98
-
Benedicht #98 Hmm. Nemide. -
Benedicht #97 Az OpenGl-nek a legnagyobb elonye es egyben legnagyobb hatranya az extension-ok:
-Gyorsan lehet hozzaadni plusz feature-oket
-Az egyes feature-oket a kulonbozo gyartok kulonbozo keppen valosithatjak meg...(kulonbozo mukodes, kulonbozo API) -
dez #96 A kettőt együtt kell nézni. A központi mag egy gyors mai x86-nál lassabb (főleg ha nem rá optimizált a kód [de ilyet csak idióták fordítanak, mivel elérhető 2 rá szabott fordító is, az egyik a standard GCC módosított változata]), ha mindent rá akarnak bízni, és parlagon hagyják az SPU-kat. Azaz ha a lehető legegyszerűbben akarnak pl. egy pc-s játékot portolni, vagy úgy írni ps3-ra, mintha pc lenne.
Ami a GPU-t illeti, az végülis egy bővített 7800GT. Nem egy 8800GTX, de egy ügyes programozó kezében azért sokmindenre képes. (Az x360 GPU-ja is kb. ez a szint, egyes dolgokban valamivel gyorsabb, más dolgokban valamivel lassabb.) -
muerte2 #95 Most mint ha több kritika érné a hardert konkrétan, de lehet hogy csak nekem tűnik így.
-
dez #94 Most is azt mondják. Akkor lesz "szar", ha meg sem próbálják rendesen használni. -
nemetho #93 A PS3 a "pc"-s játékipart is tovább jó irányba formálhatja!
Úgy vélem több ember "merne kipróbálni" egy "másfajta" operációs rendszert, ha tudatában lenne, hogy azzal játékban is kiválthatja lehetőségekben korlátozott operációs rendszerét.
nem is igazán a használhatóság, mintsem a megszokás tarthat még vissza egyeseket hiszen ha nem "windows" szemmel nézünk például egy linuxot, akkor rájöhetünk, hogy egy sokkal egyszerűbben használható és nagyszerűbb dologról van szó (még akár beleszámítva azon problémákat is, melyek az elterjedtségének mértékéből adódhatnak vagy amiket néhány "windows hardver" okozhat)
A PS3 lehetőség arra, hogy ne olyan problémákkal teli és olyan hosszú ideig tartó legyen egy új architektúra bevezetése, mint amilyen volt és amilyen jelenleg is a DOS -> Windows ... vonalon (pl.: 16 bites DOS-ról 32 bitre váltás mely az átlag, otthoni felhasználóknak a Windows XP-vel teljesedett be vagy említhetném a mostani 32 bitről 64 bitre történő átállást és a windows bődületes kullogását - hányan használják már otthon a 64 bites gépüket a 64 bites operációs rendszerrel 64 bites játékokat nyúzva)
Ha egy játék nem feltétlenül csak windows-ra, tehát OpenGL-re is elkészül, akkor az működhet bármilyen operációs rendszeren és számítógép architektúrán.
A fejlődés lehetősége...
Kinek és miért lehet jó, ha egyféle ("torz") architektúra létezik egyféle ("gyenge elméjű, nehezen, problémásan fejlődő") operációs rendszerrel?
-
muerte2 #92 Ja akkor félreértettük egymást, az előző hsz-ed azt hittem az optikai tárolókról szól.
-
muerte2 #91 Annyi a diferencia hogy akkor arra panaszkodtak hogy nehéz fejleszteni rá és nem arra hogy szar a vas.
-
dez #90 "Nem tuloztak el. A 4Ghz-s P4-es pont 8Ghz-es belso alu orajelen jar. Ez majdnem a tervezett 10Ghz-es maximum."
