Napi Online

Bizonytalan a média- és szórakoztatóipar

A média- és szórakoztatóiparban uralkodó bizonytalanságot három tényező okozza, mégpedig a technológiai fejlődés, a szellemi tulajdon jogi háttere és a vállalati struktúra - derül ki a Deloitte tanulmányából.

Az elemzés rámutat, hogy az utóbbi időben számos vezető médiaóriás gyors ütemben módosítja tevékenységi körét és pozícióját, ami nagyrészt arra vezethető vissza, hogy a vállalkozások folyamatosan változó és emiatt szükségszerűen pontatlan előrejelzések alapján próbálnak pozíciókat szerezni. A technológiai fejlődés azért jelent elsősorban bizonytalansági tényezőt, mert a fejlődés üteme kiszámíthatatlan. Nem látható előre, hogy a fogyasztók milyen gyorsan veszik át az új technológiákat, illetve hasonlóan bizonytalan az is, hogy a fogyasztók hogyan reagálnak majd az új technológiák piaci bevezetésére.

A tanulmány előrejelzése szerint a szellemi tulajdon védelme területén a jövőben a szigorú jogi szabályozás lesz a jellemző. Várható egy erőteljesebb kormányzati beavatkozás, illetve a peres, bírósági ügyek számának emelkedése. Ezt a helyzetet úgy lehet ellensúlyozni, illetve kiküszöbölni, ha az ágazat képes lesz olyan innovatív fejlesztéseket megvalósítani, amelyek vonzóbbá teszik a termékek megvásárlását, ezáltal csökkentve a jogtalan használat, illetve letöltések számát.

A tanulmány kitér az egyes nemzeti kormányok előtt álló lehetséges stratégiákra is. A szakértők szerint minél könnyebben adja áldását a kormányzati politika arra, hogy az ágazat egy szegmensében működő vállalkozás egy másik szegmensben működő vállalkozást felvásároljon, annál hatékonyabb az érintett vállalatok diverzifikációja és a felvásárló cég annál könnyebben tudja kihasználni a tevékenységi kör bővülésével járó előnyöket. Ha a központi politika kevésbé engedékeny a felvásárlásokkal szemben, a társaságok arra kényszerülnek, hogy koncentrálják tevékenységüket, és a méretre helyezzék a hangsúlyt.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Béla bácsi #4
    Az átlagember kezébe adták az internetet, s ennek következményeivel nem számoltak.
  • Fikusz Kukisz #3
    "Ezt a helyzetet úgy lehet ellensúlyozni, illetve kiküszöbölni, ha az ágazat képes lesz olyan innovatív fejlesztéseket megvalósítani, amelyek vonzóbbá teszik a termékek megvásárlását, ezáltal csökkentve a jogtalan használat, illetve letöltések számát."

    Nekem elég ha olcsóbbá válnak a szoftverek, illetve a magyar péztárcához méretezik az árakat.
  • strogg #2
    A média vállalatokat az érinti érzékenyen, hogy az emberek már nem veszik meg a szemetet, amit eddig rájuk tudtak sózni.Pont.
  • hypno #1
    Ezek már megint nem az indokolhatatlan és ezért tisztességtelen, vagyis a jó ízlésbe ütköző haszonra törekvés feladásában látják a jövőt.

    A magam részéről pedig erre szorítam őket.