COMPUTERWORLD
Kínába tart a Yahoo!
A Yahoo részesedést vásárolna a kínai Alibaba.com vállalatban. Az amerikai internetes óriásvállalat a kínai cég 35 százalékára pályázik és ezért nem sokall akár egymilliárd dollárt is kiadni.
Amennyiben az üzlet létrejön, ez lesz a történelem egyik legnagyobb amerikai befektetése Kínában. A Yahoo célja hogy megvesse a lábát a gyorsan növekedő kínai piacon. A pletykák szerint a Yahoonak nem lesz egyszerű a dolga, mivel az Alibaba.com más befektetőkkel is tárgyalásokat folytat. Az egyezkedésről a mértékadó Forbes.com számolt be, a vállalatok képviselői azonban nem kívánták kommentálni a híreket.
A magánkézben levő Alibaba.com business-to-business (B2B) internetes piacteret működtet Kínában, elsősorban kis- és középvállalatok számára. Az oldalon külön szekciót tartanak fenn azon nemzetközi vállalatok számára, amelyek kínai termékeket kívánnak importálni, forgalmazni. Emellett az Alibaba.com kezében van az egyre népszerűbb TaoBao internetes apróhirdetési és aukciós portál is.
A Yahoo már 1999 óta jelen van Kínában helyi weboldalaival. A vállalat tavaly egy olyan helyi céget vásárolt fel, amely kínai nyelvű internetes keresőt fejleszt. Az amerikai internetes cégek egyre inkább figyelnek a világ legnépesebb országának piacára. Az eBay aukciós portálnak már régóta létezik kínai változata, azonban éppen az Alibaba.com által működtetett TaoBao az, amely egyre nagyobb részesedést szerez az eBay kárára. Google a múlt hónapban közölte, hogy kutatás-fejlesztési központot nyit Kínában.
Az Alibaba.com az üzletközi internetes piactér felhasználóitól éves előfizetési díjat szed a szolgáltatásért. A site-nak 200 országból több mint 15 millió ügyfele van, a becslések szerint az oldalon keresztül tavaly mintegy 4 milliárd dolláros forgalom ment keresztül. Az Alibaba.com közleménye szerint tavalyi bevétele 46 millió dollár volt.
Amennyiben az üzlet létrejön, ez lesz a történelem egyik legnagyobb amerikai befektetése Kínában. A Yahoo célja hogy megvesse a lábát a gyorsan növekedő kínai piacon. A pletykák szerint a Yahoonak nem lesz egyszerű a dolga, mivel az Alibaba.com más befektetőkkel is tárgyalásokat folytat. Az egyezkedésről a mértékadó Forbes.com számolt be, a vállalatok képviselői azonban nem kívánták kommentálni a híreket.
A magánkézben levő Alibaba.com business-to-business (B2B) internetes piacteret működtet Kínában, elsősorban kis- és középvállalatok számára. Az oldalon külön szekciót tartanak fenn azon nemzetközi vállalatok számára, amelyek kínai termékeket kívánnak importálni, forgalmazni. Emellett az Alibaba.com kezében van az egyre népszerűbb TaoBao internetes apróhirdetési és aukciós portál is.
A Yahoo már 1999 óta jelen van Kínában helyi weboldalaival. A vállalat tavaly egy olyan helyi céget vásárolt fel, amely kínai nyelvű internetes keresőt fejleszt. Az amerikai internetes cégek egyre inkább figyelnek a világ legnépesebb országának piacára. Az eBay aukciós portálnak már régóta létezik kínai változata, azonban éppen az Alibaba.com által működtetett TaoBao az, amely egyre nagyobb részesedést szerez az eBay kárára. Google a múlt hónapban közölte, hogy kutatás-fejlesztési központot nyit Kínában.
Az Alibaba.com az üzletközi internetes piactér felhasználóitól éves előfizetési díjat szed a szolgáltatásért. A site-nak 200 országból több mint 15 millió ügyfele van, a becslések szerint az oldalon keresztül tavaly mintegy 4 milliárd dolláros forgalom ment keresztül. Az Alibaba.com közleménye szerint tavalyi bevétele 46 millió dollár volt.