Mondhatom, sok értelme volt, tekintve hogy az Athlon64 2.5-3 GHz-en, nem-dupla alu órajellel hozta azt a MIPS-et. -
dez #89 Nagyon téves következtetésre jutsz, ha csak a FLOPS értéket hasonlítod össze. Ajánlom figyelmedbe: GPUs vs. Cell -
dez #88 Rosszul emlékszel. A videomemória olvasása a Cell által a lassú. De erre amúgy is ritkán lenne szükség, és ha mégis, áthidalható a GPU-val. -
dez #87 Jól egymásra találtatok Archkovennel, kb. egy színvonalon vagytok. -
fade2black #86 ja és 8.5gb ram van a ps3ban mi? orbitális hülyeségeket azért nebeszéljünk. -
vax #85 Hát egy biztos fiúk, lányok annyira más "rendszere" amihez a mai fejlesztés során szoktak a programkészítők hogy tényleg "gázos" egy szerkezet. Kicsit megelőzte ezen a területen a korát. Tényleg nem mindennapi és lehet azt mondani, hogy forradalmi újjítások vannak benne és lehetőségek, de figyelembe véve a fejlesztési és átfutási időket illetve rendszerben rejlő mélyebb lehetőségek kiismerésének időráfordítás igényét ez igazán majd a ps4-ben fog kamatozódni. -
#84 A valve főmuftija csak fogja be a pofikáját, és nézzen a programozóinak a körmére, meg a saját lelkiismeretébe: szándékosan $*@rják szét a source engine-t a sok update-el, hogy vegyél új hardware-t... (Aki masszívan CSézik, az vesz jobb hardvert, hogy jobban fusson a game... új hardverrel ugyan azt a sebességet éri el, mint egy évvel ezelőtt... és nem max grafikán... :S lobbi... ááá dehogy... :S)
Egy évvel ezelőtt kétszer gyorsabban futott a CS:S, mindenféle butító parancsok beirogatása nélkül... Mostmeg: jó, ha a 7-es directxel (mat_dxlevel 70) 60-80 fps-t kiköhögi magából... Ez a röhej... -
#83 ez mekkora marhaság má
:DDDDDDDD -
kvp #82 "Jó, a Netburst magas órajelre optimalizálását kicsit eltúlozták, az új architektúra annyira nem lesz arra optimailizálva, mint a NB, de eléggé arra lesz."
Nem tuloztak el. A 4Ghz-s P4-es pont 8Ghz-es belso alu orajelen jar. Ez majdnem a tervezett 10Ghz-es maximum.
Egyebkent az orajel novelesen kivul vegre noveltek az alu-k szamat is. Eddig csak 2 gyors, 1 lassu alu volt. Most elmeletileg kaptunk 3 altalanos celut a core2 sorozattal. Ezt erdemes lenne felvinni 4-ig es maris gyorsulna a proci. (a ppro, p2, p3 atlag 2 utasitast tudott orajelenkent, a p4 is, a core2 3-at tud, 4-ig siman fel lehetne vinni)
Az orajel tovabbi novelesevel az a baj, hogy mar mikrohullam tartomanyban dolgozik a rendszer (2.46 Ghz a mikrosuto frekije). Ez energiafelhasznalas szempontjabol nem jo. Alternativa meg az implicit tobbszalu vegrehajtas, errol szol a tobb alu es pipeline. (azaz a core2 sorozat)
Hosszu tavon egyebkent nagyon sok feladatot lehet parhuzamositani, csak megfelelo algoritmusokkal kell dolgozni. Pl. ha a jelenlegi alap utvonalkereses helyett image pyramid alapu megoldast hasznalnanak, akkor az mi-t is tudna gyorsitani egy programozhato videokartya (nv80) vagy egy dsp (pl. cell spu). Ezeket konnyu parhuzamositani, mivel ahany mi van (azaz ahany gepi ellenfel van) annyi szal vagy proci is talalna munkat. Fizikai gyorsitasnal minden targy kaphat egy sajat procit, vagy legalabb egy sajat szalat.
"Meg hát a magok számát nem lehet a végtelenségig emelni, az órajelet viszont idővel lehet."
