Specker Balázs
Google meglovagolja a rádióhullámokat is
Tovább terjeszkedik a Google hirdetési szolgáltatása. A keresőóriás ügyfelei immár rádióhullámokon is kínálhatják termékeiket, szolgáltatásaikat. A kísérleti reklámblokkokat egyelőre egy detroiti állomás tűzte műsorára.
Eric Schmidt, a Google vezérigazgatója egy elemzőkkel folytatott múltheti konferenciabeszélgetés alkalmával úgy nyilatkozott, hogy cége rádiós hirdetési üzletét három hónapon belül széleskörben is elterjesztené. "Azon vagyunk, hogy az AdSense-t a rádiós piacra is bevezessük" - fogalmazott Schmidt. A lépés korántsem mondható váratlannak, hiszen a keresőóriás ezév januárjában 102 millió dollárért vásárolta föl az automatius rádió-reklámozási rendszerben utazó dMarc Broadcastingot.
Amennyiben a keresőmogul ezirányú próbálkozásai sikeresnek bizonyulnak, akkor alapvetően formálódhat át a rádiós hirdetési piac. A Radio Advertising Bureau kereskedelmi szövetség szerint ez a lehetőség igencsak kedvező hatással lehet a tavaly áprilisi számokhoz képest 5%-os visszaesést produkáló üzletágra - jelentett júniusban a MediaWeek.
"Úgy gondolom, a dMarc megadja a lehetőséget, hogy olyan hirdetőkkel lépjünk kapcsolatba, akikkel egyébként nem találkoznánk" - vélekedett John Fullham, a Greater Media alelnöke és marketing-menedzsere, aki a ZDNet oldalán hozzátette, hogy cége detroiti rádióadóin már sikerrel tesztelték az adsense-es hirdetéseket. De vajon mit tudhat a Google, amit mások nem? A dMarc ugyan nem csodafegyver, de automatikussá teszi a reklámok időzítését és elhelyezését, ami egyébként a reklámügynökségek feladata lenne. Mivel az automatizálás költséget takarít meg, így alacsonyabb árréssel dolgozhatnak a rádióállomások.
Eric Schmidt, a Google vezérigazgatója egy elemzőkkel folytatott múltheti konferenciabeszélgetés alkalmával úgy nyilatkozott, hogy cége rádiós hirdetési üzletét három hónapon belül széleskörben is elterjesztené. "Azon vagyunk, hogy az AdSense-t a rádiós piacra is bevezessük" - fogalmazott Schmidt. A lépés korántsem mondható váratlannak, hiszen a keresőóriás ezév januárjában 102 millió dollárért vásárolta föl az automatius rádió-reklámozási rendszerben utazó dMarc Broadcastingot.
Amennyiben a keresőmogul ezirányú próbálkozásai sikeresnek bizonyulnak, akkor alapvetően formálódhat át a rádiós hirdetési piac. A Radio Advertising Bureau kereskedelmi szövetség szerint ez a lehetőség igencsak kedvező hatással lehet a tavaly áprilisi számokhoz képest 5%-os visszaesést produkáló üzletágra - jelentett júniusban a MediaWeek.
"Úgy gondolom, a dMarc megadja a lehetőséget, hogy olyan hirdetőkkel lépjünk kapcsolatba, akikkel egyébként nem találkoznánk" - vélekedett John Fullham, a Greater Media alelnöke és marketing-menedzsere, aki a ZDNet oldalán hozzátette, hogy cége detroiti rádióadóin már sikerrel tesztelték az adsense-es hirdetéseket. De vajon mit tudhat a Google, amit mások nem? A dMarc ugyan nem csodafegyver, de automatikussá teszi a reklámok időzítését és elhelyezését, ami egyébként a reklámügynökségek feladata lenne. Mivel az automatizálás költséget takarít meg, így alacsonyabb árréssel dolgozhatnak a rádióállomások.