Gyurkity Péter

A Silicon Graphics beperelte az ATI-t

Nem sokkal a csődhelyzetből való kilábalást követően az SGI máris határozott lépésekre szánta el magát. A konkurensek számára licencelt szabadalom felhasználása miatt beperelték az ATI-t, és további pereket ígérnek.

A Silicon Graphics egy 1998-ban benyújtott, majd 2003-ben elfogadott szabadalom engedély nélküli felhasználása miatt nyújtotta be kérelmét, amelyben a bírósághoz fordulnak. Szerintük ugyanis az ATI jogtalanul tette rá a kezét a szabadalomra és alkalmazta azt Radeon grafikus chipjeiben, amit már nem nézhetnek tétlenül. A cég tehát a csődtől való megmenekülést követően azonnal keményen harcba indul intellektuális tulajdona megvédéséért.

A szóban forgó szabadalom a lebegőpontos számokból álló komponensek felhasználását, illetve a framebufferben tárolt adatok közvetlen kezelését, manipulálását írja le, amely a cég szerint a modern rendszerek, megoldások által megkövetelt grafikai adatfeldolgozás egyik fontos pillére. A technológia megtalálható a Radeon chipekben is, miközben az SGI éppen az ATI konkurensei számára licencelte azt. A beadvány szerint most kerültek olyan helyzetbe, hogy komolyan megvédjék saját intellektuális tulajdonukat és az ATI elleni vád csak az első lépés, a közeljövőben további beadványok elkészítése várható.

Az ATI eddig nem kommentálta a hírt, a cég szóvivője mindössze annyit közölt, hogy a véleményalkotás előtt szeretnék tüzetesen áttanulmányozni a beadványt. Elmondása szerint részükről addig nem is várható komolyabb válasz, amíg minden egyes részletében át nem vizsgálták az SGI vádpontjait. Dennis McKenna, az SGI élére januárban került vezérigazgató mindenesetre elszántnak tűnik és többek között kijelentette, hogy agresszívan védeni kívánják tulajdonukat, a mostani követelés pedig az első látható lépés ebben a folyamatban.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • BCs design #20
    szerintem ezeknél szokás hogy havonta beperlik egymást
  • Inquisitor #19
    Tíz éve volt értelme, talán 6 éve is. Az SGI bukását két dolog okozta. Az egyik a sokkal olcsóbbért sokkal gyorsabb PC-k, a másik ok, hogy az összes fontosabb alkalmazás portolva lett Windows/Mac és Linux platformokra.
    Egyszerűen még egy elég drága Dual Core/Dual Opteron gép brutál GPU-val (vagy többel!) is nagyságrendekkel olcsóbb lett, mint egy nem gyorsabb SGI.
  • asysoft #18
    És tényleg:)) Egyébként tényleg milyen "divatossá" vállt a csődközeli helyzetben lévő cégektől a perelés, évekkel azelőtt történt állítólagos szabadalomsértésekért...
  • fourgee #17
    Sok cégnek szüksége van rá... Azért ment csődbe, mert béna vezetése van/volt, aki asszem Intel platformra tért át. Ha nekem most sikerülne megszerezni vmi 3D-s reklámfilmet, akkor nem PC-vel számoltatnám ki az animációt, hanem megpróbálnék beszerezni SGI-t, vagy valami hasonlót, amivel nem kellene 1000 évet várni hogy elkészüljön.
  • neoG #16
    off:
    hát jahh..a 3as verzió még szinten volt a tnt2vel (bár a 32bit hiánya éreztette hatását) de a többi monszta...:DDD (4chipes kártyák)
    A felvesárlás viszont úgy tudom,hogy azért vált szükségessé, mert a 3dfx beperelte az nVidiát lopás váddjával,és lehet vesztett is volna.De nem emléxem pontosan:(
    ON
  • Inquisitor #15
    Jaja, már ati.com sincs, csak az a csúnya zöld :(
    (A régi piros jobb volt)
  • kandeláber #14
    Nincs is olyan cég, hogy ATi, úgyhogy nem is lehet beperelni. (Jogutódját, az AMD-t temészetesen be lehet.)
  • NEXUS6 #13
    Ha jól emléxem a 2000-es évek elején a SGI-től egy csomóan átmentek más cégekhez pl az ATi-hoz is, mert hogy tele volt a hócipőjuk az SGI vezetésének bénázásaival, meg mert momentán az előbb elmített bénázások miatt elbocsájtások voltak.
    Azért elég mocskossságos dolognak tartom, hogy minek után az SGI sikeresen megszabadult azoktól akiknek ezeket a technológiákat köszönheti, most gyak jól szopatják ugyan azokat a volt munkatársaikat.

  • Magnum PI #12
    A 3dfx azzal rontotta hogy nem adott ki egy rendes kártyát, talán a 3-s széria után, hanem egy olyan kártyát akart kiadni amiben minden van és nagyon üt. Csak ez addig addig húzódott hogy nem lett belőlle semmi. Az Nvidia felvásárolta és azokat az dolgokat amit a 3dfx kitalált megvalósította.
  • dxtr #11
    aki látta a Lost in Space-t filmet, az már találkozott az SGI-vel csak nem tünt fel neki, mert hobbiinformatikus. A film tele van az SGI logojával, és elképzeléseivel. a cég történetét lehetne oktatni, hogy egy rossz vezető, hogy tehet tönkre, egy minden tekintettben jó céget.
    az SGI eltünésével szegényebb lenne az informatika!!!!