Rónai György
3DLabs Realizm: jön a professzionális grafikus kártyák új generációja
A professzionális videokártyák legendás fejlesztője, a 3DLabs bejelentette, hogy újfajta vizuális processzorok piacra dobását tervezi, amelyek a DirectX 9.0 támogatás mellett egy új technológia révén igen effektív módon képesek többprocesszoros videokártyákon is együttműködni.
A Creative Technology tulajdonában lévő 3DLabs új megoldása várhatóan rengeteg új grafikus kártya előtt nyitja meg az utat. Az új architektúra egy úgynevezett Vertex/Scalablity Unit (VSU), és néhány újgenerációs VPU-ból (Visual Processing Unit) áll. Ez a megoldás egyszerűen teszi lehetővé az egyprocesszoros AGP 8x megoldás mellett akár két VPU-val ellátott kártyák alkalmazását is, amelyek már teljes mértékben ki fogják használni az új PCI Express interfész sebességét.
A Wildcat Realizm az új P20 VPU segítségével kompatibilis lesz már a DirectX 9.0 API-val, és a HLSL szabvánnyal is, amely az ipar meghatározó megoldásává nőtte ki magát. Az új grafikus processzor 150 millió tranzisztort tartalmaz, és a cég szerint a CAD/DCC alkalmazásokban kitűnő teljesítményt nyújt majd. A P20 kódnevű chip tehát kinőtte elődje problémáit, amely még a DirectX 9.0-val sem nem volt kompatibilis, emellett az új többprocesszoros környezet támogatásával kitűnő számolási teljesítményt párosít. Ezt a környezetet a már fentebb említett VSU vezérli, amely optimálisan osztja el a grafikus feladatokat a két VPU között, ezzel valósággal megduplázva a geometriai teljesítményt és a fillrate-et is.
3DLabs Wildcat 4
A Wildcat Realizm VSU tehát teljes sebességgel kapja a PCI Expressen át a grafikai parancsokat, amelyeket magasan optimalizált vektorprocesszorok SIMD (Single Instruction Multiple Data) tömbje segítségével dolgoz fel, kimagaslóan jó, 67 milliárd lebegőpontos művelet per másodperc sebességgel. A VSU így a full duplex 8,4 GB/s interfészen keresztül simán képes vezérelni a két VPU-t.
A Wildcat Realizm ezenkívül új speciális tulajdonságokkal is bír. Ilyen például a Hiearchical Depth (Z) Buffer, amelyet már az ATI megoldásaiból ismerhetünk, valamint a 16 bites FP értékek közvetlen feldolgozása, hiszen a P20 valójában a cég első olyan VPU-ja, amely a pixel feldolgozás teljes hosszában lebegőpontosan számol, a bemenettől kezdve egészen a képernyőre kerülő pixelekig. Ily módon kitűnő képminőséget érhetünk vele el, és rugalmasan programozható természete révén a kreatívitásnak szinte semmilyen határt nem szab.
A cég várhatóan már idén év közepe felé bemutatja a teljes Wildcat Realizm kártyacsaládot.
A Creative Technology tulajdonában lévő 3DLabs új megoldása várhatóan rengeteg új grafikus kártya előtt nyitja meg az utat. Az új architektúra egy úgynevezett Vertex/Scalablity Unit (VSU), és néhány újgenerációs VPU-ból (Visual Processing Unit) áll. Ez a megoldás egyszerűen teszi lehetővé az egyprocesszoros AGP 8x megoldás mellett akár két VPU-val ellátott kártyák alkalmazását is, amelyek már teljes mértékben ki fogják használni az új PCI Express interfész sebességét.
A Wildcat Realizm az új P20 VPU segítségével kompatibilis lesz már a DirectX 9.0 API-val, és a HLSL szabvánnyal is, amely az ipar meghatározó megoldásává nőtte ki magát. Az új grafikus processzor 150 millió tranzisztort tartalmaz, és a cég szerint a CAD/DCC alkalmazásokban kitűnő teljesítményt nyújt majd. A P20 kódnevű chip tehát kinőtte elődje problémáit, amely még a DirectX 9.0-val sem nem volt kompatibilis, emellett az új többprocesszoros környezet támogatásával kitűnő számolási teljesítményt párosít. Ezt a környezetet a már fentebb említett VSU vezérli, amely optimálisan osztja el a grafikus feladatokat a két VPU között, ezzel valósággal megduplázva a geometriai teljesítményt és a fillrate-et is.
3DLabs Wildcat 4
A Wildcat Realizm VSU tehát teljes sebességgel kapja a PCI Expressen át a grafikai parancsokat, amelyeket magasan optimalizált vektorprocesszorok SIMD (Single Instruction Multiple Data) tömbje segítségével dolgoz fel, kimagaslóan jó, 67 milliárd lebegőpontos művelet per másodperc sebességgel. A VSU így a full duplex 8,4 GB/s interfészen keresztül simán képes vezérelni a két VPU-t.
A Wildcat Realizm ezenkívül új speciális tulajdonságokkal is bír. Ilyen például a Hiearchical Depth (Z) Buffer, amelyet már az ATI megoldásaiból ismerhetünk, valamint a 16 bites FP értékek közvetlen feldolgozása, hiszen a P20 valójában a cég első olyan VPU-ja, amely a pixel feldolgozás teljes hosszában lebegőpontosan számol, a bemenettől kezdve egészen a képernyőre kerülő pixelekig. Ily módon kitűnő képminőséget érhetünk vele el, és rugalmasan programozható természete révén a kreatívitásnak szinte semmilyen határt nem szab.
A cég várhatóan már idén év közepe felé bemutatja a teljes Wildcat Realizm kártyacsaládot.