Specker Balázs
A digitális tévé a Seagate jövője?
A világ legnagyobb merevlemezgyártójának tartott Seagate az elkövetkezendő másfél évben a legtöbb bevételt azokból a készülékekből nyerheti, melyeket elsősorban a különböző tévé adások rögzítésére szántak.
"Rengeteg merevlemezünk megtalálható ezekben a digitális videofelvevőkben" - nyilatkozta Bill Watkins, a Seagate vezérigazgatója egy nappal azután, hogy kiderült, a cég negyedéves eredményei jócskán túlszárnyalták az elemzők becsléseit. Így nem is csoda, hogy a céget a Forbes a 2006-os év vállalatának választotta. "Az elkövetkezendő egy-másfél évben minden a tévéről szól majd" - tette hozzá Watkins a CNet News oldalán.
A 2005 júniusában lezárt üzleti évben a cég bevételeinek már 13%-át tették ki a szórakoztató-elektronikai cikkekben értékesített merevlemezek, ez a szám 2004-ben még csak 5% volt. Watkins úgy látja, hogy a Seagate tárolói a szórakoztató-elektronikai készülék egyre színesebb palettáján is fellelhetőek lesznek. A cég vezetője reméli, hogy a HDTV elterjedése még több tárhelyet tesz szükségessé és így a Seagate merevlemezek még nagyobb számban fogynak majd. Az otthonok után pedig az autóké lesz a főszerep - állítja Watkins.
"Az autóval közlekedők az ülésbe építve kívánják látni szórakoztató rendszerüket" - mondta Watkins. Akárcsak otthon, az autóiparban is az a kérdés, kinek a kezében legyen a zenékhez és a videókhoz való hozzáférés joga. Az autógyártók ragaszkodnak ahhoz, hogy ez náluk legyen. Az otthonokban úgy tűnik, azok az előfizetéses szolgáltatások a nyerők, melyek technikai hátterét a kábel és telefontársaságok finanszírozzák a havi előfizetési díj fejében.
A Seagate legfőbb vetélytársai az olcsónak tekinthető flash memóriák, amelyeket előszeretettel alkalmaznak mobiltelefonokban, digitális fényképezőgépekben vagy hordozható zenei lejátszókban. Ám Watkins szerint a flash memóriák elterjedése a merevlemezek keresletét is serkentheti, mivel az emberek előbb-utóbb el kívánják menteni azokat a képeket vagy zenéket, amelyeket flash alapú tárolókra töltöttek le.
"Rengeteg merevlemezünk megtalálható ezekben a digitális videofelvevőkben" - nyilatkozta Bill Watkins, a Seagate vezérigazgatója egy nappal azután, hogy kiderült, a cég negyedéves eredményei jócskán túlszárnyalták az elemzők becsléseit. Így nem is csoda, hogy a céget a Forbes a 2006-os év vállalatának választotta. "Az elkövetkezendő egy-másfél évben minden a tévéről szól majd" - tette hozzá Watkins a CNet News oldalán.
A 2005 júniusában lezárt üzleti évben a cég bevételeinek már 13%-át tették ki a szórakoztató-elektronikai cikkekben értékesített merevlemezek, ez a szám 2004-ben még csak 5% volt. Watkins úgy látja, hogy a Seagate tárolói a szórakoztató-elektronikai készülék egyre színesebb palettáján is fellelhetőek lesznek. A cég vezetője reméli, hogy a HDTV elterjedése még több tárhelyet tesz szükségessé és így a Seagate merevlemezek még nagyobb számban fogynak majd. Az otthonok után pedig az autóké lesz a főszerep - állítja Watkins.
"Az autóval közlekedők az ülésbe építve kívánják látni szórakoztató rendszerüket" - mondta Watkins. Akárcsak otthon, az autóiparban is az a kérdés, kinek a kezében legyen a zenékhez és a videókhoz való hozzáférés joga. Az autógyártók ragaszkodnak ahhoz, hogy ez náluk legyen. Az otthonokban úgy tűnik, azok az előfizetéses szolgáltatások a nyerők, melyek technikai hátterét a kábel és telefontársaságok finanszírozzák a havi előfizetési díj fejében.
A Seagate legfőbb vetélytársai az olcsónak tekinthető flash memóriák, amelyeket előszeretettel alkalmaznak mobiltelefonokban, digitális fényképezőgépekben vagy hordozható zenei lejátszókban. Ám Watkins szerint a flash memóriák elterjedése a merevlemezek keresletét is serkentheti, mivel az emberek előbb-utóbb el kívánják menteni azokat a képeket vagy zenéket, amelyeket flash alapú tárolókra töltöttek le.