Berta Sándor
Saját iTunes-hálózatot hoz létre a Samsung
Az elektronikai konszern és flash-memóriachip-gyártó vállalat dél-koreai és külföldi cégekkel közösen dolgozik az internetes zenebolt-hálózatán, amely a tervek szerint hamarosan megkezdi majd a működését.
Alig két hét telt csak el azóta, hogy az Apple visszautasította egy, a Samsunggal közösen létrehozandó flash-memória-gyártó cég létrehozását. A dél-koreai konszern úgy tűnik, megharagudhatott az Apple-re, ugyanis bejelentette, hogy - az iTunes mintájára - saját online zenebolt-hálózatot hoz létre. Choi-Ji-Sung, a Samsung digitális média részlegének vezetője szerint a vállalat hordozható zenei lejátszói jobbak az Apple termékeinél, csupán azért nem derült ez ki eddig, mert nincs hozzájuk egy olyan rendszer, mint az iTunes, ami kihasználná a képességeiket.
Abban a pillanatban, hogy ez az online zenebolt-hálózat megkezdi a működését, ki fog éleződni a piaci harc a Samsung és az Apple között. Kérdéses azonban, hogy mennyire lesz sikeres világszerte a Samsung rendszere, hiszen tény, hogy az iTunes Dél-Koreában nem túl népszerű, és az ország mint jövőbeni piac, a Samsung üdvösségéhez még édeskevés. Ezzel tisztában vannak a társaság szakemberei is, a céljuk tehát nem csak a helyi és az ázsiai, de a világpiac meghódítása is. Ehhez azonban lesz egy-két szava Steve Jobs cégének is.
Érdekesség, hogy korábban az Apple egy 3,8 milliárd dolláros üzlet keretében szeretett volna az iPod-készülékeihez szükséges NAND-chipeket vásárolni a Samsungtól, ám ez az üzlet végül kútba esett, mert az Apple meggondolta magát. A dél-koreai vállalat most visszavághat...
Alig két hét telt csak el azóta, hogy az Apple visszautasította egy, a Samsunggal közösen létrehozandó flash-memória-gyártó cég létrehozását. A dél-koreai konszern úgy tűnik, megharagudhatott az Apple-re, ugyanis bejelentette, hogy - az iTunes mintájára - saját online zenebolt-hálózatot hoz létre. Choi-Ji-Sung, a Samsung digitális média részlegének vezetője szerint a vállalat hordozható zenei lejátszói jobbak az Apple termékeinél, csupán azért nem derült ez ki eddig, mert nincs hozzájuk egy olyan rendszer, mint az iTunes, ami kihasználná a képességeiket.
Abban a pillanatban, hogy ez az online zenebolt-hálózat megkezdi a működését, ki fog éleződni a piaci harc a Samsung és az Apple között. Kérdéses azonban, hogy mennyire lesz sikeres világszerte a Samsung rendszere, hiszen tény, hogy az iTunes Dél-Koreában nem túl népszerű, és az ország mint jövőbeni piac, a Samsung üdvösségéhez még édeskevés. Ezzel tisztában vannak a társaság szakemberei is, a céljuk tehát nem csak a helyi és az ázsiai, de a világpiac meghódítása is. Ehhez azonban lesz egy-két szava Steve Jobs cégének is.
Érdekesség, hogy korábban az Apple egy 3,8 milliárd dolláros üzlet keretében szeretett volna az iPod-készülékeihez szükséges NAND-chipeket vásárolni a Samsungtól, ám ez az üzlet végül kútba esett, mert az Apple meggondolta magát. A dél-koreai vállalat most visszavághat...