Gyurkity Péter
Sony: időben elkészül a PlayStation 3
A japán gyártó ismét megerősítette korábbi tervét, és tavasszal mindenképpen piacra dobná konzolját. Az Xbox 360 eközben már Japánban is megkezdte hódító hadjáratát, igyekezvén elhódítani a vásárlókat.
A Sony szóvivője a Reuters hírügynökségnek adott válaszában erősítette meg a vállalat elképzelését, miszerint a PlayStation 3 legkésőbb tavasszal a boltokban lesz. Mindezt annak ellenére, hogy az ágazatban máris felröppentek a csúszásról, illetve a cég gondjairól szóló első híresztelések, és többen úgy vélik, hogy minden igyekezetük ellenére sem fogják tudni tartani a korábban felállított határidőt.
A szóvivő elmondta, hogy vezető pozíciójuk megtartásához elengedhetetlen a csúszás elkerülése, pláne, hogy a konzol sorsa összefonódik a következő generációs Blu-ray szabvánnyal. Emlékezhetünk arra, hogy a két tábor között nem sikerült tető alá hozni a megegyezést, így most sok múlhat azon, hogy ki tudja gyorsabban elősegíteni formátumának elterjedését. A PS3 megfelelő alapot kínál ehhez, és amennyiben időben megjelenik, várhatóan óriási érdeklődésre tarthat számot. "A Blu-ray megjelenésének idejére már a megfelelő hardver és tartalom is elérhető lesz" - jelentette ki a szabványt felügyelő konzorcium szóvivőnője, utalva arra, hogy több gyártó is a tavaszra ígéri saját lejátszóját.
A tavaszi indulás azonban nagy valószínűséggel egyedül Japánra érvényes, míg az Egyesült Államok csak a harmadik negyedévben kerülhet terítékre. A korábbi generációk bemutatkozását alapul véve mi csak harmadikként következünk a sorban, reménykedve az őszi megjelenésben. Itthon minden bizonnyal szintén nagy érdeklődés övezi majd a konzolt, hiszen jelenleg is a PS2 vezet a játékeladások terén, amit csak jócskán lemaradva követ az Xbox.
Az első vásárlók Japánban
A Microsoft újdonsága, az Xbox 360, eközben már Japánban is megkezdte hadjáratát. "Japán ugródeszka Ázsia egésze felé" - jelentette ki Peter Moore, az Xbox marketingfelelőse Tokióban, hozzátéve, hogy a japán játékosok minden bizonnyal nagy számban csatlakoznak majd az Xbox Live közösséghez. Ezt nem lesz könnyű elérniük, eddig ugyanis a Microsoftnak nem sok babér termett az országban, mivel a legtöbben a hazai konkurenst preferálták. A Sony itt a piac 80 százalékát uralja, amit Redmond még egy kiugró siker esetén sem törhet meg egyhamar.
A Sony szóvivője a Reuters hírügynökségnek adott válaszában erősítette meg a vállalat elképzelését, miszerint a PlayStation 3 legkésőbb tavasszal a boltokban lesz. Mindezt annak ellenére, hogy az ágazatban máris felröppentek a csúszásról, illetve a cég gondjairól szóló első híresztelések, és többen úgy vélik, hogy minden igyekezetük ellenére sem fogják tudni tartani a korábban felállított határidőt.
A szóvivő elmondta, hogy vezető pozíciójuk megtartásához elengedhetetlen a csúszás elkerülése, pláne, hogy a konzol sorsa összefonódik a következő generációs Blu-ray szabvánnyal. Emlékezhetünk arra, hogy a két tábor között nem sikerült tető alá hozni a megegyezést, így most sok múlhat azon, hogy ki tudja gyorsabban elősegíteni formátumának elterjedését. A PS3 megfelelő alapot kínál ehhez, és amennyiben időben megjelenik, várhatóan óriási érdeklődésre tarthat számot. "A Blu-ray megjelenésének idejére már a megfelelő hardver és tartalom is elérhető lesz" - jelentette ki a szabványt felügyelő konzorcium szóvivőnője, utalva arra, hogy több gyártó is a tavaszra ígéri saját lejátszóját.
A tavaszi indulás azonban nagy valószínűséggel egyedül Japánra érvényes, míg az Egyesült Államok csak a harmadik negyedévben kerülhet terítékre. A korábbi generációk bemutatkozását alapul véve mi csak harmadikként következünk a sorban, reménykedve az őszi megjelenésben. Itthon minden bizonnyal szintén nagy érdeklődés övezi majd a konzolt, hiszen jelenleg is a PS2 vezet a játékeladások terén, amit csak jócskán lemaradva követ az Xbox.
Az első vásárlók Japánban
A Microsoft újdonsága, az Xbox 360, eközben már Japánban is megkezdte hadjáratát. "Japán ugródeszka Ázsia egésze felé" - jelentette ki Peter Moore, az Xbox marketingfelelőse Tokióban, hozzátéve, hogy a japán játékosok minden bizonnyal nagy számban csatlakoznak majd az Xbox Live közösséghez. Ezt nem lesz könnyű elérniük, eddig ugyanis a Microsoftnak nem sok babér termett az országban, mivel a legtöbben a hazai konkurenst preferálták. A Sony itt a piac 80 százalékát uralja, amit Redmond még egy kiugró siker esetén sem törhet meg egyhamar.