Jelenleg a legtobb mag egy chipen 65536. En csak egy 16384 magos kiserleti rendszert hasznaltam, de az is nagyon gyors volt. Persze magok alatt ebben az esetben egyszeru risc magokat kell erteni. (risc pl. a ppc is, de a legismertebb es klasszikus pelda ezek kozzul az arm sorozat) -
Inquisitor #81 "márciusra 6 millió helyett csak 4,5 millió darabot sikerül majd leszállítani"
Jó lesz az 3-4 milliónak is, pláne, hogy emeltek rajta 30 eurot, a brittek és írek örömére. -
Vers #80 "Meg hát a magok számát nem lehet a végtelenségig emelni, az órajelet viszont idővel lehet. "
ennek nem kicsit mond ellen az emberi agy felépitése 1 khz-el megy csak és jéé müködik, persze ahogy elnézem nem mindenkié egyformán jol
-
Dodo55 #79 Carmacknek igaza van, az órajelet kéne már emelni, nem a magok számát.
Lehet, hogy ez nem igazán volt lehetséges az utóbbi időben, de már itt a 45nm, nem kell sok idő, és az Intel bejelenti az új magas órajelre optimalizált architektúráját.
Jó, a Netburst magas órajelre optimalizálását kicsit eltúlozták, az új architektúra annyira nem lesz arra optimalizálva, mint a NB, de eléggé arra lesz.
A Core architektúra csak egy átmeneti dolog(igaz elég jól sikerült), addig is kellett valamit csinálni, amíg a technológia eléggé fejlett lesz egy magas órajelre optimalizált új architektúrához.
Amúgy meg a Netburst is elég jól sikerült, ha elég nagy órajelen megy egy NB proci, akkor elég brutális teljesítményre képes. Most az én P4-em 3.8-ra van húzva, és így nagyon erős.
És azt mondom, hogy ne várja el senki a programozóktól, hogy majd ők alkalmazkodjanak egy esetleg az ő szempontjukból rossz architektúrához.
Ha a programozók magas órajelet akarnak(egyetértek velük), akkor csináljanak magas órajelű procikat a gyártók, ne pedig olyan többmagos procikat, amikre csak elméletileg lehetséges jól optimalizálni, gyakorlatilag nem.
Meg hát a magok számát nem lehet a végtelenségig emelni, az órajelet viszont idővel lehet. -
#78 Fúha, lehet számolni a pi közelítő értékét több ezer tizedes jegyig, másodpercek alatt :O Én meg nyugodtan multizok a szar ócska PC-men :) -
roliika #77 48 pipline 600Mhz-en...PS3 7*3,2GHz + GPU => kb 21GHz proci teljesítmény + játékra optimalitált GPU + baxott gyors FSB. Nem érzed az erőt? :D Blue rayyel nem értem mi a gondod. Szerinted a mérnökök nem gondoltak erre? Az adatátviteli sebessége jöval nagyobb mint 1 DVD olvasási sebesség! 1mp-en belül leszedhető a 256 mega a rendszer memóriába, megjegyezném, hogy a 256 megát nem kell folyamatosan tölteni a lemezről.
A Cell procit nem vonnám kétségbe, mármint az erejét, mégiscsak 2 milliárd dollár volt a kifejlesztése! A processzorai pedig általános célokat is szolgálhatnak és sima mezei Ansi C-vel programozhatók. -
#76 "a valaki ír egy progit és úgy csinálja meg, hogy a winyóról tölt de a júzernek csak IDEs winyója van SATA-2 helyett"
Hát a gond az, hogy egy SATA-2-es vinyó nem gyorsabb mint egy ugyanolyan IDE-s, mert bár a sata-2 jó nagy adatátvitelt támogat, az IDE meg max 133 mb/sec-et, még az a 133 is sokszor sok, mert a vinyók mechanikailag nem képesek nagyobb teljesítményre, majd akkor ha már jóval nagyobb lesz az adatsűrűség, szal jelenleg a sata-nak kényelmi szempontból van előnye (kisebb a kábel, nem kell megcsavarni, menet közben le lehet húzni, stb.).
