Menedzsmentfóum
Rekordot döntött az online reklámköltés
Friss felmérések szerint a harmadik negyedév amerikai online reklámköltései meghaladták a hárommilliárd dollárt, ami több mint egyharmados - 33,9 százalékos - növekedést jelent 2004 hasonló időszakához, és 4,7 százalékosat a szintén rekord második negyedhez képest.
"Az internetes reklámozás további térnyerése azt bizonyítja, hogy az új médium képes átvenni a megszokott reklámfelületek szerepét, mert a marketing csaknem minden területén használható, s ezért a hirdetők egyre inkább áttérnek az online reklámozásra" - mondta el a tanulmányt készítő PricewaterhouseCoopers egyik elemzője. Az internetes reklámok csaknem kétharmadát a különböző oldalakon elhelyezett hirdetések, illetve a keresőmarketing teszi ki, de feljövőben vannak az online videoreklámok is, amelyek 2005 végére 1,8 százalékkal fognak részesedni a teljes netes reklámköltésből. A videós hirdetések 2006-ban a 2,5, 2009-ben pedig a 6,8 százalékot érik majd el az előrejelzések szerint.
Szakértők szerint a televíziók rovására nyer teret a jövőben az online videoreklám. Az idei 225 millió dollárhoz képest 2007-ben már 640 millió dollár értékben fognak ilyen hirdetéseket megjeleníteni. Az évtized végére pedig a reklámpiac ezen szegmense 1,5 milliárd dolláros lesz, írja az eMarketer. Napjainkban az internetes videoreklámok többnyire a televíziós hirdetésekkel azonosak, de néhány vállalat a tengerentúlon már készített külön erre a médiumra is szpotot, így például idén ősszel már csak a neten volt látható a Burger King, a Jeep és a Volkswagen egy-egy reklámja.
"Az internetes reklámozás további térnyerése azt bizonyítja, hogy az új médium képes átvenni a megszokott reklámfelületek szerepét, mert a marketing csaknem minden területén használható, s ezért a hirdetők egyre inkább áttérnek az online reklámozásra" - mondta el a tanulmányt készítő PricewaterhouseCoopers egyik elemzője. Az internetes reklámok csaknem kétharmadát a különböző oldalakon elhelyezett hirdetések, illetve a keresőmarketing teszi ki, de feljövőben vannak az online videoreklámok is, amelyek 2005 végére 1,8 százalékkal fognak részesedni a teljes netes reklámköltésből. A videós hirdetések 2006-ban a 2,5, 2009-ben pedig a 6,8 százalékot érik majd el az előrejelzések szerint.
Szakértők szerint a televíziók rovására nyer teret a jövőben az online videoreklám. Az idei 225 millió dollárhoz képest 2007-ben már 640 millió dollár értékben fognak ilyen hirdetéseket megjeleníteni. Az évtized végére pedig a reklámpiac ezen szegmense 1,5 milliárd dolláros lesz, írja az eMarketer. Napjainkban az internetes videoreklámok többnyire a televíziós hirdetésekkel azonosak, de néhány vállalat a tengerentúlon már készített külön erre a médiumra is szpotot, így például idén ősszel már csak a neten volt látható a Burger King, a Jeep és a Volkswagen egy-egy reklámja.