MTI

A DivX lejátszás már alapkövetelmény

Kétmillió forint bírság megfizetésére kötelezte a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) a Bravotech Kft.-t, mivel a társaság által megjelentetett, 2005. januári Euronics reklámújság a fogyasztók megtévesztésére alkalmas állításokat közölt - tájékoztatta a hivatal szerdán az MTI-t.

A GVH közleménye szerint a hivatal versenytanácsa egyrészt a gazdasági versenyre kihatással levő jogsértésnek minősítette, hogy a Euronics reklámújságban hirdetett JVC DVD lejátszóról azt állították, hogy "mindent lejátszik", annak ellenére, hogy a manapság már elterjedt DivX formátumú lemezeket nem képes lejátszani.

Emellett a Bravotech Kft. a Euronics szórólapjain a "Legjobb ár garanciája" a termék árára vonatkozó tájékoztatást közölt, amely szerint Euronics áruházakban vásárolhatók meg az általa értékesített termékek a "legjobb" felsőfokú jelzővel minősített áron. Az árgarancia szerinti árkiegyenlítéssel legfeljebb ugyanolyan alacsony ár érhető el, mint a versenytársé, de nem a legalacsonyabb, mert abból a piacon csak egy lehet. A Bravotech Kft. nem bizonyította azt, hogy a reklámújságjában szereplő valamennyi termék adott időszakban az adott országrészekben valóban a legolcsóbb - áll a GVH közleményében.

A közlemény szerint jelen esetben azért került sor bírság kiszabására, mert a versenytanács bizonyítottnak látta, hogy a vállalkozás jogsértő reklám által kívánt tisztességtelenül versenyelőnyhöz jutni. Ugyanakkor a versenytanács a bírság kiszabásánál figyelembe vette a jogsértés által érintett termékkör csekély forgalmát és a reklámújság költségeit.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • janyikzs #4
    Sajnos szinte minden cég szórólapján találunk valami nem odaillőt.
    Ezen nem igazán tudunk változtatni, egyszerűen oda kell figyelni, hogy pontosan mit írnak.

    Nekem ennél is rosszabnak tűnik, hogy pl. a T-izé egyik reklámjában (tudjátok, az az utálatos nős) a részleteket apróbetűvel írják, van itthon 2 tv, az egyik egy normál 55 cm-es TV, a másik egy 106 cm-es, de egyiken sem lehet azt a sok apróbetűt elolvasni.
  • perverztata #3
    Én minden alkalommal kiakadok moker Euronics szórólapot veszek a kezembe. A számítógépek mindíg úgy szeepelnek, hogy van egy TFT monitor a fotón, és oda is van írva a kép mellé, hogy TFT monitor. És alá mi is van írva? (a TAT monitort külön kell megvásárolni) Hát mi ez, ha nem megtévesztés? Egy 60 ezer Ft-ps géphez odaírni, hogy TFT monitor.
    Ezért mikor fogják már őket megbírságolni??
    Arról ne is beszéljünk, hogy amiket az újság hírdet nem is mindíg kapható az üzletben. Ennyit az Euronicsról. Pfffff
  • szombi #2
    Szerintem a mosóporreklámokat is hasonlóképpen kellene büntetni!
    Mit jelent az, hogy ,,bármely, hipermarketben kapható mosópor...''?
    Mindenesetre ha én valamilyen ,,különleges'' jelzővel szeretném ellátni bármely termékemet,
    akkor a GVH-t fogom legeslegelőször megkérdezni, hogy megtehetem-e...
  • vg #1