SG.hu
32 milliós távközlési beruházás az Electroluxnál
Az Electrolux Lehel Kft. projektjének célja a telekommunikációs költségek jelentős csökkentése, valamint a hang- és adatkommunikáció integrálása volt a cég három telephelyén.
Takács János, az Electrolux Lehel Kft. vezérigazgatója sikeresnek nevezte azt a telekommunikációs projektet, mely több mint egy fél éves előkészület után ez év januárjára valósult meg, és mára már bizonyíthatóak a kiemelkedő eredmények. Jelen pillanatban a vezetékes telefon esetében közel 50 százalékos, a mobiltelefonnál több mint 25 százalékos volt a megtakarítás, kevesebb mint egy év alatt. A 32 millió forintos beruházás éves megtakarítása várhatóan 50 millió forint lesz. Az Electrolux Csoporton belül Magyarország az első, ahol ilyen integrált telekommunikációs projektet valósítottak meg.
Bedő Erik, a SciamuS ügyvezetője, a projekt telekommunikációs tanácsadója szerint nemcsak az eredmények mondhatók rendkívülinek, hanem a négy résztvevő cég együttműködése is. A kilenc hónapos munka magában foglalta a versenyeztetést és a szolgáltatókkal való tárgyalások lebonyolítását, valamint a technikai háttér versenyeztetését, beszerzését és bevezetését. A bevezetési fázis azon része, amely az Electroluxnál dolgozó kollégák tájékoztatását és oktatását foglalja magába, most fejeződik be. Az implementáció ezen utolsó szakaszának az volt a célja, hogy a felhasználók költséghatékony módon tanulják meg használni a technikai berendezéseket. A megoldások tendereinek győztese a T-Systems és az Ericsson Magyarország konzorciuma lett.
A jászberényi, a nyíregyházi és a budapesti telephelyet összekötő telekommunikációs hálózat hang-, bérelt vonali adat-, internet- és mobilkommunikációs szolgáltatásokat nyújt a felhasználóknak, mintegy 40 százalékos megtakarítással. A kiadások mérséklésében jelentős szerepet játszik, hogy az új rendszer működése óta gyakorlatilag ugyanakkora költséggel jár, ha vezetékes vagy mobiltelefont használnak az alkalmazottak. A megoldás révén csökkentek a külföldre irányuló hívások romaing-költségei is, egyes esetekben akár 75 százalékkal. Kérdésekre válaszolva elhangzott: az Electrolux 120-130 millió forintot költ évente hangszolgáltatásra.
A legérdekesebb alkalmazás egy 300 mobiltelefonra kiépített ún. mobil-mellék rendszer, mely lehetővé teszi, hogy a mobil készülékeket integrálni lehessen a teljes kommunikációs struktúrába. A felhasználó számára most már gyakorlatilag mindegy, hogy vezetékes vagy mobiltelefont használ, amelynek költségszempontból is nagy a jelentősége. A megoldás további különlegessége, hogy segítségével külföldre irányuló hívások esetén a roaming költségeket akár 75%-kal is csökkenteni lehet.
Takács János, az Electrolux Lehel Kft. vezérigazgatója sikeresnek nevezte azt a telekommunikációs projektet, mely több mint egy fél éves előkészület után ez év januárjára valósult meg, és mára már bizonyíthatóak a kiemelkedő eredmények. Jelen pillanatban a vezetékes telefon esetében közel 50 százalékos, a mobiltelefonnál több mint 25 százalékos volt a megtakarítás, kevesebb mint egy év alatt. A 32 millió forintos beruházás éves megtakarítása várhatóan 50 millió forint lesz. Az Electrolux Csoporton belül Magyarország az első, ahol ilyen integrált telekommunikációs projektet valósítottak meg.
Bedő Erik, a SciamuS ügyvezetője, a projekt telekommunikációs tanácsadója szerint nemcsak az eredmények mondhatók rendkívülinek, hanem a négy résztvevő cég együttműködése is. A kilenc hónapos munka magában foglalta a versenyeztetést és a szolgáltatókkal való tárgyalások lebonyolítását, valamint a technikai háttér versenyeztetését, beszerzését és bevezetését. A bevezetési fázis azon része, amely az Electroluxnál dolgozó kollégák tájékoztatását és oktatását foglalja magába, most fejeződik be. Az implementáció ezen utolsó szakaszának az volt a célja, hogy a felhasználók költséghatékony módon tanulják meg használni a technikai berendezéseket. A megoldások tendereinek győztese a T-Systems és az Ericsson Magyarország konzorciuma lett.
A jászberényi, a nyíregyházi és a budapesti telephelyet összekötő telekommunikációs hálózat hang-, bérelt vonali adat-, internet- és mobilkommunikációs szolgáltatásokat nyújt a felhasználóknak, mintegy 40 százalékos megtakarítással. A kiadások mérséklésében jelentős szerepet játszik, hogy az új rendszer működése óta gyakorlatilag ugyanakkora költséggel jár, ha vezetékes vagy mobiltelefont használnak az alkalmazottak. A megoldás révén csökkentek a külföldre irányuló hívások romaing-költségei is, egyes esetekben akár 75 százalékkal. Kérdésekre válaszolva elhangzott: az Electrolux 120-130 millió forintot költ évente hangszolgáltatásra.
A legérdekesebb alkalmazás egy 300 mobiltelefonra kiépített ún. mobil-mellék rendszer, mely lehetővé teszi, hogy a mobil készülékeket integrálni lehessen a teljes kommunikációs struktúrába. A felhasználó számára most már gyakorlatilag mindegy, hogy vezetékes vagy mobiltelefont használ, amelynek költségszempontból is nagy a jelentősége. A megoldás további különlegessége, hogy segítségével külföldre irányuló hívások esetén a roaming költségeket akár 75%-kal is csökkenteni lehet.