SG.hu
Megkezdődött a 24 órás programozóverseny
2006. április 22-én 9 órakor megkezdődött a VI. BME-KTH Nemzetközi 24 órás Programozóverseny döntője a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem (BME) Informatika épületében.
A korábbi évekhez hasonlóan az előválogató legjobb 30 csapata vágott neki a pontosan 24 órás döntőnek. A három fős csapatok a feladatok megoldásához bármilyen magukkal hozott segédeszközt használhatnak, a szervezők egyetlen feltételként az egymással és a külvilággal való kommunikációt tiltották meg. Az eseményt a Magyar Villamosmérnök- és Informatikus-hallgatók Egyesülete és a Simonyi Károly Szakkollégium rendezi a Fornax Rt. támogatásával. Az ünnepélyes eredményhirdetésre és díjkiosztóra vasárnap 16 órakor kerül sor.
A verseny hivatalos nyelve az angol, a pontban reggel 9 órakor megkezdődött 24 óra feladatait is angol nyelven kapták kézhez a csapatok, melyek 8 különböző országból érkeztek, Magyarországon kívül Ausztriából, Spanyolországból, Svédországból, az Amerikai Egyesült Államokból, Romániából, Szerbiából és Lengyelországból. A feladatok idén főként a bankinformatika téma köré épülnek, illetve sok egyéb mellett a csapatoknak egy virtuális ország irányításával is boldogulniuk kell.
Egy 3D játékban erődítményeket és városokat kell építeniük, valamint megfelelő diplomácia és stratégiai érzékkel a győzelemre törni. A feladatok összeállításában idén először külföldiek is segítettek, a kiírást a Stockholmi Királyi Műszaki Egyetem (KTH) hallgatói készítették, akik maguk is többször szerepeltek már eredményesen a 24 órás versenyen.
A verseny nem kizárólag a szűken értelmezett szakma számára nyújt izgalmas elfoglaltságot, a vasárnapi zsűrizés nyitott minden érdeklődő számára . A megnyitót Dr. Sallai Gyula a BME stratégiai rektorhelyettese tartotta. Beszédében méltatta a rendezők erőfeszítéseit és kifejezte örömét, hogy a Műegyetem ismét otthont adhat a rendezvénynek. 9 órakor Patay Szabolcs főrendezővel együtt indították el a visszaszámláló órát, amely a verseny kezdetét jelentette.
A 24 óra letelte után a feladatok kiértékelése következik, a csapatok által írt mesterséges intelligencia programok birkóznak meg egymással a játék keretein belül. Az összességében legtöbb pontot elérő csapat viheti haza vasárnap délután a vándorkupát, és a legjobb csapatok osztozhatnak az összesen 8000 Euró értékű ajándékokon.
A decemberi meghirdetést követően összesen 309 csapat regisztrált a versenyre, 5 kontinens 24 országából. A legfiatalabb résztvevő 16 éves, de a legtöbben egyetemisták, vagy frissen végzettek. "Mi már elég tapasztaltak vagyunk szakmailag, de még fiatalok, így hajlandóak vagyunk a kihívás kedvéért éjszakázni." - mondta Gyebnár Gábor, egy döntőbe jutott versenyző. A jelentkezett középiskolások, főiskolások, egyetemisták és dolgozó profik közül csak a legtapasztaltabbak jutottak a döntőbe az elektronikus előválogató után.
Legtöbbjük már nem először vesz részt a versenyen, számos programozó még hallgatóként ismerkedett meg a versennyel, ők a kihívás mellett a nosztalgia illetve a jó hangulat miatt jelentkeztek ismét a versenyre. A február 26-i internetes előválogatón öt óra állt a csapatok rendelkezésre, hogy a hat, egymástól független, változó nehézségű programozási feladatot megoldják.
A legjobb 30 csapat (az internetes előválogató legjobb 27 csapata valamint a tavalyi első három helyezett) kapott meghívást a budapesti 24 órás döntőre. Az előválogató eredménye és a friss hírek a verseny honlapján, a www.challenge24.org-on olvasható.
