SG.hu

GVH: a Notebook.hu Kft. is megtévesztett

A GVH Versenytanácsa szerint a Notebook.hu Kft. óriásplakátjain az outlet rendszerű értékesítésről való tájékoztatás alkalmas volt a fogyasztók megtévesztésére.

A testület a cég Törökbálinton, a GL Outlet Centerben üzemeltetett boltjában (HP Outlet) a 2005. augusztus 1. és október 31. közötti akcióját hirdető óriásplakátjait kifogásolta. Indoklásuk szerint az akció keretében olyan termékek is értékesítésre kerültek, amelyeket a fogyasztók szokásszerűen nem soroltak az outlet jellegű termékek közé. A jogsértő magatartásért a GVH Versenytanácsa az Notebook.hu Kft.-t 3 millió Ft versenyfelügyeleti bírság megfizetésére kötelezte.

A GVH Versenytanácsa által vizsgált magatartás a cég reklámozási tevékenysége volt, melynek során a törökbálinti GL Outlet Centerben található HP Outlet boltjában forgalmazott, notebook személyi számítógépeket kívánta népszerűsíteni. Az eljárás alá vont, akció keretében árusított termékeket több minőségi csoportra (arany, ezüst, bronz, platina) osztották. A bronz kategóriába olyan termékek tartoztak, amelyek a HP anyavállalat francia felújító üzemben - bontott, vagy sérült csomagolása miatt - újratesztelésre kerültek. Az újratesztelés során előfordulhatott, hogy valamely tesztelési fázisban hibát találtak, és ha szükséges volt, alkatrészt cseréltek benne.

A GVH Versenytanácsa határozatában a Notebook.hu Kft. reklámozási gyakorlatával kapcsolatban rámutatott, az "arany", az "ezüst", illetve a "platina" kategóriákba tartozó készülékek megfelelnek az "outlet" fogalom hétköznapi értelmezésének, ezért ezen termékek esetében a reklámban elegendő tájékoztatást nyújt a fogyasztónak "az outlet rendszerű értékesítés" megjelölés.

A Notebook.hu által alkalmazott "bronz" minőségi kategória azonban olyan készülékeket is magában foglalhat, amelyek nem egyeztethetők össze az "outlet" kifejezés hétköznapi értelmével. Az outlet rendszerű értékesítés a fogyasztó számára az előző évek kollekcióinak, kis mértékben hibás áruknak, többletkészleteknek és mintatermékeknek a csökkentett áron való forgalomba hozatalát jelenti. A bronzkategóriás termékek egy része azonban az újratesztelés során hibásnak minősült, amely ugyan később kijavításra került, de a fogyasztó erről a körülményről nem szerezhetett tudomást az óriásplakátokról.

