SG.hu

A magyar intézményekben ismeretlen a VoIP

A döntéshozók információhiánya és az infrastruktúra fejletlensége egyaránt hátráltatja az integrált megoldások terjedését.

Az IP alapú hangátviteli megoldások nemcsak a költségek visszaszorításával támogatják a szervezetek működését, a technológia kínálta pluszszolgáltatások hatékonyabbá teszik a kommunikációt. A BellResearch kutatói a telephelyek közötti, illetve a telephelyen belüli viszonylatban informatikai adathálózatra terelt telefónia helyzetét vizsgálták. Az IP alapú technológiák piacának elemzéséhez hasznos kiindulópont a távközlési kérdésekben kompetens döntéshozók informáltságának megismerése. A kutatók számai az egy évvel korábbi értékekhez mérve azt jelzik: az intézményi vezetők tájékozottsága fokozatosan javul, a helyzet azonban még korántsem tekinthető kedvezőnek.

A közel ezer szervezet megkérdezett vezetőinek mindössze 16 százaléka tartja magát jól tájékozottnak az IP alapú megoldások témakörében, míg további 41 százalékuk már hallott ezekről, legnagyobb részük [43 százalékuk] számára viszont tulajdonképpen teljesen ismeretlen ez a technológia. A tájékozatlanság alacsony szintje komoly veszélyt jelenthet az intézmények számára, hiszen a legtöbb esetben egy esetleges távközlési fejlesztés megtervezésekor az információhiány könnyen szűk keresztmetszetté válhat. A megoldás-tanácsadás segíthet ugyan a problémán, de igencsak kérdéses, hogy az egyébként is alulfinanszírozott közszférában a fejlesztési büdzséből jut-e pénz egy pluszszolgáltatás igénybevételére - figyelmeztetnek a BellResearch elemzői.


Az adat- és hangkommunikáció integrálásának alapfeltétele a megfelelő hálózat. Az IP alapú megoldásokra a hazai intézmények alig egytizedénél lenne teljes mértékben, 17 százalékuknál pedig csak részben alkalmas az infrastruktúra - legalábbis a döntéshozók tudomása szerint. Bár a számok szintén magasabbak, mint egy évvel korábban, azonban a fejlődés üteme rendkívül lassú, a különbségek mindössze néhány százalékra rúgnak.

A vezetékes távközlési eszközpark - az alközpontok és a telefonkészülékek - a fejlett megoldások szempontjából még elmaradottabb, mint az IT-infrastruktúra: csupán minden nyolcadik intézménynél alkalmas az eszközök legalább egy része az adat-hang integrációra. Az integrációs megoldások között a telefonálásra alkalmas szoftverrel és headsettel ellátott számítógép fordul elő a leggyakrabban: a szervezetek 7 százalékánál.

Az IP-telefónia által kínált lehetőségeket, a kommunikáció hatékonyságát növelő, intelligens funkciókat a döntéshozók túlnyomó többsége nem tartja fontosnak saját intézményének szempontjából, összességében 5-ös skálán 2-es értékkel minősítették ezeket - nem meglepő, hogy a szervezetek mindössze töredéke tervez fejlesztést e téren. A hazai intézményi szférára vonatkozó képből a központi költségvetési forrásokból gazdálkodó kör "lóg ki": itt a döntéshozók tájékozottsága, az adathálózatok és az eszközök alkalmassága, illetve a megoldások hasznosságának megítélése és a fejlesztés valószínűsége jóval a sokasági átlag fölé emelkedik.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • skypeclub #4
    A Skype sok fuvarozással foglalkozó cégnél már mindennapos munkafelület. Ők már rájöttek arra, hogy ez egy multifunkciós kommunikációs rendszer, amivel telefonálni is lehet. A magyarországi elterjedést segíti a Magyar Skype telefonkönyv Üdv
  • strogg #3
    Ahol eddig megfordultam intézményben (volt egy pár:) ott teljesen ismeretlen volt a VOIP. Olyan szinten, hogy megkérdezik tőlem rendszeresen, hoyg a névjegyemen a "skype" mit jelent az elérhetőségek között. De nem csak rről van szó. Amit manapság nálunk fejlesztésnek hívnak, az egy vicc. Az alkalmazottak pedig pofátlanul sírnak ha újat kell tanulni. Mintha nem az lenne a dolga a cégen belül, hogy folyamatosan erősítse a munkája elvégzéséhez szükséges tudást. És például ezért röhögi ki mindenki az ECDL-t, mert a várakozásokkal ellentétben semmit nem ad, a teljesen sötét titkárnő az is marad. Valami botrányosak a magyar állapotok...
  • Alef #2
    A fenti hozzászólással nagyon egyetértek, de azért ennyire nem sötét a helyzet, például a NIIF már vagy két éve lehetővé teszi a felsőoktatási intézmények számára, hogy egymást ingyenesen hívhassák VoIP-pal, újabban pedig más vezetékes számokat is lehet hívni más városból helyi hívás költségéért az egyetemi központokon keresztül. Az újabb belső telefonfejlesztések pedig kizárólag VoIP-ot jelentenek.
  • AgentKis #1
    Sajnos a Magyar közszférában tapasztalataim szerint a vezetők nagy része elsősorban azzal foglalkozik (tisztelet a kivételnek), hogy mit lehet ellopni lenyúlni. Nem csak az VOIP-ról de sok esetben egyáltalán a technikáról semmilyen fogalmuk sincs azoknak a döntéshozóknak akik a pénz sorsa felől döntenek. Inkább parkosítják az udvart milliókért, amiből 100ezrek a saját zsebben landolnak, mint hogy egyáltalán megkérdezzék, meghallgassák az esetleg hozzáértőket. Közben a saját számítógépükön a titkárnőjük írja meg az e-mail-t a nevükben...
    A legtöbb intézmény vezetése a technológiát, szükséges rosszként éli meg. Mondjuk ebben részben a törvények is "ludasak" mivel pl. a számítógép használata nem vonja maga után a papírhalom csökkenését, sőt! A törvények szerint még mindíg az egyetlen elfogadott arhiválási módszer a papír és az irattár. Így pedig nehéz meggyőzni a közbérért dolgozókat az előnyökről, ha nekik csak az tűnik ki, hogy jajj már megint egy új dolog amit csinálni, tanulni kell, de nem úgy, hogy az valamit is leváltana vagy könnyítene, hanem a meglévő elfoglaltságok mellé plusszként.