Napi Online
A logisztikában is terjed az RFID
Az Állami Nyomda RFID-tanácsadója szerint várhatóan az év folyamán megjelennek az első logisztikai kísérleti (pilot) projektek.
Magyarországon a rádiófrekvenciás azonosítási eljárást (RFID) a biztonságtechnikai és automatikus azonosítással - beléptetőrendszerekkel - foglalkozó cégek már hosszú évek óta alkalmazzák, ám a logisztikai célú felhasználás csak az elmúlt pár évben került a figyelem középpontjába - mondta lapunknak Rácz László. A logisztikai cégek jelentős megtakarítást érhetnek el a rádiófrekvenciás rendszer alkalmazásával, a külföldi példák alapján a költséghatékonyság átlagosan 10-30 százalékkal emelhető.
A legtöbb magyar logisztikai vállalat egyelőre csak a gyűjtőegységek azonosítására használja az RFID-címkéket, de a technológia fejlődésével az árának csökkenésével pár éven belül eljuthatnak a termékszintű azonosításig is - véli Rácz. Néhány olyan termékcsoport van, amelyek márkavédelmi okokból már most is igénylik a termékszintű azonosítást, például a magas minőségű parfümök és ruházatok.
A múlt évben hatályba lépett uniós szabályozás miatt az élelmiszeriparban működő cégeknek biztosítaniuk kell az élelmiszerek nyomon követhetőségét, erre pedig az RFID kitűnően alkalmazható. Rácz szerint a hipermarketek néhány éven belül Magyarországon is arra kötelezhetik szállítóikat, hogy RFID azonosítóval jelölt árut szállítsanak.
Az előrejelzések szerint az új technológia rövidesen fejlődő piaccá válik. Az elmúlt években az Állami Nyomda a logisztika, a gyártástechnológiai folyamatok és az egészségügyi szolgáltatások követése területén (kórház-informatika és költségfigyelés) speciális megoldásokat dolgozott ki, így középtávon akár piacvezetői szerepet is elérhet a magyar és a regionális piacon egyaránt. Egy uniós szintű ajánlás alapján hamarosan Magyarországon is megszülethet a frekvenciatörvény.
Magyarországon a rádiófrekvenciás azonosítási eljárást (RFID) a biztonságtechnikai és automatikus azonosítással - beléptetőrendszerekkel - foglalkozó cégek már hosszú évek óta alkalmazzák, ám a logisztikai célú felhasználás csak az elmúlt pár évben került a figyelem középpontjába - mondta lapunknak Rácz László. A logisztikai cégek jelentős megtakarítást érhetnek el a rádiófrekvenciás rendszer alkalmazásával, a külföldi példák alapján a költséghatékonyság átlagosan 10-30 százalékkal emelhető.
A legtöbb magyar logisztikai vállalat egyelőre csak a gyűjtőegységek azonosítására használja az RFID-címkéket, de a technológia fejlődésével az árának csökkenésével pár éven belül eljuthatnak a termékszintű azonosításig is - véli Rácz. Néhány olyan termékcsoport van, amelyek márkavédelmi okokból már most is igénylik a termékszintű azonosítást, például a magas minőségű parfümök és ruházatok.
A múlt évben hatályba lépett uniós szabályozás miatt az élelmiszeriparban működő cégeknek biztosítaniuk kell az élelmiszerek nyomon követhetőségét, erre pedig az RFID kitűnően alkalmazható. Rácz szerint a hipermarketek néhány éven belül Magyarországon is arra kötelezhetik szállítóikat, hogy RFID azonosítóval jelölt árut szállítsanak.
Az előrejelzések szerint az új technológia rövidesen fejlődő piaccá válik. Az elmúlt években az Állami Nyomda a logisztika, a gyártástechnológiai folyamatok és az egészségügyi szolgáltatások követése területén (kórház-informatika és költségfigyelés) speciális megoldásokat dolgozott ki, így középtávon akár piacvezetői szerepet is elérhet a magyar és a regionális piacon egyaránt. Egy uniós szintű ajánlás alapján hamarosan Magyarországon is megszülethet a frekvenciatörvény.