olyan hosszú ideig tartó legyen egy új architektúra bevezetése, mint amilyen volt és amilyen jelenleg is a DOS -> Windows ... vonalon (pl.: 16 bites DOS-ról 32 bitre váltás mely az átlag, otthoni felhasználóknak a Windows XP-vel teljesedett be vagy említhetném a mostani 32 bitről 64 bitre történő átállást és a windows bődületes kullogását - hányan használják már otthon a 64 bites gépüket a 64 bites operációs rendszerrel 64 bites játékokat nyúzva)

    Ha egy játék nem feltétlenül csak windows-ra, tehát OpenGL-re is elkészül, akkor az működhet bármilyen operációs rendszeren és számítógép architektúrán.

    A fejlődés lehetősége...

    Kinek és miért lehet jó, ha egyféle ("torz") architektúra létezik egyféle ("gyenge elméjű, nehezen, problémásan fejlődő") operációs rendszerrel?
  • muerte2 #92
    Ja akkor félreértettük egymást, az előző hsz-ed azt hittem az optikai tárolókról szól.
  • muerte2 #91
    Annyi a diferencia hogy akkor arra panaszkodtak hogy nehéz fejleszteni rá és nem arra hogy szar a vas.
  • dez #90
    "Nem tuloztak el. A 4Ghz-s P4-es pont 8Ghz-es belso alu orajelen jar. Ez majdnem a tervezett 10Ghz-es maximum."

    Mondhatom, sok értelme volt, tekintve hogy az Athlon64 2.5-3 GHz-en, nem-dupla alu órajellel hozta azt a MIPS-et.
  • dez #89
    Nagyon téves következtetésre jutsz, ha csak a FLOPS értéket hasonlítod össze. Ajánlom figyelmedbe: GPUs vs. Cell