"tök mindegy, hogy hány mega RAM-ja van, meg hány GHz-es CPU-ja van, akkor is úgy fog szaggatni, mint a nagymama a nokedlit!" első pár másodpercben ja, míg betölt... aztán full folyamatos, én tudom, nekem borzasztó töredezett a vinyóm, így elég lassan működik, mégsem jelent gondot játéknál. -
gyuri12 #75 sztem is szar a ps3(a 2 az jó volt)
az Xbox360,na az már jó!talán a ps is tudja hozni azta szintet...:) -
virs lee #74 És ha kifogy a 2*256 MB, honnan szedi be az adatokat, a 10000000000000000x lassabb bluray-ről? Naugye. -
virs lee #73 Najó, akkor egy geforce 7950 gx2 az meg 600 MHz * 48 pipeline, berakom quad sli-be, erre mit lép a ps3? A ps3 vektorprocijai nem egyenrangúak az általános célú procikkal, csak a saját célterületükön életképesek, másra nem jók. Még utasítássorrend változtatást se tudnak, hiába a nagy freki meg minden, nagyon sok az üresjárati idő ha nem az elvárt számolásokat végzik. -
roliika #72 Naaaa...számold csak össze! PS3 3,2 GHz * 7+1 256megás videó memó, videó procival + 256mega redszer memó olyan sebességgel ami az összes procit ki tudja szolgálni. Erre 1 PC sem képes jelenleg. Nemhogy emulálni...pfff. Nvidiának van 128 magos videó procija, de primitív, csak egyszerű utasítások végrehajtására képes CISC alapú. Ha a videókari maxon megy, a rendszerbusz nem tudja teljesen kihasználni...nem az igazi. -
ssdb #71 béna a PS3 ezwan... -
roliika #70 :) Andris! 256+256 a memója igen. PC tényleg több is lehet. Ámde:
- Nagyobb az FSB a PS3 nál
- Kvázi többször tölti a kevés memóriát
- Nem DDR2 memória van benne
Ilyen érdekes adatokkal szolgált anno a PSX is. 4MB memó. Aztán mégis az idejében játék tekintetében megszorongatta a PC ket. Vagy a PS2 elött a DreamCast. 400Mhz proci, 64mega memó. Neki is gyors FSB jutott, optimalizált kód és RISC proci. Majdnem elérte a PS2 szintjét jóval alacsonyabb áron. -
#69 Prociban igazad van, hogy a 8800GTX messze ver mindent, de a Cell-t azért nem kell lebecsülni, a Core 2 Duo-k nagyon jók mind, az tény, de a Cell ezeknél (Core 2 Quad/Extreme-nél is talán) többre képes, csak nehezebb rá megírni a játékokat/progikat. -
kvp #68 Egy jo pc mar most is elhuzott barmelyik konzol mellett. Egy core2 duo es egy nvidia8800-as siman veri mind az xbox360-at, mind a ps3-at. Meg egy kis ido, es akar emulatorban is tudjak majd futtatni a konzolokat. (harom sli-s nv80-assal mar most is lehetne, csak meg nehezebb 128*3 magra megirni egy emulatort, mint a cell max. 8 spu-jat felprogramozni)
A cell egyebkent _nem_ pc/konzol chip-nek keszult. Ott vannak a sony bravia tv-k. Mindegyiken linux fut egy cell magon. (a 7 jo spu-t sem tartalmazo cell-ek mennek belejuk) Az spu a skalazast, a hangfeldolgozast vegzi, mig a kozponti egyseg a menukezelest. Az operacios rendszer egyebkent ugyanaz mint a ps3 eseteben. (ugyanaz a sony-linux csak mas a grafikus shell)
Az ibm pedig vektorgyoritonak hasznalja a celleket az amugy is ppc alapu szuperszamitogepeiben. (ok kapjak a 8 jo spu-s chipeket)
Egy pc-s programozonak, aki soha nem dolgozott dsp-n, annak nehez barmit is kezdenie a cell spu-kkal. Egy telekomos vagy shader programozo pedig orul, hogy milyen sok ramja lett (256Kb ram sok egy dsp-n, bar az ujabb 64Kb ram/64Kb rom-os dsp-k mar kb. itt vannak) -
#67 Nem csoda hohgy nem megy mivel még alig van rá játék -
#66 hát ha megfog bukni akkor jó nagyot szXpott. inkább nyomjanak még ki ps2 kiegészítőket , ps2t legalább veszik.... -
#65 Nagyjából egyetértek.
