Berta Sándor
Tovább nőtt a Google népszerűsége
Az internetes keresők piacán sokáig a Google volt az egyeduralkodó, azonban néhány hónappal ezelőtt a vállalat legfőbb konkurensei fejlesztésekbe és szolgáltatásbővítésekbe kezdtek. Nos, egyelőre úgy tűnik, nem jártak sikerrel, mert a Google népszerűsége nem, hogy csökkent volna, de még tovább is nőtt.
A Comscore Networks amerikai piackutató cég legfrisebb adatai szerint csak az Egyesült Államokban 5,15 milliárd online keresést regisztráltak. Ebből 2,05 milliárd volt a Google-nél és 1,52 milliárd esett a Yahoo-ra. Mindez azt jelenti, hogy alig tizenkét hónap alatt a Google 34,6 százalékról 39,6 százalékra tudta növelni az online keresők területén belüli piaci részesedését, ezzel szemben a Yahoo piaci részesedése 32 százalékról 29,5 százalékra esett vissza. A dobogó harmadik helyén a Microsoft online keresője, az MSN található 14,2 százalékos eredménnyel. Ez 1,8 százalékkal kisebb részesedésnek felel meg, mint amit az MSN esetében tavaly év elején regisztráltak.
Az online keresések közel fele immár a böngészőkben lévő úgynevezett toolbarokon keresztül történik. Ez az arány a Yahoo esetében 48,5 százalék, míg a Google-nál 46,4 százalék. Nyugodtan állítható, hogy a Google nem csak az Egyesült Államokban, de Európában és ezen belül Magyarországon is a legnépszerűbb keresőnek számít. A Google-on, a Yahoon, az MSN-en kívül népszerű még hazánkban a Lycos, az Altavista, valamint a magyar nyelvű keresők közül az Altavizsla, a Kereső.hu, a Góliát, a Heuréka, a HuDir, a Hunvista Linktár, a vizsla 24, a kurzor és az Ariadnet is.
A Comscore Networks amerikai piackutató cég legfrisebb adatai szerint csak az Egyesült Államokban 5,15 milliárd online keresést regisztráltak. Ebből 2,05 milliárd volt a Google-nél és 1,52 milliárd esett a Yahoo-ra. Mindez azt jelenti, hogy alig tizenkét hónap alatt a Google 34,6 százalékról 39,6 százalékra tudta növelni az online keresők területén belüli piaci részesedését, ezzel szemben a Yahoo piaci részesedése 32 százalékról 29,5 százalékra esett vissza. A dobogó harmadik helyén a Microsoft online keresője, az MSN található 14,2 százalékos eredménnyel. Ez 1,8 százalékkal kisebb részesedésnek felel meg, mint amit az MSN esetében tavaly év elején regisztráltak.
Az online keresések közel fele immár a böngészőkben lévő úgynevezett toolbarokon keresztül történik. Ez az arány a Yahoo esetében 48,5 százalék, míg a Google-nál 46,4 százalék. Nyugodtan állítható, hogy a Google nem csak az Egyesült Államokban, de Európában és ezen belül Magyarországon is a legnépszerűbb keresőnek számít. A Google-on, a Yahoon, az MSN-en kívül népszerű még hazánkban a Lycos, az Altavista, valamint a magyar nyelvű keresők közül az Altavizsla, a Kereső.hu, a Góliát, a Heuréka, a HuDir, a Hunvista Linktár, a vizsla 24, a kurzor és az Ariadnet is.