Napi Online
Kihasználják a pártok az internetet
A hírportálok a látogatottság jelentős növekedésére számíthatnak a kampány finisében, a pártok és a kereskedelmi hirdetők is egyre aktívabbak az interneten a választások közeledtével. A nagyobb hírportálok reklámbevételeinek mintegy 15 százaléka származik politikai hirdetésekből
Minden várakozást felülmúlóan alakul az első negyedév az online hirdetési piacon, amit részben a parlamenti választások első fordulójának korai időpontja magyaráz. A pártok intenzíven használják az online-felületeket, mert megértették, hogy az interneten bizonyos célcsoportokat hatékonyabban érhetnek el, mint hagyományos módon - mondta Mester Sándor, az origo értékesítési igazgatója. A főbb hírportálok reklámbevételeinek jelenleg körülbelül 15 százaléka származik politikai hirdetésekből, és ez az arány a kampány finiséig várhatóan nem változik, mert a kereskedelmi hirdetők is kihasználják az ilyenkor tapasztalható olvasottságnövekedést.
A választási kampány egyelőre nem növelte jelentősen az internetezők híréhségét, de Mester szerint az első fordulóhoz közeledve ez változni fog. A normál időszakhoz képest hetente átlagosan 20-30 százalékkal nagyobb elérést biztosítanak ilyenkor az Index oldalai, de csúcsnapokon - a címlapon és a politikai rovatokban - ennél sokkal nagyobb "forgalom" is várható - mondta lapunknak Ziegler Gábor, az Index értékesítési vezetője.
A hatályos jogszabályok értelmében az összes választókörzetben egyéni jelöltet állító pártok nem költhetnének többet a kampányra 386 millió forintnál, ám politikai elemzők és kommunikációs szakértők szerint ennek legalább a tízszeresét, vagyis 3 milliárd forintot visz majd el az összes versengő párt választási hadjárata.
A TNS Media Intelligence listaárakon alapuló gyűjtése szerint már 2005-ben is közel 1 milliárd forint volt a négy parlamenti párt és a hozzájuk kapcsolódó szervezetek, programok - Fidelitas, Fiatal Baloldal, polgári körök, nemzeti konzultáció - médiaköltése. A pártok inkább a köztéri plakátokban és a napilapokban megjelenő hirdetésekben bíznak, az internetre körülbelül büdzséjük 4-10 százalékát fordítják.
Minden várakozást felülmúlóan alakul az első negyedév az online hirdetési piacon, amit részben a parlamenti választások első fordulójának korai időpontja magyaráz. A pártok intenzíven használják az online-felületeket, mert megértették, hogy az interneten bizonyos célcsoportokat hatékonyabban érhetnek el, mint hagyományos módon - mondta Mester Sándor, az origo értékesítési igazgatója. A főbb hírportálok reklámbevételeinek jelenleg körülbelül 15 százaléka származik politikai hirdetésekből, és ez az arány a kampány finiséig várhatóan nem változik, mert a kereskedelmi hirdetők is kihasználják az ilyenkor tapasztalható olvasottságnövekedést.
A választási kampány egyelőre nem növelte jelentősen az internetezők híréhségét, de Mester szerint az első fordulóhoz közeledve ez változni fog. A normál időszakhoz képest hetente átlagosan 20-30 százalékkal nagyobb elérést biztosítanak ilyenkor az Index oldalai, de csúcsnapokon - a címlapon és a politikai rovatokban - ennél sokkal nagyobb "forgalom" is várható - mondta lapunknak Ziegler Gábor, az Index értékesítési vezetője.
A hatályos jogszabályok értelmében az összes választókörzetben egyéni jelöltet állító pártok nem költhetnének többet a kampányra 386 millió forintnál, ám politikai elemzők és kommunikációs szakértők szerint ennek legalább a tízszeresét, vagyis 3 milliárd forintot visz majd el az összes versengő párt választási hadjárata.
A TNS Media Intelligence listaárakon alapuló gyűjtése szerint már 2005-ben is közel 1 milliárd forint volt a négy parlamenti párt és a hozzájuk kapcsolódó szervezetek, programok - Fidelitas, Fiatal Baloldal, polgári körök, nemzeti konzultáció - médiaköltése. A pártok inkább a köztéri plakátokban és a napilapokban megjelenő hirdetésekben bíznak, az internetre körülbelül büdzséjük 4-10 százalékát fordítják.