A szokásos fogyasztói megítélés szerint az újabb meghibásodás kockázata nagyobb az egyszer már javított termékek esetében, függetlenül attól, hogy a gyártó, vagy a forgalmazó ezt a vélekedést megalapozottnak tartja-e vagy sem. A GVH Versenytanácsa álláspontja szerint ez egy olyan körülmény, amelyről a fogyasztót megfelelően tájékoztatni kellett volna.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Komolytalan #10
    Ne viccelj már. Magyarországon ki nyer pert? Akinek jobb az ügyvédje. Most gondolod, hogy tizenpár eFt miatt fogadok ügyvédet (mittomén, óránként 20-ért, előre), meg leállok velük pereskedni, ami évekre elhúzódhat, és finanszírozom saját zsebből az ügyet? Inkább csak szabotálom őket, nem veszem igénybe a szolgáltatásukat, és mindenkit óvok ettől (bármi sz.rt csak t-* céget ne).
  • Cat #9
    miért állnának törvény felett? inditsanak pert nyugodtan.
  • Komolytalan #8
    A kérdés úgy szólt, hogy most akkor fizetek, vagy indítsák a polgári pert? Szóval ennyit ért az, hogy bizonyítottam, hogy:
    - közel sem ilyen ÁVSZ volt érvényben, amikor én a szerződést aláírtam, és azzal az ÁVSZ-el nem volna 1 fillér tartozásom se
    - elb.szták a címem felvitelét, ezért 2 évig máshová küldték a számlát, és a számla visszapattanására sem kerestek meg email/telefonon (mert az is megvolt nekik), hanem késedelmi kamatot számoltak fel.
    Mert ugye t-* cég, fizetnek egy "kicsit" az MSZP kampánykasszájába, aztán el van az egész jogsértő magatartás sikálva, úgy általában törvény felett állhatnak.
  • Cat #7
    pert ők indítanak max. nem te :)
    Szóval szvsz ne csinálj semmit.
  • Komolytalan #6
    Amúgy ha már fogyasztóvédelem, akkor 1 kis sztori, ami velem történt meg (de szerintem nem csak velem, hanem mindenkinél aki a Westelnél regelt domainnevet anno, tehát lehet akár vizsgálódni is). T-online nemrég küldött hozzám behajtó céget, vmi tartozás miatt. Mondom ok, lehet hogy tartozok, bár kicsit fura, mert nincsen vezetékes telefonom se, meg kábeltv se (az egész településen), szóval nemigazán vágom miről van szó. Erre kiküldik hogy 10eFt az alap (internetszolgáltatás díja), meg 2-3EFt a kamat. Újra tel, elmagyarázom, hogy még jó hogy nem sóderpakolás díja, mikor a t-online az csak internetszolgáltatással foglalkozik - ettől nem lettem okosabb. Küldjenek lécci számlamásolatot, mert nem kaptam meg a számlát. Jön 1 hónap múlva a levél a számlák másolatával, amelyeken a cím rossz: irányítószámban felcseréltek két számjegyet, és a helységnevet ebből a rossz irányítószámból képezték, ergo a postának esélye se volt rá, hogy jó helyre kézbesítse. Legalább az kiderült, hogy valami domain név fenntartás volt az indok, amit már x éve nem használok, azt hittem rég megszűnt (még westelnél lett regelve, minden más cégnél megszűnik automatice, csak ugye t-online az mindenben különc, náluk fel kell mondani). Szóval:
    1. Átvettek a Westeltől egy domain név fenntartási szerződést, amit én a Westel ÁSZF-el írtam alá, amiben az volt, hogy megszűnés előtt 30 nappal értesítenek, és ha nem fizetek akkor 14 napos tiltólistára kerül, ha ezután se fizetek akkor megszűnik, bárki számára újra regelhetővé válik. Ez az általános eljárás, minden domain regisztrátor (magyar, külföldi) így dolgozik, max az időintervallumok mások. Nem véletlen, hisz ez ICAN ajánlás, célja a bedöglött domain nevek számának csökkentése.
    2. Elcseszték a címet, így rossz helyre küldték 2 éven át a számlákat.
    3. Valahogy mégis kiderítette a behajtó cégük a jó címet, és követeli a tartozást.
    A tartozás alapja (jogállamban) nem volna jogos, mert ugye én nem azt az ÁSZF-et írtam alá, de hát ugye az ÁSZF az olyan, hogy naponta olvassam a weboldalát, hogy mikor mire változtatják, mert annyiszor és úgy írja át a szolgáltató, ahogy akarja. És ugye a változásról értesítést küldeni az nem érdekük, mert akkor nem lehetne átb.szni az ügyfeleket. Ráadásul ez az eljárás - fenntartjuk a domain nevet akkor is, ha nem fizet érte a tulaj - ellenkezik a nemzetközi ajánlásokkal. Nem baj, nekik lehet ilyet is.
    A késedelmi díj megintcsak nem jogos, mert ugye rossz címre küldték a számlákat ergo én azt nem vehettem át. Meg rossz cím is szerepelt rajtuk, így nem tudom könyvelésbe berakni. A levelek visszapattantak (hacsak nem úgy adták fel, hogy kézbesíthetetlenség esetén lemondanak a küldeményről, ami elég lol lenne), ezután se emailben, se telefonon, se sehogy nem kerestek meg számlázási cím egyeztetése ügyében. Majd kideríti a behajtó cég, hadd gyűljön a késedelmi kamat (kézdörzsölés).
    Mikor ezt elmondtam nekik, hogy ilyen körülmények között én nem igazán érzem jogosnak a tartozást, a késedelmi kamatot meg pláne nem, ők annyit reagáltak erre, hogy "Akkor most fizetek, vagy polgári per?". Hát lol, 13eFt-ért nem fogok polgári pert indítani, de dögöljön meg az összes t-* cég, soha a büdös életben nem fogok náluk semmiféle szerződést se kötni, inkább húzok ki magamnak drótot a BIXig vagy külföldre ha nem lesz más szolgáltató.
  • Komolytalan #5
    Ez meg hogy jön ide? Gyurcsány apánk azt mondta, hogy a csúnya gonosz cégek nem bánthatják az édibédi fogyasztókat? Még az ő cégei sem? Jövő héten kalapács alá küldi őket, és szétosztja a vagyonát a szegények között? Tőkések koalíciója, majd pont ők védik a fogyasztókat, lol.
  • valaé valaé ná #4
    Ha már így beindult a GVH meg a fogyasztóvédelem, szétnézhetnének monjuk a www.depo.hu-n is, mert ami ott megy, az tényleg a fogyasztók pofátlan megtévesztése.
  • valaé valaé ná #3
    Mi van?
  • quentit #2
    Hát igen, nem hiába MPSZ-SZDSZ van kormányon.
    Ne forduljunk vissza!

  • Keem1 #1
    Dolgoznak a fiúk keményen.
    Mostanság elég sok bírságot osztottak ki a "fogyasztók megtévesztése", valamint gazdasági erőfölénnyel való visszaélés címén.