Berta Sándor
Weboldal kétmilliárd dollárért
Vannak olyan ötletek, amelyek egyszerűségükben is nagyszerűek és vannak, amikor csak értetlenül állunk az elképzelés előtt. A Facebook nevű weboldal tulajdonosa kétmilliárd dollárért adna túl művén.
Egy vállalat meg akarta vásárolni a Facebook közösségi portált. Az elképzeléssel nem is lett volna baj, ám amikor szóba került a vételár és felajánlottak 750 millió dollárt, az oldal tulajdonosa visszautasította az összeget, mondván, hogy túl kevés. Bár az eset nagy vihart kavart világszerte és a BusinessWeek nevű gazdasági lap több hírt is közölt a Facebookról, illetve a meghiúsult tranzakcióról, a titokzatos vevőjelölt kilétére azóta sem derült fény.
A portált még 2004-ben alapította a Hardvard Egyetem egykori hallgatója, Mark Zuckerberg. Miután a fiatalember visszautasította a nagyon komoly összeget, kijelentette, hogy a site és az azt üzemeltető cég ennyiért nem eladó és a vételárat potom kétmilliárd dollárban határozta meg. Ezek után persze sokakban merült fel a kérdés, hogy vajon Zuckerberg zseniális üzleti vénával van megáldva, vagy netán csak mohó, feltörekvő fiatal, esetleg egyszerűen blöfföl vagy hülyéskedik. Nos, az utóbbi kizárható, az egykori egyetemi hallgató ugyanis teljesen komolyan gondolja az általa elmondottakat.
A Facebook egyébként egy szociális célzatú, iskolásokat segítő portál, ahol közép- és főiskolások, valamint egyetemisták mutatkozhatnak be és írhatják le gondolataikat, illetve érdeklődési körüket. A site-on a felmérések szerint havonta átlagosan 5,5 milliárd lekérdezést regisztráltak. Ezzel a teljesítménnyel pedig megelőzi például még az online kereskedelem oszlopának tartott Amazon.com-ot is. Szakemberek szerint Zuckerberg célja egyértelmű: csak annak fogja eladni a portált, aki képes azt fenntartani, megtartja az eredeti formájában, sőt fejlesztené is. Ehhez keres igazi befektetőket.
Az egyik lehetséges jelölt a Viacom médiakonszern lehet, amely az MTV televíziótársaság tulajdonosa és amely már régóta keresi megfelelő online megjelenési felületét. A BusinessWeek információi szerint viszont az oldal felkelthette a folyamatosan terjeszkedő Google figyelmét is.
Egy vállalat meg akarta vásárolni a Facebook közösségi portált. Az elképzeléssel nem is lett volna baj, ám amikor szóba került a vételár és felajánlottak 750 millió dollárt, az oldal tulajdonosa visszautasította az összeget, mondván, hogy túl kevés. Bár az eset nagy vihart kavart világszerte és a BusinessWeek nevű gazdasági lap több hírt is közölt a Facebookról, illetve a meghiúsult tranzakcióról, a titokzatos vevőjelölt kilétére azóta sem derült fény.
A portált még 2004-ben alapította a Hardvard Egyetem egykori hallgatója, Mark Zuckerberg. Miután a fiatalember visszautasította a nagyon komoly összeget, kijelentette, hogy a site és az azt üzemeltető cég ennyiért nem eladó és a vételárat potom kétmilliárd dollárban határozta meg. Ezek után persze sokakban merült fel a kérdés, hogy vajon Zuckerberg zseniális üzleti vénával van megáldva, vagy netán csak mohó, feltörekvő fiatal, esetleg egyszerűen blöfföl vagy hülyéskedik. Nos, az utóbbi kizárható, az egykori egyetemi hallgató ugyanis teljesen komolyan gondolja az általa elmondottakat.
A Facebook egyébként egy szociális célzatú, iskolásokat segítő portál, ahol közép- és főiskolások, valamint egyetemisták mutatkozhatnak be és írhatják le gondolataikat, illetve érdeklődési körüket. A site-on a felmérések szerint havonta átlagosan 5,5 milliárd lekérdezést regisztráltak. Ezzel a teljesítménnyel pedig megelőzi például még az online kereskedelem oszlopának tartott Amazon.com-ot is. Szakemberek szerint Zuckerberg célja egyértelmű: csak annak fogja eladni a portált, aki képes azt fenntartani, megtartja az eredeti formájában, sőt fejlesztené is. Ehhez keres igazi befektetőket.
Az egyik lehetséges jelölt a Viacom médiakonszern lehet, amely az MTV televíziótársaság tulajdonosa és amely már régóta keresi megfelelő online megjelenési felületét. A BusinessWeek információi szerint viszont az oldal felkelthette a folyamatosan terjeszkedő Google figyelmét is.