Lapkiadás
Nem bírják a magyar nézők a tévéreklámokat
"Az emberek kevésbé utálnák a reklámokat és még többet is el tudnának viselni belőlük, ha azok jók és kreatívabbak lennének" - derül ki az Euro RSCG Budapest múlt heti felméréséből.
Az 50 fős tesztmintában résztvevők 8 órán keresztül óránként 12 perc filmet és 48 perc reklámot (az elmúlt néhány év Cannes-i díjnyertes alkotásait) nézett végig. A kontrollcsoportban résztvevő 50 fő pedig egy ötperces reklámblokkot nézett meg.
A vetítések végén mindkét csoport tagjainak ugyanazokat a kérdéseket tették fel. "A válaszokból egyértelműen kiderül, hogy a honi tévékben látható reklámok drasztikusan rosszabbak a Cannes-i díjnyerteseknél, és hogy az igazán kreatív reklámok még egészen extrém dózisban sem unalmasak" - mondta Piller Sándor, az Euro RSCG Budapest vezérigazgatója a kísérlet eredményeit bemutató sajtótájékoztatón. Mint magyarázta, bár a minta nem lehetett reprezentatív, az egész reklámszakma számára jelzésértékűek az eredmények. "A reklámhét kapcsán az Euro Reklám Erőpróbával célunk volt felhívni a figyelmet arra, hogy a reklámokkal baj van, és megéri jobb munkákkal megszólítani a közönséget." - tette hozzá.
Az 50 fős tesztmintában résztvevők 8 órán keresztül óránként 12 perc filmet és 48 perc reklámot (az elmúlt néhány év Cannes-i díjnyertes alkotásait) nézett végig. A kontrollcsoportban résztvevő 50 fő pedig egy ötperces reklámblokkot nézett meg.
A vetítések végén mindkét csoport tagjainak ugyanazokat a kérdéseket tették fel. "A válaszokból egyértelműen kiderül, hogy a honi tévékben látható reklámok drasztikusan rosszabbak a Cannes-i díjnyerteseknél, és hogy az igazán kreatív reklámok még egészen extrém dózisban sem unalmasak" - mondta Piller Sándor, az Euro RSCG Budapest vezérigazgatója a kísérlet eredményeit bemutató sajtótájékoztatón. Mint magyarázta, bár a minta nem lehetett reprezentatív, az egész reklámszakma számára jelzésértékűek az eredmények. "A reklámhét kapcsán az Euro Reklám Erőpróbával célunk volt felhívni a figyelmet arra, hogy a reklámokkal baj van, és megéri jobb munkákkal megszólítani a közönséget." - tette hozzá.