Dojcsák Dániel

Otthon: Vezetékes Vodafone apróbetűs résszel

Történelminek messze nem nevezhető találmánnyal rukkolt elő a Vodafone Magyarország, mégpedig a korábbi HáziMobil szolgáltatásukat továbbfejlesztve, igazi helyettesítő terméket kínálnak a vezetékes telefon helyett, még egyszer megforgatva a kést a piacvezető T-estében. Ugyanakkor nem is lenne Vodafone, ha nem lenne néhány elgondolkodtató tény a rózsaszín - elnézést vörös - köd mögött.

Mától elérhető az ügyfelek számára a Vodafone Otthon nevű szolgáltatás, mely gyakorlatilag egy GSM rendszerű telefonhoz rendelt teljesen klasszikus vezetékes telefonszámot takar. A GSM hálózatok lehetővé teszik, hogy meghatározzanak egy földrajzilag limitált területet, ahol a szolgáltatás működik. Ezt a területet hívják Zónának, melynek mérete erősen függ az adott területtől. Városi környezetben néhány lakásnyira is szűkülhet, míg vidéken akár egy egész falu is lehet egy zóna. A megoldás kísértetiesen hasonlít a német D2 által kínált homezone/zuHause szolgáltatáshoz, illetve az Egyesült Államokban már spanyolviasznak számító megoldáshoz, miszerint a vezetékes és a mobil telefonszáma ugyanaz az előfizetőnek.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

Az Otthon csomag két verzióban kínálja az ügyfeleknek a szolgáltatást. Az első, mondhatni 1.5-ös vezetékes telefonelőfizetés havonta 1800 Ft-ba kerül. Lehetőség van arra is, hogy három félmobil készüléket igényeljenek, amik kinézetre inkább asztali készülékek, de valójában SIM kártya dobog bennük.

Azonban a reklámokban nem fogunk azokkal a tényezőkkel találkozni, ami miatt mégsem tekinthetünk teljes értékű vezetékes szolgáltatásként az otthonra. Ugyan nem VoIP alapú, hanem teljesen normális GSM szolgáltatásról van szó, mégsem lehetséges adathívások bonyolítása rajta keresztül, kizárva ezzel a betárcsázós internet kapcsolódási lehetőséget, sőt a mobilon gyakorlatban is működő fax küldés/fogadás sem lehetséges. Az gondolom nem okoz meglepetést senkinek, hogy ADSL kapcsolat létesítésére nem alkalmas.

A 2.0-ás otthon szolgáltatás a 2in1, azaz egy mobil készülékhez két telefonszám. A meglévő mobil előfizetésünket semmiben nem befolyásolja a szolgáltatás, leszámítva, hogy saját bejelentett zónánkban tartózkodva a kimenő vezetékes számra irányuló hívásainkat kedvezményes 6,9 Ft-ért kezdeményezhetjük, illetve Vodafone mobil számokra 18,9 Ft-ért telefonálhatunk. A trükk pedig itt következik. Amennyiben NEM a zónában vagyunk és valaki a vezetékes telefonszámunkat tárcsázza, akkor az alapbeállításként a mobil előfizetésünkre irányítódik át, nem kevesebb, mint 24 Ft/perc tarifával.

Ugyan ez az átirányítás lemondható, de valljuk be a kényelmes és tudatlan sokaság - akit népnek is neveznek sok helyen - nem fog erre kellő figyelmet fordítani. Ugyanakkor el kell mondani, hogy minden esetben mikor a vezetékes számra érkezik bejövő hívás, egy csicsergő női hang tájékoztatja majd az ügyfelet, hogy zónán belül vagy kívül tartózkodik éppen. Ennek a csomagnak az opciós díja 1500 Ft/hó, ami okosan az összes nagy vezetékes szolgáltató árai alá van célozva.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

A kettő az egyben otthon csomag egyetlen előnye arra korlátozódik, hogy fogadhatunk bejövő hívásokat, amiért a hívó fél vezetékes tarifát fizet. Ennek megfelelően a mi kimenő hívásaink minden esetben a mobil számunk kijelzésével történik majd. Ugyan lehetséges számhordozás, tehát megtarthatjuk a korábbi vezetékes számunkat, amennyiben viszont átkérjük a zónánkat egy másik körzetbe, akkor egy ottani új számot kapunk majd. Ezt a technikai háttér magyarázza: a telefonközpontig ez egy valós vezetékes szám, ami nem rézdróton, hanem a Vodafone saját GSM hálózatán továbbítódik az ügyfélig. (Vezetékes szám ma Magyarországon nem hordozható primer körzetek között, és ez nem csak az Otthonnál van így, hanem a többi vezetékes szám esetén is.)

