Napi Online

Hogyan kerüljük ki a telefonadót?

Vannak legális útjai a telefon magáncélú használata esetén fizetendő adó elkerülésének - derül ki a Pénzügyminisztérium honlapján közölt jogértelmezésekből.

A három héttel ezelőtti első összeállítás után a tárca ismét közzétette a júliusban elfogadott adótörvényekhez nyújtott magyarázatait. A slágertéma továbbra is a minimálbér kétszerese után fizetendő járulék, de számos kérdés érkezett a különböző természetbeni juttatásokkal kapcsolatban is. Ezek között is a vezető helyen a céges telefonáfára vonatkozó módosítás állt, ami szerint a cégek választhatnak: tételes híváslistát vezetnek, amelyből kigyűjtik a magáncélú beszélgetéseket, s ezeket természetbeni juttatásként számolják el, vagy az összes telefonköltség 20 százalékát adózzák le a természetbeni juttatások szeptembertől 10 százalékponttal, 54 százalékra emelkedő mértékével.

Amennyiben a tételes elkülönítésre nincs lehetőség, a cégvezetés dönthet úgy, hogy az adóhatósághoz hasonlóan a számlák 20 százalékát magáncélú használatnak tekinti, és azt a munkavállalók hozzájárulásával részükre kiszámlázza és velük megtérítteti. A PM illetékes szakértője szerint ez az eljárás jogszerű, s így valóban elkerülhető az adóköteles jövedelem keletkezése, ezzel pedig az 54 százalékos adó megfizetése.

A pénzügyi tárca tanácsot ad a tételes elkülönítés gyakorlati kivitelezéséhez is. Erre - a szakértők szerint - alkalmas lehet egy hívásnapló vezetésének előírása, amelyben a dolgozók feltüntetik a hívott számot és a beszélgetés okát. A tárca szerint a hívásnapló a cég szempontjából is mértéktartásra ösztönöz, mert feltehetően visszatartja a dolgozókat a cég számlájára történő magánbeszélgetésektől. A hívásnapló és a részletes számla egybevetése alapján megállapítható az egyes dolgozók telefonhasználata, és akár az is igazolható, hogy egyáltalán nem történt magánbeszélgetés.

Egy másik válasz egyértelművé teszi, hogy a cégtelefonadó alapja a számlaérték 20 százaléka, amely tartalmazza a forgalmi adót is, hiszen adóköteles bevételnek minősül a számla magánszemély által meg nem térített része. Ez az összeg pedig tartalmazza a szolgáltatás áfáját is.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Soockit #8
    Annyira sokba kerül, hogy a T-Mobile-nál 0 Ft-ot kell fizetni érte. Részletes híáslita, excelbe inportálható TXT file-ban. A Számla TXT formában, Excelbe inportálható, maga a számla pedig amit kiküldenek PDF-ben letölthető!
  • Gabest #7
    +el
  • Gabest #6
    Engem mint jó hazafit igazán büszkességgel tölt hogy nálunk a legfejlettebb az adórendszer.
  • kutyak #5
    Az is kérdés azért, hogy ki fogja a részletes számlát feldogozni? Vegyek fel egy embert, hogy a cégünknél lévő 250 előfizetést részletes listáit átböngéssze, és eldöntse, mi volt magánjellegű és mi nem?
    "Főnök, megmondaná, hogy az 555-1234 számon kit hívott? Magánbeszélgetés volt vagy üzleti?"
    Végül is, ez egyfajta munkahelyteremtés. Kell ugye az cégeknél az ügyintéző, aztán majd ha jövőre az adóhatóság ellenőrizni akarja a dolgaimat (mert ugye feltételezhetően csalok), akkor erre neki is humán erőforrást kell biztosítania.

    Nem lehet, hogy esetleg nem kellett volna eladni az egész országot, és akkor most lenne olyan állami tulajdonú cég, ami bevételt biztosítana a költségvetésnek?
  • kutyak #4
    De hát emberek, meg van a megoldás: vezessünk kockásfüzetbe telefonnaplót, aztán vessük össze a részletes számlával. Egyszerű, nem?
    De komolyan, milyen jogon feltételezi bárki is rólam, hogy magáncélból használom a céges telefont? És hol válik el a magáncélú beszélgetés az üzleti célútól? Ha például felhívom egy kedves partneremet, akivel az üzleti ügyek előtt néhány percig beszélgetek magánjellegű dolgokról (hogy van a család, stb.), akkor a beszélgetés minek minősül? (És hogy vezessem be a "hívásnaplóba"? Esetleg stoppereljek közben, aztán : "Várj, Bélám, fel kell jegyeznem, hogy 117 másodpercig magánjellegű beszélgetést folytattunk - ja bocs, az első 3 másodperc ingyenes, akkor mennyi is?")
    És akik tényleg nem használják magáncélra? Azok egyszerűen megszívták?
  • pbanfa #3
    A másik pont, hogy pl az én munkáltatómnak flotta szerződése van a szolgáltatóval. A szerződés szerint a kezdvezmény mértéke a teljes flotta számla összege alapján van kiszámolva. A bibi ott van, hogy a részletes számlán csak az alapdíjak szerepelnek, ugyanis a szolgáltató nem tud (vagy nem akar) a kedvezmények figyelembe vételével részletes számlát adni. Ezek után mi alapján számoltat el engem a munkáltatóm?
  • szksz #2
    Ne felejtsük el, hogy a részletező számla ára nem két fillér! Lehet sokaknak megéri inkább a 20% természetbeni adója, mint a tel. szolgáltatóknak a számlarészlezezés - esetleg - soronkénti díja.
  • pbanfa #1
    Ez engem, mint érintettet teljesen felháborít!!!
    A céges telefon elsősorban nem azt jelenti számomra, hogy költségek nélkül telefonálhatok, hanem azt, hogy folyton csörög. Hívnak, éjszaka, hívnak, ha szabin vagyok, hívnak ha táppénzen vagyok, folyamatosan hívnak.
    Ha ezek után még nekem kell fizetnem azért, mert nincs 1 perc nyugtom sem, akkor nem kell céges telefon!
    Ki tudok fizetni havi 4-5e ft-os telefon számlát és akkor nyugtom van, csak az hív, akinek ÉN adom meg a számom és csak akkor veszem fel, amikor akarom.
    Szerintem rajtam kívül még jó páran gondolkodnak hasonló képpen! Kíváncsi vagyok, hogy a céges telefonnal rendelkező törvényhozók hogyan bújnak ki a fizetési kötelezettség alól?!