Napi Online
Karácsonyi tévéforgalmat okoz a foci VB
A Tesco a fogyasztói elektronikai termékeknél a normál forgalom kétszeresére-háromszorosára számít a foci-világbajnokság ideje alatt. Az Electro World szerint a forgalom egy erős karácsony előtti időszakot idézhet, de Sebestyén Péter, az elektronikai üzletlánc ügyvezetője egyelőre nem kívánt forgalmi jóslásokba bocsátkozni. Abban viszont biztos, hogy a DVD-felvevők iránt óriási lesz a kereslet.
A Tesco a kisebb pénztárcájúakat igyekszik megfogni, május másodikától május 30-ig hirdetett külön akciót, amelyben kiemelt szerepet kapnak a hagyományos televíziók és a DVD-felvevők. Ugyanakkor már a nyárra készülve videokamerákból és a digitális fényképezőgépekből is nagyobb mennyiséget kínálnak. Danks Emese, a cég szóvivője úgy véli, hogy a focivébé egy kis karácsony a nyárban. A szórakoztatóelektronikai részlegen hasonló áruválaszték-bővítést hajtanak végre, mint a karácsonyi szezonban. Sőt, erre az alkalomra a Tesco pénzügyi partnere nullaszázalékos THM-mel kínál hitelt négy hónapos törlesztés esetén.
Az Electro World ügyvezetője szerint a slágertermék a DVD-író mellett az ldc-és plazmatévé lehet, tekintettel arra, hogy egyre több vendéglátó üzemegység készül televíziós szolgáltatással erre az időszakra. Bár sok üzlet barterezni szeretne - mondta Sebestyén Péter -, ám nagyon reméli, hogy az üzletek többsége letesz erről és inkább megvásárolja a készüléket. A vendéglátós piac miatt élénk kereslet várható a projektorok iránt is és nem kizárt, hogy itthon is sikerül értékesíteni néhány speciális digitális műholdvevőt, hiszen ez lesz az első olyan sportesemény, amelyet teljes egészében digitálisan közvetítenek és előfizetéssel a néző maga választhatja ki a nézni kívánt meccset és a kamerabeállításokat. Sebestyén szerint a szórakoztatóelektronikai forgalom nagyjából 50 százalékkal lesz nagyobb, mint a megszokott hónapokban. Az Electro World külön kampánnyal készült erre az időszakra. Bár sok üzlet barterezni szeretne - mondta Sebestyén Péter -, ám nagyon reméli, hogy az üzletek többsége letesz erről és inkább megvásárolja a készüléket.
A GfK Hungária piackutató intézet szerint a magyar háztartások körében az elmúlt évben egyre népszerűbbé váltak az LCD-tévék, egyre többen vásárolnak ilyen készülékeket. A felfutás egyik oka, hogy 2005-ben az ilyen tévék ára csaknem 30 százalékkal csökkent az elmúlt évhez képest. Valószínűsíthető azonban, hogy az elkövetkező néhány évben a családok igen nagy része fogja hagyományos televízióját LCD-tévére cserélni, s néhány év múlva ez a kategória - a DVD- és a videolejátszók esetéhez hasonlóan - szinte teljesen ki fogja szorítani a ma már elavultnak tekinthető technológiájú készülékeket.
A Tesco a kisebb pénztárcájúakat igyekszik megfogni, május másodikától május 30-ig hirdetett külön akciót, amelyben kiemelt szerepet kapnak a hagyományos televíziók és a DVD-felvevők. Ugyanakkor már a nyárra készülve videokamerákból és a digitális fényképezőgépekből is nagyobb mennyiséget kínálnak. Danks Emese, a cég szóvivője úgy véli, hogy a focivébé egy kis karácsony a nyárban. A szórakoztatóelektronikai részlegen hasonló áruválaszték-bővítést hajtanak végre, mint a karácsonyi szezonban. Sőt, erre az alkalomra a Tesco pénzügyi partnere nullaszázalékos THM-mel kínál hitelt négy hónapos törlesztés esetén.
Az Electro World ügyvezetője szerint a slágertermék a DVD-író mellett az ldc-és plazmatévé lehet, tekintettel arra, hogy egyre több vendéglátó üzemegység készül televíziós szolgáltatással erre az időszakra. Bár sok üzlet barterezni szeretne - mondta Sebestyén Péter -, ám nagyon reméli, hogy az üzletek többsége letesz erről és inkább megvásárolja a készüléket. A vendéglátós piac miatt élénk kereslet várható a projektorok iránt is és nem kizárt, hogy itthon is sikerül értékesíteni néhány speciális digitális műholdvevőt, hiszen ez lesz az első olyan sportesemény, amelyet teljes egészében digitálisan közvetítenek és előfizetéssel a néző maga választhatja ki a nézni kívánt meccset és a kamerabeállításokat. Sebestyén szerint a szórakoztatóelektronikai forgalom nagyjából 50 százalékkal lesz nagyobb, mint a megszokott hónapokban. Az Electro World külön kampánnyal készült erre az időszakra. Bár sok üzlet barterezni szeretne - mondta Sebestyén Péter -, ám nagyon reméli, hogy az üzletek többsége letesz erről és inkább megvásárolja a készüléket.
A GfK Hungária piackutató intézet szerint a magyar háztartások körében az elmúlt évben egyre népszerűbbé váltak az LCD-tévék, egyre többen vásárolnak ilyen készülékeket. A felfutás egyik oka, hogy 2005-ben az ilyen tévék ára csaknem 30 százalékkal csökkent az elmúlt évhez képest. Valószínűsíthető azonban, hogy az elkövetkező néhány évben a családok igen nagy része fogja hagyományos televízióját LCD-tévére cserélni, s néhány év múlva ez a kategória - a DVD- és a videolejátszók esetéhez hasonlóan - szinte teljesen ki fogja szorítani a ma már elavultnak tekinthető technológiájú készülékeket.