Ezzel a csomaggal valójában megint feltaláltak valamit, ami majdhogynem eddig is létezett HáziMobil néven kiegészítve annak hiányosságával. Elsőre úgy tűnik, mintha a szolgáltatás nyugdíjas kompatibilis lenne, hiszen azt próbálja átpasszírozni az ügyfelen, hogy a jól megszokott megoldását használja, de immár a vörös szolgáltatónál. Tény, hogy egyszerűbb lesz a két hangszolgáltatásra egy számlát kapni. A vezérigazgató arra a kérdésre, hogy egy éven belül hány Otthon-ügyfélre számítanak, nem adott konkrét választ, hanem a németországi példát hozta fel, ahol a cég hasonló termékére egy év alatt másfél millió ügyfél fizetett elő.

A Vodafone egy lépéssel közelebb került a triple-playhez, de ez mindaddig kevés, amíg a 3G hálózatuk kizárólag Budapesten működik, ráadásul EDGE szolgáltatásra sem képesek az UMTS-sel nem lefedett területeken. A megkérdezett vezetők a további 3G tervekkel kapcsolatban ugyanannyi információt tudtak elárulni, mint arról hogy Alonso hogyan fog szerepelni a Forma 1-es McLarennel közös reklámokban jövő évtől. Azaz semennyit.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • irkab1rka #26
    Vaz, azért igy visszanézve Dani elég sok érdekes helyen megfordult már.
  • archkoven #25
    Nekem három különböző csomagom van két szolgáltatónál, de tudtommal egyik sem tesz különbséget a díjszabásban hálózaton belüli és kinti hívás között.
  • Anteris #24
    és ugyanúgy fizeted tovább a vezetékes előfizetést csak nem a matávnak vagy mi a ráknak hanem a Datanetnek. Ezek tényleg ennyire baromnak néznek mindenkit?
  • Monirit #23
    Úgy gondolom, hogy sokat jelent az is, hogy az ember rokoni/baráti/ismeretségi köre milyen szolgáltatóhoz tartozik, mert minden szolgáltató a saját hálózatán belüli hívásokat részesíti előnyben. Nekem T-mobilom van, s nemigen tudnék váltani az előzőekben írtak miatt is, mert bár lehet, hogy alapban a Voda-val jobban járnék, de a hívásaim mind hálózaton kívüliek lennének. A vezetékest meg megint hasonló okból nem látom jónak lecserélni. Vettem egy vezeték nélküli telcsit a vezetékesre, és ezáltal megvan minden komfortérzet ami a mobilnál van. Az átirányítást most sem veszem igénybe, mert aki nem talál meg a vezetékesen, az majd hív a mobilon. Ez még mindig olcsóbb,mintha átirányítanám a hívásokat (Legalábbis nekem a hívottnak
  • zateh #22
  • bld #21
    mindegyik szolgáltató kínál rengeteg féle csomagot, nyílván előfordulhat h inkább szolgáltatót váltasz mint csomagot, a másik szolgáltatónál meg egy előnyösebb csomagba kerülsz és tényleg kevesebbet fizetsz, "vigyorog a paraszt megtörtént a csoda.."

  • gezumezu #20
    Én nem vagyok elfogult, de legtöbben akikkel beszéltem csak azt látják, hogy esetleg ténylegesen kevesebbet fizetnek az egyik szolgáltatónál, mint a másiknál. Én amióta válltottam panyon-ról vodkára ha hiszitek, ha nem kb a felét fizetem annak amit a panyonnál fizettem ugyanolyan telefonszokásokkal. Akkor már inkább voda, mint tré csop!!!
  • Griphons #19
    Ez a Yo nagyon LOL! Mindenhol írják, hogy ilyen jó, olyan olcsó, meg ennyire megéri, de a csomagjaiknak még a nevét sem találom sehol, nemhogy azt, hogy nekem ez havonta mennyi zsébe kerül.
    Úgylátszik a parasztvakítás divat lett kicsiny hazánkban.
  • Munch #18
    Ez kb. szarnak egy pofon.
  • Mr Gumby #17
    Nem csak a vodkafon az apróbetűs részek mestere.
    Ezek a kamukedvezmények felfoghatók egy drága(bár ezt is mi fizetjük) kampánynak.
    Bár ezzel nem mondtam újat.
    A sajtó meg ír róla, mert már hírnek számít. Ezért a reklámért igazán megéri.