Médiainfó.hu
Nyerésre állnak az online lapok
Tavaly novemberi amerikai adatok szerint egyre többen olvassák a nyomtatott lapok internetes kiadásait - derül ki a Nielsen és az Amerikai Újságok Szövetségének összeállításából.
Az adatok azt mutatják, hogy tavaly novemberben legalább egy alkalommal közel 55 millió amerikai kereste fel az újságok weblapjait, ami 30%-os növekedést jelent az előző évi adatokhoz képest. Novemberben tehát minden harmadik internetező, azaz az internetes felhasználók 36%-a felkereste valamelyik újság honlapját.
"Az újságok honlapjainak olvasottsága 2005 harmadik negyedévétől kezdve ugrott meg látványosan, ami összefügghet az ország déli részén tomboló hurrikánokkal is" - tette hozzá a kutatást publikáló szervezet egyik munkatársa. Az adatok persze senkit nem érhettek meglepetésként, hiszen az már régóta mindenki számára nyilvánvaló volt, hogy a net fokozatosan az egyik legfontosabb információforrássá válik, egyre inkább kiszorítva a nyomtatott sajtót.
Ha azonban eltekintünk a novemberi adatoktól, és immár a decemberi látogatottsági adatokat is megvizsgáljuk, akkor azt láthatjuk, hogy akkor részben visszaesett az olvasottságuk, hiszen durván 52,4 millió látogatót regisztráltak a különböző újságok oldalai. A honlapokon töltött idő nagyjából 40 és 45 perc között változik.
Az adatok azt mutatják, hogy tavaly novemberben legalább egy alkalommal közel 55 millió amerikai kereste fel az újságok weblapjait, ami 30%-os növekedést jelent az előző évi adatokhoz képest. Novemberben tehát minden harmadik internetező, azaz az internetes felhasználók 36%-a felkereste valamelyik újság honlapját.
"Az újságok honlapjainak olvasottsága 2005 harmadik negyedévétől kezdve ugrott meg látványosan, ami összefügghet az ország déli részén tomboló hurrikánokkal is" - tette hozzá a kutatást publikáló szervezet egyik munkatársa. Az adatok persze senkit nem érhettek meglepetésként, hiszen az már régóta mindenki számára nyilvánvaló volt, hogy a net fokozatosan az egyik legfontosabb információforrássá válik, egyre inkább kiszorítva a nyomtatott sajtót.
Ha azonban eltekintünk a novemberi adatoktól, és immár a decemberi látogatottsági adatokat is megvizsgáljuk, akkor azt láthatjuk, hogy akkor részben visszaesett az olvasottságuk, hiszen durván 52,4 millió látogatót regisztráltak a különböző újságok oldalai. A honlapokon töltött idő nagyjából 40 és 45 perc között változik.