Specker Balázs
111 millió kínai internetezik
A világ legnagyobb internetes piacaként számon tartott ázsiai országban az elmúlt évben 18%-kal nőtt a netezők száma. Az Economic Daily szerint a távol-keleti országban mára 111 millióan használják a webet.
Az internet robbanásszerű fejlődik Kínában, még annak ellenére is, hogy a kormány folyamatosan igyekszik kordában tartani azokat a médiumokat, ahol a szólásszabadság legapróbb jelei is feltűnnek. Az 1,3 milliárdos lakosú ország 8,5%-ának van internet-hozzáférése - adta hírül a Digitimes a China Internet Network Information Center legújabb felmérésének eredményét.
Az állami média korábban úgy becsülte, hogy a telekommunikációs hálózatok növekedésével és a számítógépek egyre nagyobb elterjedésével 2005 év végéig körülbelül 120 millió kínai állampolgár használja majd a világhálót. 2004-ben még "csak" 94 millióan használták a webet. Mivel Kínában a szélessávú hálózatok gombamód szaporodnak, korántsem meglepő, hogy tavaly már kétszer annyian, a kínai internetes populáció fele - körülbelül 64 millió ember - széles sávú kapcsolaton keresztül érte el a világhálót.
Kína a világ második számú PC-piaca, 2004-ben 16 millió egységet szállítottak ki. Az elemzők úgy vélik, tavaly újabb 13%-os emelkedést könyvelhetett a piac. Az IDC szerint a vezető számítógépgyárak - köztük a Lenovo Group és a Dell is - 5,2 millió darabot szállítottak Kínába 2005 harmadik negyedévében - írja a CNet News.
Az internet térhódítása több helyi online cég felbukkanását is eredményezte a piacon - gondoljunk csak a Yahoo által támogatott Alibaba.com elektronikus kereskedelmi oldalra, a Sina webportálra, a Shanda Interactive Entertainment online játékcégre vagy a Google-lal konkuráló Baidu.com online keresőre. A nagy multicégek - élükön az eBayjel, az Amazon.commal és a Google-lal - látva az egyre növekvő piac ban rejlő lehetőségeket szintén megvetették a lábukat az országban. Ennek fényében az már nem is meglepő, hogy míg a kilencvenes évek végén a weben fellelhető tartalmak 80%-a angol nyelvű volt, ez az arány mára jóval 50% alá esett.
Az internet robbanásszerű fejlődik Kínában, még annak ellenére is, hogy a kormány folyamatosan igyekszik kordában tartani azokat a médiumokat, ahol a szólásszabadság legapróbb jelei is feltűnnek. Az 1,3 milliárdos lakosú ország 8,5%-ának van internet-hozzáférése - adta hírül a Digitimes a China Internet Network Information Center legújabb felmérésének eredményét.
Az állami média korábban úgy becsülte, hogy a telekommunikációs hálózatok növekedésével és a számítógépek egyre nagyobb elterjedésével 2005 év végéig körülbelül 120 millió kínai állampolgár használja majd a világhálót. 2004-ben még "csak" 94 millióan használták a webet. Mivel Kínában a szélessávú hálózatok gombamód szaporodnak, korántsem meglepő, hogy tavaly már kétszer annyian, a kínai internetes populáció fele - körülbelül 64 millió ember - széles sávú kapcsolaton keresztül érte el a világhálót.
Kína a világ második számú PC-piaca, 2004-ben 16 millió egységet szállítottak ki. Az elemzők úgy vélik, tavaly újabb 13%-os emelkedést könyvelhetett a piac. Az IDC szerint a vezető számítógépgyárak - köztük a Lenovo Group és a Dell is - 5,2 millió darabot szállítottak Kínába 2005 harmadik negyedévében - írja a CNet News.
Az internet térhódítása több helyi online cég felbukkanását is eredményezte a piacon - gondoljunk csak a Yahoo által támogatott Alibaba.com elektronikus kereskedelmi oldalra, a Sina webportálra, a Shanda Interactive Entertainment online játékcégre vagy a Google-lal konkuráló Baidu.com online keresőre. A nagy multicégek - élükön az eBayjel, az Amazon.commal és a Google-lal - látva az egyre növekvő piac ban rejlő lehetőségeket szintén megvetették a lábukat az országban. Ennek fényében az már nem is meglepő, hogy míg a kilencvenes évek végén a weben fellelhető tartalmak 80%-a angol nyelvű volt, ez az arány mára jóval 50% alá esett.