SG.hu
Az IBM is beszáll az RFID-piacra
A rádiófrekvenciás azonosító (RFID) címkékkel működő termékazonosítási technológia elterjesztésére az IBM 250 millió dolláros programjának részeként teljes csomagot dob piacra, amely a legkülönbözőbb méretű felhasználók igényeit elégíti ki.
Az IBM konzultáns szakemberei az RFID bevezetésével kapcsolatban nyújtanak üzleti tanácsadást. A cég szoftver üzletága indulócsomagot fejlesztett ki, amelynek segítségével a rádiós címkékről leolvasott adatok integrálhatók a meglévő, a megrendeléseket, szállításokat és raktárkészleteket kezelő vállalati szoftvercsomagokba. A társaság nyomtatóeszköz-részlege pedig olyan nyomtatót dob piacra, amely egyaránt képes a hagyományos vonalkódos és a rádiófrekvenciás címke előállítására is.
A rádiófrekvenciás azonosítással vállalatok éves szinten világszerte több milliárd dollárt takaríthatnak majd meg, mert biztosítják a termékek pontos követését a gyártótól a raktárakon, nagykereskedőkön át az üzletekig, és pontosabbá, kényelmesebbé tehetik a szállítást. A rádiós címkék sokkal több adat tárolására képesek, mint a vonalkódok, és gyorsabban, emberi közreműködés nélkül lehet leolvasni őket. Az üzletben vásárló egyszerűen áttolja kocsiját egy megfelelő kapun, és a pénztárgépen megjelenik a fizetendő összeg. Ugyanígy, ha egy teherautó elhagyja a raktárt, a leolvasóból azonnal a feldolgozó egységbe kerülnek a rakomány adatai.
Egy intelligens polc akár arra is képes, hogy jelezze, ha valamilyen termékből utánrendelésre van szükség: az RFID tehát mind a megrendelésben, mind a raktárkészlet-nyilvántartásban, mind a szállítólevelek kiállításában, mind pedig a vevőkiszolgálásban minőségi ugrást jelent az alkalmazók számára.
Az IBM konzultáns szakemberei az RFID bevezetésével kapcsolatban nyújtanak üzleti tanácsadást. A cég szoftver üzletága indulócsomagot fejlesztett ki, amelynek segítségével a rádiós címkékről leolvasott adatok integrálhatók a meglévő, a megrendeléseket, szállításokat és raktárkészleteket kezelő vállalati szoftvercsomagokba. A társaság nyomtatóeszköz-részlege pedig olyan nyomtatót dob piacra, amely egyaránt képes a hagyományos vonalkódos és a rádiófrekvenciás címke előállítására is.
A rádiófrekvenciás azonosítással vállalatok éves szinten világszerte több milliárd dollárt takaríthatnak majd meg, mert biztosítják a termékek pontos követését a gyártótól a raktárakon, nagykereskedőkön át az üzletekig, és pontosabbá, kényelmesebbé tehetik a szállítást. A rádiós címkék sokkal több adat tárolására képesek, mint a vonalkódok, és gyorsabban, emberi közreműködés nélkül lehet leolvasni őket. Az üzletben vásárló egyszerűen áttolja kocsiját egy megfelelő kapun, és a pénztárgépen megjelenik a fizetendő összeg. Ugyanígy, ha egy teherautó elhagyja a raktárt, a leolvasóból azonnal a feldolgozó egységbe kerülnek a rakomány adatai.
Egy intelligens polc akár arra is képes, hogy jelezze, ha valamilyen termékből utánrendelésre van szükség: az RFID tehát mind a megrendelésben, mind a raktárkészlet-nyilvántartásban, mind a szállítólevelek kiállításában, mind pedig a vevőkiszolgálásban minőségi ugrást jelent az alkalmazók számára.