Gyurkity Péter
Nem akar zenét árulni a Google
A keresőcég több terület iránt is érdeklődik, ám az online zene nem tartozik ezek közé. Megállapodtak viszont a Viacommal, hogy - egyelőre tesztelés céljából - videókkal bővítik ki az AdSense hirdetési rendszert.
Chris Sacca, az üzleti fejlesztésekért felelős igazgató a kereskedőket és forgalmazókat tömörítő NARM konferencián fejtette ki elgondolását vállalat szerepéről. Leszögezte, hogy nem szándékoznak saját bolttal betörni az online zene területére, vagyis alaptalanok azok a hírek, amelyek szerint a "Gtunes" fantázianéven emlegetett zenebolton dolgoznak.
Ez a lehetőség az elemzők részéről merült fel, néhányan egyenesen kijelentették, hogy a Google fél éven belül elkészíti saját szolgáltatását, amely az Apple iTunes boltjával venné fel a versenyt. A jelek szerint azonban a vállalat nem érdeklődik a terület iránt, mivel jelenleg több más szegmens is leköti a figyelmét. Igaz, Sacca szerint óriási lehetőségek rejlenek a fejlesztésekben, különösen amelyek megkönnyítik a tartalmak mozgatását a különböző eszközök és helyszínek - lakás, autó, stb. - között. Kiemelte, hogy a keresések rendszerének kidolgozása a Napster, a portabilitás, a könnyedebb hordozhatóság pedig egyértelműen az Apple érdeme.
"Jelenleg is érdekeltek vagyunk a zeneiparban, hiszen itt is az offline élet kiegészítőjeként vagyunk jelen. Ha valaki a Gnarls Barkley nevet hallja, az első dolga, hogy rákeres erre a Google weboldalán" - jelentette ki az igazgató. Egyelőre tehát megelégednek ennyivel, pláne hogy időközben egyéb dolgaik is vannak. A napokban sikerült megállapodniuk az MTV-t is birtokló Viacommal a rövid videóhirdetések terjesztéséről az AdSense szolgáltatáson keresztül, így a hagyományos szöveges és képi reklámok új típussal egészülhetnek ki.
Az MTV Networks három műsor felhasználását engedélyezi: a "SpongeBob," a "Laguna Beach: The Real O.C." és a "The MTV Video Music Awards." Ezeket igyekeznek rövid bejátszásokkal, reklámokkal népszerűsíteni, míg a South Park és a Jackass sorozatokból teljes epizódokat is elérhetővé tesznek, ahogy azt az iTunes esetében is tették.
Chris Sacca, az üzleti fejlesztésekért felelős igazgató a kereskedőket és forgalmazókat tömörítő NARM konferencián fejtette ki elgondolását vállalat szerepéről. Leszögezte, hogy nem szándékoznak saját bolttal betörni az online zene területére, vagyis alaptalanok azok a hírek, amelyek szerint a "Gtunes" fantázianéven emlegetett zenebolton dolgoznak.
Ez a lehetőség az elemzők részéről merült fel, néhányan egyenesen kijelentették, hogy a Google fél éven belül elkészíti saját szolgáltatását, amely az Apple iTunes boltjával venné fel a versenyt. A jelek szerint azonban a vállalat nem érdeklődik a terület iránt, mivel jelenleg több más szegmens is leköti a figyelmét. Igaz, Sacca szerint óriási lehetőségek rejlenek a fejlesztésekben, különösen amelyek megkönnyítik a tartalmak mozgatását a különböző eszközök és helyszínek - lakás, autó, stb. - között. Kiemelte, hogy a keresések rendszerének kidolgozása a Napster, a portabilitás, a könnyedebb hordozhatóság pedig egyértelműen az Apple érdeme.
"Jelenleg is érdekeltek vagyunk a zeneiparban, hiszen itt is az offline élet kiegészítőjeként vagyunk jelen. Ha valaki a Gnarls Barkley nevet hallja, az első dolga, hogy rákeres erre a Google weboldalán" - jelentette ki az igazgató. Egyelőre tehát megelégednek ennyivel, pláne hogy időközben egyéb dolgaik is vannak. A napokban sikerült megállapodniuk az MTV-t is birtokló Viacommal a rövid videóhirdetések terjesztéséről az AdSense szolgáltatáson keresztül, így a hagyományos szöveges és képi reklámok új típussal egészülhetnek ki.
Az MTV Networks három műsor felhasználását engedélyezi: a "SpongeBob," a "Laguna Beach: The Real O.C." és a "The MTV Video Music Awards." Ezeket igyekeznek rövid bejátszásokkal, reklámokkal népszerűsíteni, míg a South Park és a Jackass sorozatokból teljes epizódokat is elérhetővé tesznek, ahogy azt az iTunes esetében is tették.