Gyurkity Péter
A 3DLabs kilép a profi grafikus piacról
A hangkártyáiról ismert Creative leányvállalata bejelentette, hogy kilép a profi megoldások - szerintük szűkülő - piacáról, és ezentúl inkább a hordozható eszközökre koncentrál fejlesztéseivel.
A bejelentés szerint 3DLabs újragondolja célkitűzéseit, és a jövőben a profi grafikus megoldások helyett a hordozható eszközökre fordítja figyelmét, amelyben véleményük szerint jóval nagyobb lehetőségek rejlenek, mint a hagyományos célterületben. Állításuk szerint ugyanis ez utóbbi - a munkaállomások területe - folyamatosan szűkül, mások azonban azzal magyarázzák a lépést, hogy a cég egyre több teret kénytelen feladni a két nagyobb játékos, az ATI és az Nvidia számára.
A 3DLabs még 2002-ben került a SoundBlaster szériákkal híressé vált Creative tulajdonába. A vállalat már korábban jelentős részesedést szerzett, ám ekkor úgy döntött, hogy a maradék 72 százalékot is megszerzi magának, és újra belép a grafikus kártyák piacára. Merész lépés volt ez részükről, hiszen a kilencvenes években sem arattak túl sok babért ezen a területen, a 3DLabs pedig meglehetősen kicsinyke volt ahhoz, hogy egycsapásra jelentős tényezőként térjenek vissza. A terv az volt, hogy a profi vonalat - a Wildcat családra építve - megőrizzék, és a meglévő technológiát folyamatosan leszivárogtassák a fogyasztói piacra.
Ez végül nem sikerült. Bár a cég 2003-ban piacra dobta a Graphics Blaster Picture Perfect névre keresztelt megoldását, ez nem terjedt el, és a Creative az év végére kénytelen volt belátni, hogy ezen a területen nem számíthat sikerekre. A következő években ráadásul - a FireGL és a Quadro révén - a profi megoldásoknál is előrenyomult a két nagy gyártó, míg a 3DLabs szép fokozatosan szorult vissza. A mostani átszervezés azt jelenti, hogy a meglévő termékek támogatása egy darabig még tovább él, viszont új fejlesztések megjelenése már nem túl valószínű.
A bejelentés szerint 3DLabs újragondolja célkitűzéseit, és a jövőben a profi grafikus megoldások helyett a hordozható eszközökre fordítja figyelmét, amelyben véleményük szerint jóval nagyobb lehetőségek rejlenek, mint a hagyományos célterületben. Állításuk szerint ugyanis ez utóbbi - a munkaállomások területe - folyamatosan szűkül, mások azonban azzal magyarázzák a lépést, hogy a cég egyre több teret kénytelen feladni a két nagyobb játékos, az ATI és az Nvidia számára.
A 3DLabs még 2002-ben került a SoundBlaster szériákkal híressé vált Creative tulajdonába. A vállalat már korábban jelentős részesedést szerzett, ám ekkor úgy döntött, hogy a maradék 72 százalékot is megszerzi magának, és újra belép a grafikus kártyák piacára. Merész lépés volt ez részükről, hiszen a kilencvenes években sem arattak túl sok babért ezen a területen, a 3DLabs pedig meglehetősen kicsinyke volt ahhoz, hogy egycsapásra jelentős tényezőként térjenek vissza. A terv az volt, hogy a profi vonalat - a Wildcat családra építve - megőrizzék, és a meglévő technológiát folyamatosan leszivárogtassák a fogyasztói piacra.
Ez végül nem sikerült. Bár a cég 2003-ban piacra dobta a Graphics Blaster Picture Perfect névre keresztelt megoldását, ez nem terjedt el, és a Creative az év végére kénytelen volt belátni, hogy ezen a területen nem számíthat sikerekre. A következő években ráadásul - a FireGL és a Quadro révén - a profi megoldásoknál is előrenyomult a két nagy gyártó, míg a 3DLabs szép fokozatosan szorult vissza. A mostani átszervezés azt jelenti, hogy a meglévő termékek támogatása egy darabig még tovább él, viszont új fejlesztések megjelenése már nem túl valószínű.