Viszont a konzolok részegységei maximálisan össze vannak hangolva. Pl valszeg a PS+-ban levő BR-ről is lehet közvetlenül tölteni az adatokat, textúrákat, de ha nem is, akkor a wincsit még mint buffert/cachet lehet használni.
A PC-nél rengeteg fajta háttértátoló van elterjedve, ezért a fejlesztők sokkal inkább támaszkodnak arra az 1-2 dologra, amit a progi specifikációjánál megkövetelnek: RAM CPU GPU+VRAM.
Ha valaki ír egy progit és úgy csinálja meg, hogy a winyóról tölt de a júzernek csak IDEs winyója van SATA-2 helyett akkor tök mindegy, hogy hány mega RAM-ja van, meg hány GHz-es CPU-ja van, akkor is úgy fog szaggatni, mint a nagymama a nokedlit!
Szal a RAM hiánya lehet hogy annyira nem gond.
Másrészt a buszsávszélesség viszont olyan hatalmas, ami max a PCI-E v4.0-ban már talán lesz. A PC progik optimalizáltsága, meg igen csak alacsonyszintű a konzolokéhoz képest -ezért is olyanok a PC-s eredetű multiplatform játékok konzolon amilyenek. -
BiroAndras #64 "Majd kb 2 év múlva térjünk vissza a témára."
Az a gond, hogy közbena PC-k is komoly fejlődés előtt állnak. Lassan átlépjük az egymagos procikat, és onnantól már sokkal gyorsabban fog menni a 4-8-stb mag kihasználása. Ráadásul nemsoká a cell-hez hasonló magokat fognak integrálni az x86-okba is. És a GPU-k is durván fejlődnek. Pl. a 8800GTX programozható nyers számítási teljesítménye duplája a cell-ének, és lényegesen szabadabban programozható, mint a korábbi GPU-k.
Persze a PC-s játékokat meg az korlátozza, hogy nem csak csúcshardveren kell futniuk (most különösen probléma a multicore és DX10 átállások miatt). Szóval szerintem a játékok minősége egy ideig kb. hasonlóan fog fejlődni PC-n és konzolon, aztán pár év múlva a PC elhúz. Hasonlóan, ahogy a PS2-nél is történt. -
BiroAndras #63 "Ugyan már! Azt ne mond hogy a kód nem fér el a maradék 8,5GB-on"
Miről beszélsz? A PS3-nak 256MB video RAM-ja, és 256MB main RAM-ja van.
Ezt hasonlítsd ösze egy jobb PC 2GB main RAM-jával, és 512MB-1GB video RAM-jával.
Persze konzolokon egy csomó dolog egyszerűbb (pl. egyszerre csak egy progi fut), így jóval kevesebb memória kell, de azért a 256 mega elég szűknek tűnik. -
#62 Minek szóljak hozzá? Az igzesek általában sokkkal profibbak PS3 ügyben, mint akár maga a sony. Technikai, üzleti, marketingstratégiai előrejelző és mindenféle szempontból. Felesleges bármit is hozzátenni az írkálásaikhoz...
-
ppista #61 Sponsored by Mikrofos. -
valaé valaé ná #60 Én emlékszem rá, hogy amikor a PS2 megjelent pontosan ugyanez történt.
Gyártási nehézségek, nagy veszteségek, lassú kezdés és a porgramozók, panasza, miszerint hihetetlenül nehéz a PS2-re fejleszteni. Szóval semmi új.
SZVSZ olyan tartalékok vannak a konzolban, ami jóval hosszabb termékciklust feltételez riválisainál.
Majd kb 2 év múlva térjünk vissza a témára. -
Malbeth #59 Archkoven írta:"Mindjárt jön dez és elmondja, hogy mekkora laikus ez a Gabe Newel:))) "
És lámm tényleg igaza lett!
dez írta:"Ja, és különben is: akkor dumáljon Newell, ha PC-n már nem hagyják parlagon legalább a 2. CPU-magot..."
Ez marhajó!! Archkovenben egy jós veszett el!!