SG.hu
Lengyelek nyerték a 24 órás programozást
Vasárnap reggel pontban 9 órakor, a 24 óra lejártával véget ért a VI. BME Nemzetközi 24 órás Programozóverseny.
A programozóberkekben már közismert versenyre idén 309 csapat jelentkezett, és az elektronikus előválogató legjobb 30 csapata mérkőzött meg a hétvégén a budapesti döntőn. Végül szoros küzdelemben a lengyel Rusty csapat diadalmaskodott. A rendezvény szervezői idén is a Magyar Villamosmérnök- és Informatikus-hallgatók Egyesülete és a Simonyi Károly Szakkollégium voltak.
2006. április 23-án vasárnap 9 órakor a hatalmas számláló nullára váltott, amely a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetemen (BME) megrendezett VI. Nemzetközi 24 órás Programozóversenyből hátralevő időt mutatta. A döntőbe jutott csapatok között a lengyel Rusty teljesített legjobban az extrém versenyen, maga mögé utasítva nyolc ország huszonkilenc csapatát. A Svéd Királyi Műszaki Egyetem (KTH) PhD. hallgatói által összeállított feladatok első része a fiktív Daily Task újság mindennapi feladatai köré épült. Emellett kódfejtéssel és egy virtuális ország irányításával is meg kellett birkózniuk a versenyzőknek. A komolyság mellett egy 3D játék irányítását is meg kellett oldaniuk, valamint egy igazi modellautóverseny keretében mérhették össze tudásukat.
A svéd partnerek, akiket a magyar szervezők a korábbi években sikeres versenyzőként ismerhettek meg, izgalmas, változatos feladatsort állítottak össze, melyben többek között egy hangalapú fájlátviteli rendszert is meg kellett valósítani, de egy egyre nehezedő kódot is meg kellett fejteni, melynek első oldalát, magát a feladatot, még "szemmel" lehetett kiolvasni. Emellett egy négy fordulós autóversenyben küzdöttek meg a csapatok, majd országaik erejét is összemérhették. A teljes feladatsor megtalálható a verseny hivatalos honlapján.
A díjakat vasárnap délutáni eredményhirdetésen az első 10 csapat között osztották ki a rendezők, összesen 8.000 Euró értékben. Az első helyen a lengyel Rusty (Dabrowski Jacek, Bia³ogrodzki Jakub, Kosowski Adrian) végzett, 5431 pontot megszerezve a maximális 7500-ból. A második a szintén lengyel qwertY lett 5013 ponttal, mindössze 25 ponttal megelőzve a harmadik, magyar Trial Version-t, akik tavaly is a dobogó harmadik fokára állhattak. A legjobb tízbe négy nemzet csapata került be a négy magyar csapat mellé.
A feladatokat részben automatikus, a svédek által megálmodott és életre hívott rendszerben bírálták el a kiírók. Fredrik Niemelä, a feladatot kiíró csapat csapat vezetője nagyon pozitívan nyilatkozott a versenyről, elégedett mind a saját, mind a magyar szervezők munkájával. Most negyedik alkalommal jártak a versenyen, első ízben rendezőként, és rendkívül büszkén és elégedetten távozhattak, hiszen minden ötletüket sikerült megvalósítani, és mind a résztvevők, mind a magyar szervezők részéről rengeteg elismerést és megbecsülést kaptak.
Érdekes tény, hogy bár a verseny mindenki előtt nyitva áll korra, foglalkozásra való tekintet nélkül, az élen végzett csapatok nagyobb része végzős, vagy pár éve végzett egyetemista.
A programozóberkekben már közismert versenyre idén 309 csapat jelentkezett, és az elektronikus előválogató legjobb 30 csapata mérkőzött meg a hétvégén a budapesti döntőn. Végül szoros küzdelemben a lengyel Rusty csapat diadalmaskodott. A rendezvény szervezői idén is a Magyar Villamosmérnök- és Informatikus-hallgatók Egyesülete és a Simonyi Károly Szakkollégium voltak.
2006. április 23-án vasárnap 9 órakor a hatalmas számláló nullára váltott, amely a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetemen (BME) megrendezett VI. Nemzetközi 24 órás Programozóversenyből hátralevő időt mutatta. A döntőbe jutott csapatok között a lengyel Rusty teljesített legjobban az extrém versenyen, maga mögé utasítva nyolc ország huszonkilenc csapatát. A Svéd Királyi Műszaki Egyetem (KTH) PhD. hallgatói által összeállított feladatok első része a fiktív Daily Task újság mindennapi feladatai köré épült. Emellett kódfejtéssel és egy virtuális ország irányításával is meg kellett birkózniuk a versenyzőknek. A komolyság mellett egy 3D játék irányítását is meg kellett oldaniuk, valamint egy igazi modellautóverseny keretében mérhették össze tudásukat.
A svéd partnerek, akiket a magyar szervezők a korábbi években sikeres versenyzőként ismerhettek meg, izgalmas, változatos feladatsort állítottak össze, melyben többek között egy hangalapú fájlátviteli rendszert is meg kellett valósítani, de egy egyre nehezedő kódot is meg kellett fejteni, melynek első oldalát, magát a feladatot, még "szemmel" lehetett kiolvasni. Emellett egy négy fordulós autóversenyben küzdöttek meg a csapatok, majd országaik erejét is összemérhették. A teljes feladatsor megtalálható a verseny hivatalos honlapján.
A díjakat vasárnap délutáni eredményhirdetésen az első 10 csapat között osztották ki a rendezők, összesen 8.000 Euró értékben. Az első helyen a lengyel Rusty (Dabrowski Jacek, Bia³ogrodzki Jakub, Kosowski Adrian) végzett, 5431 pontot megszerezve a maximális 7500-ból. A második a szintén lengyel qwertY lett 5013 ponttal, mindössze 25 ponttal megelőzve a harmadik, magyar Trial Version-t, akik tavaly is a dobogó harmadik fokára állhattak. A legjobb tízbe négy nemzet csapata került be a négy magyar csapat mellé.
A feladatokat részben automatikus, a svédek által megálmodott és életre hívott rendszerben bírálták el a kiírók. Fredrik Niemelä, a feladatot kiíró csapat csapat vezetője nagyon pozitívan nyilatkozott a versenyről, elégedett mind a saját, mind a magyar szervezők munkájával. Most negyedik alkalommal jártak a versenyen, első ízben rendezőként, és rendkívül büszkén és elégedetten távozhattak, hiszen minden ötletüket sikerült megvalósítani, és mind a résztvevők, mind a magyar szervezők részéről rengeteg elismerést és megbecsülést kaptak.
Érdekes tény, hogy bár a verseny mindenki előtt nyitva áll korra, foglalkozásra való tekintet nélkül, az élen végzett csapatok nagyobb része végzős, vagy pár éve végzett egyetemista.