Napi Online
E-közigazgatás épül Hódmezővásárhelyen
Jól halad Hódmezővásárhely az elektronikus közigazgatási rendszer kiépítésével, a beruházások első üteme március végéig befejeződött.
Lehetővé vált a helyi adók online bevallása, valamint az ügyintézéshez szükséges dokumentumok letöltése, míg a december végéig befejeződő második ütem után a város lakói és a vállalkozók minden ügytípust elektronikus úton intézhetnek, valamint követhetik az ügyek előrehaladását és az elkészült határozatokat elektronikusan aláírt dokumentum formájában is kézhez vehetik. A rendszert ma még főként könyvelők használják, akik elégedettek az ügyintézés ezen módjával, a polgármesteri hivatalba is sokan már a le- és kitöltött papírokkal térnek be - mondta Zakar Péter, az önkormányzat projektért felelős munkatársa.
Az elektronikus rendszer bevezetésével a hagyományos, papíralapú ügyintézést úgy alakítják át, hogy az ügyintézés menete mindkét esetben azonos legyen, ezért a beérkező papírokat minden esetben digitalizálják és házon belül már így dolgozzák fel azokat. A rendszer teljes kiépülése után várhatóan javul a szolgáltatás színvonala, gyorsul az ügyintézés és a költségek is csökkennek. Már augusztusban elkezdődik a hivatal dolgozóinak felkészítése, hogy januári indulásakor az ügyintézés teljesen zavartalan legyen.
Az elektronikus közigazgatás kiépítéséhez kapcsolódóan és ehhez szorosan integrálva befejeződik a térinformatikai rendszer kiépítése. Egy digitális alaptérkép már elérhető a város honlapján, de a szolgáltatások köre tovább bővül egészségügyi, demográfiai, közmű-nyilvántartási térképpel is. Ezek az információk segíthetik a vállalkozókat abban, hol érdemes letelepülni. A térinformatikai rendszer a házon belüli ügyintézést is gyorsíthatja, ugyanis helyrajzi szám alapján kikereshetők a szükséges információk.
Az elektronikus közigazgatás fejlesztését a GVOP pályázatán nyert 290 millió forintból finanszírozza a város, ehhez társul még 42 millió forint önerő. A hódmezővásárhelyi önkormányzat tárgyalásos közbeszerzési tárgyaláson döntött az Albacomp Rt. megbízása mellett. A portálfejlesztésben alvállalkozóként az IND Kft., a térinformatikaiban a Geometria Kft., az ügymenetkezeléshez kapcsolódó fejlesztésben pedig a SZÜV Rt. vesz részt.
Lehetővé vált a helyi adók online bevallása, valamint az ügyintézéshez szükséges dokumentumok letöltése, míg a december végéig befejeződő második ütem után a város lakói és a vállalkozók minden ügytípust elektronikus úton intézhetnek, valamint követhetik az ügyek előrehaladását és az elkészült határozatokat elektronikusan aláírt dokumentum formájában is kézhez vehetik. A rendszert ma még főként könyvelők használják, akik elégedettek az ügyintézés ezen módjával, a polgármesteri hivatalba is sokan már a le- és kitöltött papírokkal térnek be - mondta Zakar Péter, az önkormányzat projektért felelős munkatársa.
Az elektronikus rendszer bevezetésével a hagyományos, papíralapú ügyintézést úgy alakítják át, hogy az ügyintézés menete mindkét esetben azonos legyen, ezért a beérkező papírokat minden esetben digitalizálják és házon belül már így dolgozzák fel azokat. A rendszer teljes kiépülése után várhatóan javul a szolgáltatás színvonala, gyorsul az ügyintézés és a költségek is csökkennek. Már augusztusban elkezdődik a hivatal dolgozóinak felkészítése, hogy januári indulásakor az ügyintézés teljesen zavartalan legyen.
Az elektronikus közigazgatás kiépítéséhez kapcsolódóan és ehhez szorosan integrálva befejeződik a térinformatikai rendszer kiépítése. Egy digitális alaptérkép már elérhető a város honlapján, de a szolgáltatások köre tovább bővül egészségügyi, demográfiai, közmű-nyilvántartási térképpel is. Ezek az információk segíthetik a vállalkozókat abban, hol érdemes letelepülni. A térinformatikai rendszer a házon belüli ügyintézést is gyorsíthatja, ugyanis helyrajzi szám alapján kikereshetők a szükséges információk.
Az elektronikus közigazgatás fejlesztését a GVOP pályázatán nyert 290 millió forintból finanszírozza a város, ehhez társul még 42 millió forint önerő. A hódmezővásárhelyi önkormányzat tárgyalásos közbeszerzési tárgyaláson döntött az Albacomp Rt. megbízása mellett. A portálfejlesztésben alvállalkozóként az IND Kft., a térinformatikaiban a Geometria Kft., az ügymenetkezeléshez kapcsolódó fejlesztésben pedig a SZÜV Rt. vesz részt.