Rónai György

3DLabs Realizm: jön a professzionális grafikus kártyák új generációja

A professzionális videokártyák legendás fejlesztője, a 3DLabs bejelentette, hogy újfajta vizuális processzorok piacra dobását tervezi, amelyek a DirectX 9.0 támogatás mellett egy új technológia révén igen effektív módon képesek többprocesszoros videokártyákon is együttműködni.

A Creative Technology tulajdonában lévő 3DLabs új megoldása várhatóan rengeteg új grafikus kártya előtt nyitja meg az utat. Az új architektúra egy úgynevezett Vertex/Scalablity Unit (VSU), és néhány újgenerációs VPU-ból (Visual Processing Unit) áll. Ez a megoldás egyszerűen teszi lehetővé az egyprocesszoros AGP 8x megoldás mellett akár két VPU-val ellátott kártyák alkalmazását is, amelyek már teljes mértékben ki fogják használni az új PCI Express interfész sebességét.

A Wildcat Realizm az új P20 VPU segítségével kompatibilis lesz már a DirectX 9.0 API-val, és a HLSL szabvánnyal is, amely az ipar meghatározó megoldásává nőtte ki magát. Az új grafikus processzor 150 millió tranzisztort tartalmaz, és a cég szerint a CAD/DCC alkalmazásokban kitűnő teljesítményt nyújt majd. A P20 kódnevű chip tehát kinőtte elődje problémáit, amely még a DirectX 9.0-val sem nem volt kompatibilis, emellett az új többprocesszoros környezet támogatásával kitűnő számolási teljesítményt párosít. Ezt a környezetet a már fentebb említett VSU vezérli, amely optimálisan osztja el a grafikus feladatokat a két VPU között, ezzel valósággal megduplázva a geometriai teljesítményt és a fillrate-et is.


3DLabs Wildcat 4

A Wildcat Realizm VSU tehát teljes sebességgel kapja a PCI Expressen át a grafikai parancsokat, amelyeket magasan optimalizált vektorprocesszorok SIMD (Single Instruction Multiple Data) tömbje segítségével dolgoz fel, kimagaslóan jó, 67 milliárd lebegőpontos művelet per másodperc sebességgel. A VSU így a full duplex 8,4 GB/s interfészen keresztül simán képes vezérelni a két VPU-t.

A Wildcat Realizm ezenkívül új speciális tulajdonságokkal is bír. Ilyen például a Hiearchical Depth (Z) Buffer, amelyet már az ATI megoldásaiból ismerhetünk, valamint a 16 bites FP értékek közvetlen feldolgozása, hiszen a P20 valójában a cég első olyan VPU-ja, amely a pixel feldolgozás teljes hosszában lebegőpontosan számol, a bemenettől kezdve egészen a képernyőre kerülő pixelekig. Ily módon kitűnő képminőséget érhetünk vele el, és rugalmasan programozható természete révén a kreatívitásnak szinte semmilyen határt nem szab.

A cég várhatóan már idén év közepe felé bemutatja a teljes Wildcat Realizm kártyacsaládot.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • nenad #16
    hat ezen nincs nagyon mit kerdezni :) csak keress ra "ray tracing gpu" kapsz egy par linket, egyebkent meg mental ray az egyik legnagyobb versenyzo a szakmaban, ha mental ray megcsinalta, az azt jelenti legalabb 3 vezeto szoftver kapasbol hasznalja. (maya, xsi, 3dsmax,)

    A minap lattam valahol,hogy jatekok is lassan megjelennek mar full raytracing modban, sot egyikuk global illuminaciot is hasznal "monte carlo ray tracing"-el, Biztosan limitalt valahol de amit lattam kepeket nagyon meggyozo volt.
    egyebkent az idei game developers conference:

    Real-Time Global Illumination
    " The session explores how real-time global illumination game engines can be create on current hardware. A brief history on various global illumination techniques is given and then the presenter explores how they can be adopted in to real-time 3D engines. He also discusses brand new approaches targeted directly at the real-time field."

    szerintem honapok kerdese az elterjedes,szeles korben. Ezert latom ugy hogy fontos dolog a jo shader, jatekok nemigen erdekelnek onmagaba de a technologia igen.
  • nenad #13
    de ha mar itt tartunk te milyen 3ds programot hasznalsz?
  • nenad #12
    mental ray mar renderel vele, meg aztan mayaba mar regota bele van epitve. :)) latom nagyon tajekozott vagy, sot csinaltak mar photon mapos enginet is vele... :)
  • nenad #10
    nem is a jatekokat ertettem "rendering" alatt, hanem pl maya, mental ray, stb
  • Borg #9
    Nem biztos hogy csak profi lesz, mivel teljes kártyacsaládot igérnek.
    De a tudása valóban semmi extra, a dualVPU-n kivül semmivel nem tud többet a 2 éves R300-nál.
  • nenad #5
    ja, meg az hogy dx9 kompatibilitas nem tudni mit is is jelent valojaban, ahogy azt xy kartyanal lathattuk mar (szoftveres) Pedig a shaderek jol jonnenek, egyre tobb program hasznalja a gpu-t a rendering felgyorsitasara.
  • [HUN]PAStheLoD #4
    amit igérnek :D
  • [HUN]PAStheLoD #3
    hmm kicsit vadmacska ;>

    de ha tényleg tudja amit tud lehet megéri :)
  • bandia #2
    Tuti lesz, és az ára? Remélem tűrhető lesz az is, és akkor tuti...Bár a puding próbája...
  • Darth Sith #1
    jónak tűnik.