MTI
A DivX lejátszás már alapkövetelmény
Kétmillió forint bírság megfizetésére kötelezte a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) a Bravotech Kft.-t, mivel a társaság által megjelentetett, 2005. januári Euronics reklámújság a fogyasztók megtévesztésére alkalmas állításokat közölt - tájékoztatta a hivatal szerdán az MTI-t.
A GVH közleménye szerint a hivatal versenytanácsa egyrészt a gazdasági versenyre kihatással levő jogsértésnek minősítette, hogy a Euronics reklámújságban hirdetett JVC DVD lejátszóról azt állították, hogy "mindent lejátszik", annak ellenére, hogy a manapság már elterjedt DivX formátumú lemezeket nem képes lejátszani.
Emellett a Bravotech Kft. a Euronics szórólapjain a "Legjobb ár garanciája" a termék árára vonatkozó tájékoztatást közölt, amely szerint Euronics áruházakban vásárolhatók meg az általa értékesített termékek a "legjobb" felsőfokú jelzővel minősített áron. Az árgarancia szerinti árkiegyenlítéssel legfeljebb ugyanolyan alacsony ár érhető el, mint a versenytársé, de nem a legalacsonyabb, mert abból a piacon csak egy lehet. A Bravotech Kft. nem bizonyította azt, hogy a reklámújságjában szereplő valamennyi termék adott időszakban az adott országrészekben valóban a legolcsóbb - áll a GVH közleményében.
A közlemény szerint jelen esetben azért került sor bírság kiszabására, mert a versenytanács bizonyítottnak látta, hogy a vállalkozás jogsértő reklám által kívánt tisztességtelenül versenyelőnyhöz jutni. Ugyanakkor a versenytanács a bírság kiszabásánál figyelembe vette a jogsértés által érintett termékkör csekély forgalmát és a reklámújság költségeit.
A GVH közleménye szerint a hivatal versenytanácsa egyrészt a gazdasági versenyre kihatással levő jogsértésnek minősítette, hogy a Euronics reklámújságban hirdetett JVC DVD lejátszóról azt állították, hogy "mindent lejátszik", annak ellenére, hogy a manapság már elterjedt DivX formátumú lemezeket nem képes lejátszani.
Emellett a Bravotech Kft. a Euronics szórólapjain a "Legjobb ár garanciája" a termék árára vonatkozó tájékoztatást közölt, amely szerint Euronics áruházakban vásárolhatók meg az általa értékesített termékek a "legjobb" felsőfokú jelzővel minősített áron. Az árgarancia szerinti árkiegyenlítéssel legfeljebb ugyanolyan alacsony ár érhető el, mint a versenytársé, de nem a legalacsonyabb, mert abból a piacon csak egy lehet. A Bravotech Kft. nem bizonyította azt, hogy a reklámújságjában szereplő valamennyi termék adott időszakban az adott országrészekben valóban a legolcsóbb - áll a GVH közleményében.
A közlemény szerint jelen esetben azért került sor bírság kiszabására, mert a versenytanács bizonyítottnak látta, hogy a vállalkozás jogsértő reklám által kívánt tisztességtelenül versenyelőnyhöz jutni. Ugyanakkor a versenytanács a bírság kiszabásánál figyelembe vette a jogsértés által érintett termékkör csekély forgalmát és a reklámújság költségeit.