Gyurkity Péter
A Microsoft 1,1 milliárd dollárt fizet ki Kaliforniában
Hosszas késlekedés után megindulnak a kifizetések az államban azon vásárlók és intézmények részére, akik 1995 és 2001 között vásároltak indokolatlanul magas áron a cég egyes termékeiből.
A jelentés szerint legkorábban augusztus hónapban megindul azok igényeinek kielégítése, akik már az elmúlt hónapokban jelezték kérelmüket. Ennek értelmében a kaliforniai intézmények, vállalatok és egyéni vásárlók bizonylatokat kapnak, amelyeket később kézpénzzé válthatnak át. Ily módon kárpótolják azokat, akik a korábban a túlzott árakon vásároltak a Microsoft szoftvereiből, vagy cserélték le azokat az újabb verziókra hasonlóképpen súlyos összegekért.
A kaliforniai bíróság ugyanis már 2004-ben úgy találta, hogy a redmondi cég verseny hiányában indokolatlanul magas árakon kínálta termékeit és sok esetben azok gyorsított lecserélésére késztette vásárlóit. Az 1,1 milliárd dolláros kártérítésről már akkor megszületett a döntés, ám az ügy tovább húzódott. 2005 elején az igények alacsony száma okozott fejtörést, később pedig egy fellebbezés, amelyben egy illető azt kifogásolta, hogy az iskolák közelebbről meg nem határozott előnyökben részesülnek. Most azonban elhárult az akadály a kártérítési igények kielégítése elől, vagyis indulhatnak a kifizetések.
A legtöbb igénylő 100 dollár, vagyis nagyjából 22 ezer forint alatt maradt, ám nem ritka a nagyobb kilengés sem, hiszen sok függ a vásárolt szoftverek számától. A céges ügyfeleknél természetesen ez az összeg jóval magasabb, akár a több millió dollárt is elérheti. A megállapodás - amely egyébként a legnagyobb a hasonló ügyek sorában - mindenkit érint, aki az államban 1995. február 18. és 2001. december 15. között vásárolt a cég fejlesztéseiből.
A Microsoft összesen 16 államban került szembe hasonló vádakkal, a vita általában kifizetéssel, a vásárlók kártérítésével végződött.
A jelentés szerint legkorábban augusztus hónapban megindul azok igényeinek kielégítése, akik már az elmúlt hónapokban jelezték kérelmüket. Ennek értelmében a kaliforniai intézmények, vállalatok és egyéni vásárlók bizonylatokat kapnak, amelyeket később kézpénzzé válthatnak át. Ily módon kárpótolják azokat, akik a korábban a túlzott árakon vásároltak a Microsoft szoftvereiből, vagy cserélték le azokat az újabb verziókra hasonlóképpen súlyos összegekért.
A kaliforniai bíróság ugyanis már 2004-ben úgy találta, hogy a redmondi cég verseny hiányában indokolatlanul magas árakon kínálta termékeit és sok esetben azok gyorsított lecserélésére késztette vásárlóit. Az 1,1 milliárd dolláros kártérítésről már akkor megszületett a döntés, ám az ügy tovább húzódott. 2005 elején az igények alacsony száma okozott fejtörést, később pedig egy fellebbezés, amelyben egy illető azt kifogásolta, hogy az iskolák közelebbről meg nem határozott előnyökben részesülnek. Most azonban elhárult az akadály a kártérítési igények kielégítése elől, vagyis indulhatnak a kifizetések.
A legtöbb igénylő 100 dollár, vagyis nagyjából 22 ezer forint alatt maradt, ám nem ritka a nagyobb kilengés sem, hiszen sok függ a vásárolt szoftverek számától. A céges ügyfeleknél természetesen ez az összeg jóval magasabb, akár a több millió dollárt is elérheti. A megállapodás - amely egyébként a legnagyobb a hasonló ügyek sorában - mindenkit érint, aki az államban 1995. február 18. és 2001. december 15. között vásárolt a cég fejlesztéseiből.
A Microsoft összesen 16 államban került szembe hasonló vádakkal, a vita általában kifizetéssel, a vásárlók kártérítésével végződött.