Specker Balázs
Ausztráliában kötelező lesz a spamvédelem
Az ausztrál kommunikációs és médiafelügyelet (ACMA, Australian Communications and Media Authority) beiktatta a világ első internet- és emailszolgáltatóknak szóló gyakorlati szabályzatát.
A nem kívánatos emailek a felemésztett idő és a folyamatos biztonsági frissítések miatt dollármilliókat vesznek ki a magánfelhasználók és a cégek zsebéből. Az új szabályozás értelmében az internetszolgáltatóknak kötelességük lesz spamszűrő megoldásokat és segítséget nyújtaniuk előfizetőiknek - derül ki a szervezet sajtóközleményéből. Bruce Matthews, az ACMA anti-spam ellenes csoportjának vezetője elmondta, hogy a szabályzat megsértése akár 10 millió dolláros kártérítést is vonhat maga után. Természetesen Matthews és csapata elsősorban az együttműködésre helyezné a hangsúlyt.
"Az ACMA először konszenzusra törekedne az engedetlen vállalatokkal, és rendszerint figyelmeztetné őket, még mielőtt panasszal élne" - idézi Matthews AAP hírügynökségnek tett interjúját az ausztrál Daily Telegraph. A jogszabály július 16-án lép majd életbe, miután az ACMA végigvizsgálta az ország mind a 700 internetszolgáltatóját. "Meg kívánunk győződni arról, hogy teljesítik-e kötelességeiket az érintettek. Minden szervezetet arra próbálunk rávenni, hogy a legújabb adatvédelmi szoftverrel és spamszűrőkkel vértezzék fel magukat. Emellett - ahogy a szabályzatban is szerepel - a fogyasztók bátran adhatnak visszajelzéseket internetszolgáltatójuknak az általuk nyújtott spamszűrésről" - fogalmazott Matthews.
Matthews kiemelte, hogy a spamkérdést több oldalról kell megközelíteni, ugyanis a szabályzat mellett fontosak a technikai óvintézkedések, a felvilágosítás, a figyelem felkeltése és a nemzetközi együttműködés is. Egyébként az Ausztráliából származó spamek aránya az elmúlt egy évben 2-ről 1 %-ra csökkent - persze arról nincs pontos adat, hogy hány ausztrál állampolgár szór leveleket más országokból.
A nem kívánatos emailek a felemésztett idő és a folyamatos biztonsági frissítések miatt dollármilliókat vesznek ki a magánfelhasználók és a cégek zsebéből. Az új szabályozás értelmében az internetszolgáltatóknak kötelességük lesz spamszűrő megoldásokat és segítséget nyújtaniuk előfizetőiknek - derül ki a szervezet sajtóközleményéből. Bruce Matthews, az ACMA anti-spam ellenes csoportjának vezetője elmondta, hogy a szabályzat megsértése akár 10 millió dolláros kártérítést is vonhat maga után. Természetesen Matthews és csapata elsősorban az együttműködésre helyezné a hangsúlyt.
"Az ACMA először konszenzusra törekedne az engedetlen vállalatokkal, és rendszerint figyelmeztetné őket, még mielőtt panasszal élne" - idézi Matthews AAP hírügynökségnek tett interjúját az ausztrál Daily Telegraph. A jogszabály július 16-án lép majd életbe, miután az ACMA végigvizsgálta az ország mind a 700 internetszolgáltatóját. "Meg kívánunk győződni arról, hogy teljesítik-e kötelességeiket az érintettek. Minden szervezetet arra próbálunk rávenni, hogy a legújabb adatvédelmi szoftverrel és spamszűrőkkel vértezzék fel magukat. Emellett - ahogy a szabályzatban is szerepel - a fogyasztók bátran adhatnak visszajelzéseket internetszolgáltatójuknak az általuk nyújtott spamszűrésről" - fogalmazott Matthews.
Matthews kiemelte, hogy a spamkérdést több oldalról kell megközelíteni, ugyanis a szabályzat mellett fontosak a technikai óvintézkedések, a felvilágosítás, a figyelem felkeltése és a nemzetközi együttműködés is. Egyébként az Ausztráliából származó spamek aránya az elmúlt egy évben 2-ről 1 %-ra csökkent - persze arról nincs pontos adat, hogy hány ausztrál állampolgár szór leveleket más országokból.