Specker Balázs
Dell: csendes búcsú az mp3-piactól
Alig egy évvel azután, hogy a világ legnagyobb számítógépgyártójának tartott cég piacra dobta az iPod Shuffle riválisának kikiáltott eszközt szép csendben leállította DJ Ditty zenelejátszója gyártását. Úgy tűnik a zajos siker ezúttal elmaradt.
Venancio Figueroa, a Dell szóvivője elmondta, hogy augusztus 17-ével befejezték a Ditty forgalmazását, és a jövőben a fő üzletágának számító PC-k, nyomtatók és LCD-televíziók gyártására kívánnak összpontosítani. A Ditty a Shuffle-höz hasonlóan 99 dolláros áron, 512 MB memóriával került forgalomba. Ám mivel a Dell lejátszója olyan audio formátumot támogatott, amely a szokottnál hatékonyabb tömörítetésre volt képes, a cég úgy reklámozta termékét, hogy akár 220 nóta is elfér rajta - ez mintegy száz számmal több az Shuffle tárolókapacitásánál. Mostanság az Apple Shuffle modellje 69 dollárért kapható meg, míg az 1 GB-os verzió kerül 99 dollárba. A Suffle-lel szemben a Ditty egy 1 inches LCD kijelzővel, valamint FM rádióval is bírt.
A Dell 2003-ban lépett a hordozható zenei piacra, ahol kemény konkurenciával találta szembe magát. Januárban a cég arra kényszerült, hogy leállítsa a merevlemezes DJ termékcsalád gyártását. Tim Bajarin, a Creative Strategies elemzője szerint a kudarc okai a Dell direkt-értékesítési stratégiájában keresendőek, amely nem adott alkalmat arra, hogy a vásárlók kipróbálhassák a termékeket még a vásárlás előtt. Igaz, az összes szereplőnek fel kell kötnie a gatyáját az Apple uralmával szemben. Steve Jobsék a piac, mintegy 70%-át tartják a kezükben. "Sohasem bírt stratégiai jelentőséggel a számukra ez a termék. Ez egy ügyes húzás volt a részükről, és így visszavághatják kiadásaikat is" - értékelte a Dell döntését Bajarin a Forbes oldalán.
Nehéz idők járnak mostanság az óriáscégre: nem elég a több mint négymillió tűzveszélyes laptopot érintő termékvisszahívás, még profitjuk is 51%-ot zuhant a második negyedévben.
Venancio Figueroa, a Dell szóvivője elmondta, hogy augusztus 17-ével befejezték a Ditty forgalmazását, és a jövőben a fő üzletágának számító PC-k, nyomtatók és LCD-televíziók gyártására kívánnak összpontosítani. A Ditty a Shuffle-höz hasonlóan 99 dolláros áron, 512 MB memóriával került forgalomba. Ám mivel a Dell lejátszója olyan audio formátumot támogatott, amely a szokottnál hatékonyabb tömörítetésre volt képes, a cég úgy reklámozta termékét, hogy akár 220 nóta is elfér rajta - ez mintegy száz számmal több az Shuffle tárolókapacitásánál. Mostanság az Apple Shuffle modellje 69 dollárért kapható meg, míg az 1 GB-os verzió kerül 99 dollárba. A Suffle-lel szemben a Ditty egy 1 inches LCD kijelzővel, valamint FM rádióval is bírt.
A Dell 2003-ban lépett a hordozható zenei piacra, ahol kemény konkurenciával találta szembe magát. Januárban a cég arra kényszerült, hogy leállítsa a merevlemezes DJ termékcsalád gyártását. Tim Bajarin, a Creative Strategies elemzője szerint a kudarc okai a Dell direkt-értékesítési stratégiájában keresendőek, amely nem adott alkalmat arra, hogy a vásárlók kipróbálhassák a termékeket még a vásárlás előtt. Igaz, az összes szereplőnek fel kell kötnie a gatyáját az Apple uralmával szemben. Steve Jobsék a piac, mintegy 70%-át tartják a kezükben. "Sohasem bírt stratégiai jelentőséggel a számukra ez a termék. Ez egy ügyes húzás volt a részükről, és így visszavághatják kiadásaikat is" - értékelte a Dell döntését Bajarin a Forbes oldalán.
Nehéz idők járnak mostanság az óriáscégre: nem elég a több mint négymillió tűzveszélyes laptopot érintő termékvisszahívás, még profitjuk is 51%-ot zuhant a második negyedévben.