A korábbi évekhez hasonlóan az előválogató legjobb 30 csapata vágott neki a pontosan 24 órás döntőnek. A három fős csapatok a feladatok megoldásához bármilyen magukkal hozott segédeszközt használhatnak, a szervezők egyetlen feltételként az egymással és a külvilággal való kommunikációt tiltották meg. Az eseményt a Magyar Villamosmérnök- és Informatikus-hallgatók Egyesülete és a Simonyi Károly Szakkollégium rendezi a Fornax Rt. támogatásával. Az ünnepélyes eredményhirdetésre és díjkiosztóra vasárnap 16 órakor kerül sor.
A verseny hivatalos nyelve az angol, a pontban reggel 9 órakor megkezdődött 24 óra feladatait is angol nyelven kapták kézhez a csapatok, melyek 8 különböző országból érkeztek, Magyarországon kívül Ausztriából, Spanyolországból, Svédországból, az Amerikai Egyesült Államokból, Romániából, Szerbiából és Lengyelországból. A feladatok idén főként a bankinformatika téma köré épülnek, illetve sok egyéb mellett a csapatoknak egy virtuális ország irányításával is boldogulniuk kell.
Egy 3D játékban erődítményeket és városokat kell építeniük, valamint megfelelő diplomácia és stratégiai érzékkel a győzelemre törni. A feladatok összeállításában idén először külföldiek is segítettek, a kiírást a Stockholmi Királyi Műszaki Egyetem (KTH) hallgatói készítették, akik maguk is többször szerepeltek már eredményesen a 24 órás versenyen.
A verseny nem kizárólag a szűken értelmezett szakma számára nyújt izgalmas elfoglaltságot, a vasárnapi zsűrizés nyitott minden érdeklődő számára . A megnyitót Dr. Sallai Gyula a BME stratégiai rektorhelyettese tartotta. Beszédében méltatta a rendezők erőfeszítéseit és kifejezte örömét, hogy a Műegyetem ismét otthont adhat a rendezvénynek. 9 órakor Patay Szabolcs főrendezővel együtt indították el a visszaszámláló órát, amely a verseny kezdetét jelentette.
A 24 óra letelte után a feladatok kiértékelése következik, a csapatok által írt mesterséges intelligencia programok birkóznak meg egymással a játék keretein belül. Az összességében legtöbb pontot elérő csapat viheti haza vasárnap délután a vándorkupát, és a legjobb csapatok osztozhatnak az összesen 8000 Euró értékű ajándékokon.
A decemberi meghirdetést követően összesen 309 csapat regisztrált a versenyre, 5 kontinens 24 országából. A legfiatalabb résztvevő 16 éves, de a legtöbben egyetemisták, vagy frissen végzettek. "Mi már elég tapasztaltak vagyunk szakmailag, de még fiatalok, így hajlandóak vagyunk a kihívás kedvéért éjszakázni." - mondta Gyebnár Gábor, egy döntőbe jutott versenyző. A jelentkezett középiskolások, főiskolások, egyetemisták és dolgozó profik közül csak a legtapasztaltabbak jutottak a döntőbe az elektronikus előválogató után.
Legtöbbjük már nem először vesz részt a versenyen, számos programozó még hallgatóként ismerkedett meg a versennyel, ők a kihívás mellett a nosztalgia illetve a jó hangulat miatt jelentkeztek ismét a versenyre. A február 26-i internetes előválogatón öt óra állt a csapatok rendelkezésre, hogy a hat, egymástól független, változó nehézségű programozási feladatot megoldják.
A legjobb 30 csapat (az internetes előválogató legjobb 27 csapata valamint a tavalyi első három helyezett) kapott meghívást a budapesti 24 órás döntőre. Az előválogató eredménye és a friss hírek a verseny honlapján, a www.challenge24.org-on olvasható.