MTI
Japán partnert keres a Motorola
A Motorola, a világ második legnagyobb mobiltelefon gyártója partnert keres Japánban a helyi ízlésnek megfelelő modellek gyártásához.
Az új modelleknek köszönhetően tavaly értékesítését 18 százalékkal növelő és eredményét megduplázó amerikai vállalat a legkifinomultabb mobiltelefon piac a japán meghódítását tűzte ki célul, de Ázsia más területein is meg kívánja vetni a lábát. A japán piac 10 százalékát teszi ki a világpiacnak és élvonalát alkotja a szélessávú mobil szolgáltatások bevezetése felé irányuló világpiaci trendnek. Az NTT DoCoMo 2001-ben a világon elsőként indította útjára W-CDMA technológiát alkalmazó harmadik generációs (3G) szolgáltatását, egyikét az egymással vetélkedő két 3G rendszernek.
A világ nagy mobiltelefon gyártói nem igazán tudtak labdába rúgni a japán piacon, mivel a második generációs rendszer egyedi japán technológián alapult. Az a néhány modell pedig amit bemutattak nem találkozott a sajátos japán ízléssel. Nem rendelkeztek olyan magától értetődő módon elvárt szolgáltatásokkal sem, mint például a szöveges üzenetek küldését megkönnyítő japán írásjel beviteli funkció. Ezek a hiányosságok együttesen az alacsonyabb minőség érzetét keltették a japán vásárló közönség körében. A japán mobil piacot a belföldi gyártók, a Sharp, a NEC és a Matsushita uralják, szemben a világpiaccal, ahol a Nokia, a Motorola és a Samsung játszanak domináns szerepet.
A Motorola időzítése szerencsésnek tűnik, hiszen a nagy japán gyártók is hajlanak külföldi gyártóval való együttműködés kialakítására beszerzési költségeik csökkentése érdekében. A Motorola és a DoCoMo közös fejlesztésű következő generációs HSDPA készüléket mutatott be szerdán, amiből arra lehet következtetni, hogy Motorola készülékek is szerepelnek majd a DoCoMo idén nyáron indítani tervezett szolgáltatásának kínálatában.
Japánon kívül a Motorola Indiára összpontosítja figyelmét, ahol messze elmarad értékesítésben a domináns Nokia mögött. A Motorola uralja az észak- és dél-amerikai piacokat, második Európában és Észak-Ázsiában, valamint a világpiacon.
Az új modelleknek köszönhetően tavaly értékesítését 18 százalékkal növelő és eredményét megduplázó amerikai vállalat a legkifinomultabb mobiltelefon piac a japán meghódítását tűzte ki célul, de Ázsia más területein is meg kívánja vetni a lábát. A japán piac 10 százalékát teszi ki a világpiacnak és élvonalát alkotja a szélessávú mobil szolgáltatások bevezetése felé irányuló világpiaci trendnek. Az NTT DoCoMo 2001-ben a világon elsőként indította útjára W-CDMA technológiát alkalmazó harmadik generációs (3G) szolgáltatását, egyikét az egymással vetélkedő két 3G rendszernek.
A világ nagy mobiltelefon gyártói nem igazán tudtak labdába rúgni a japán piacon, mivel a második generációs rendszer egyedi japán technológián alapult. Az a néhány modell pedig amit bemutattak nem találkozott a sajátos japán ízléssel. Nem rendelkeztek olyan magától értetődő módon elvárt szolgáltatásokkal sem, mint például a szöveges üzenetek küldését megkönnyítő japán írásjel beviteli funkció. Ezek a hiányosságok együttesen az alacsonyabb minőség érzetét keltették a japán vásárló közönség körében. A japán mobil piacot a belföldi gyártók, a Sharp, a NEC és a Matsushita uralják, szemben a világpiaccal, ahol a Nokia, a Motorola és a Samsung játszanak domináns szerepet.
A Motorola időzítése szerencsésnek tűnik, hiszen a nagy japán gyártók is hajlanak külföldi gyártóval való együttműködés kialakítására beszerzési költségeik csökkentése érdekében. A Motorola és a DoCoMo közös fejlesztésű következő generációs HSDPA készüléket mutatott be szerdán, amiből arra lehet következtetni, hogy Motorola készülékek is szerepelnek majd a DoCoMo idén nyáron indítani tervezett szolgáltatásának kínálatában.
Japánon kívül a Motorola Indiára összpontosítja figyelmét, ahol messze elmarad értékesítésben a domináns Nokia mögött. A Motorola uralja az észak- és dél-amerikai piacokat, második Európában és Észak-Ázsiában, valamint a világpiacon.