#1
Sajnos a Magyar közszférában tapasztalataim szerint a vezetők nagy része elsősorban azzal foglalkozik (tisztelet a kivételnek), hogy mit lehet ellopni lenyúlni. Nem csak az VOIP-ról de sok esetben egyáltalán a technikáról semmilyen fogalmuk sincs azoknak a döntéshozóknak akik a pénz sorsa felől döntenek. Inkább parkosítják az udvart milliókért, amiből 100ezrek a saját zsebben landolnak, mint hogy egyáltalán megkérdezzék, meghallgassák az esetleg hozzáértőket. Közben a saját számítógépükön a titkárnőjük írja meg az e-mail-t a nevükben...
A legtöbb intézmény vezetése a technológiát, szükséges rosszként éli meg. Mondjuk ebben részben a törvények is "ludasak" mivel pl. a számítógép használata nem vonja maga után a papírhalom csökkenését, sőt! A törvények szerint még mindíg az egyetlen elfogadott arhiválási módszer a papír és az irattár. Így pedig nehéz meggyőzni a közbérért dolgozókat az előnyökről, ha nekik csak az tűnik ki, hogy jajj már megint egy új dolog amit csinálni, tanulni kell, de nem úgy, hogy az valamit is leváltana vagy könnyítene, hanem a meglévő elfoglaltságok mellé plusszként.