SG.hu
A hirdetési piac jelentős növekedését jósolja az Origo
A hazai online piac vezető szereplőinek értékesítési adatain alapuló Online Hirdetési Index az év második negyedévében kiemelkedő eredményt ért el.
A 933 millió forintos forgalom a tavalyi év hasonló időszakának 670 millió forintos bevételével összehasonlítva 40%-os növekedést mutat. 2005 eddig eltelt időszakát vizsgálva a piac 1 milliárd 483 millió forintot meghaladó forgalmat bonyolított le, amely 36 százalékos növekedést jelent a tavalyi év azonos időszakának forgalmához képest, megerősítve, hogy a hirdetők egyre nagyobb számban ismerik fel az online hirdetésben rejlő lehetőségeket. Az [origo] 2005 első félévben az egész piacra jellemző intenzív fejlődési ütemnek megfelelően növelte bevételeit, idén 40% fölötti növekedést várnak.
A piacvezető online médiumok - a T-Online Magyarország által kiadott [origo], az Index, a Ringier Online, a Sanoma Online, a Habostorta, a Portfolio.hu és a Házipatika - a T-Online becslései szerint a tiszta hirdetési piac 65-70%-át adják, így az Online Hirdetési Index pontos képet ad az online hirdetési piacról.
Az Online Hirdetési Index második negyedéves adatai azt mutatják, hogy a piac igen erős, és rendkívüli fejlődési lehetőségek állnak előtte. Míg a teljes hazai hirdetési piac ugyanebben az időszakban csupán egyszámjegyű növekedést ért el, és az online mellett más piaci szegmens nem produkált az átlaghoz képest kiemelkedő növekedést, arra lehet következtetni, hogy az online hirdetések jelentős bevételt tudtak elvonni más hirdetési csatornáktól. A nyugati országokban is folyamatosan nő az online médiumok bevétele a hirdetési tortából, hasonló tendenciákra számíthatunk Magyarországon is. A T-Online becslése szerint az online médiumok hirdetési bevételei két éven belül utolérik a rádiós szegmens bevételeit.
Az online médiumok népszerűsége nagyban függ az internetelérések számának növekedésétől és típusától: az online tartalmak készítői számára igen kedvező a szélessávú hozzáférés lendületes terjedése, hiszen ezek generálják az újabb és újabb minőségi tartalmak keletkezését. A T-Online elemzése szerint a háztartások internet ellátottsága továbbra is dinamikusan növekszik. A vállalat becslése szerint a 2004. évi 16%-hoz képest 2007-re 31%-ot ér el. Ez a növekedés elsősorban a szélessávú internet elterjedését feltételezi, a tendencia alapján 2007-ben Magyarországon minden negyedik háztartás szélessávú internetkapcsolattal fog rendelkezni. A teljes napi internet-forgalom Magyarországon a hét elején elérte az 1,476 milliót. A T-Online előrejelzése szerint 2007-ben az internetező háztartások 80%-a szélessávon kapcsolódik a világhálóra, 1187 ezer háztartásban lesz internetelérésl, ebből 955 ezer szélessávú technológiával.
A 933 millió forintos forgalom a tavalyi év hasonló időszakának 670 millió forintos bevételével összehasonlítva 40%-os növekedést mutat. 2005 eddig eltelt időszakát vizsgálva a piac 1 milliárd 483 millió forintot meghaladó forgalmat bonyolított le, amely 36 százalékos növekedést jelent a tavalyi év azonos időszakának forgalmához képest, megerősítve, hogy a hirdetők egyre nagyobb számban ismerik fel az online hirdetésben rejlő lehetőségeket. Az [origo] 2005 első félévben az egész piacra jellemző intenzív fejlődési ütemnek megfelelően növelte bevételeit, idén 40% fölötti növekedést várnak.
A piacvezető online médiumok - a T-Online Magyarország által kiadott [origo], az Index, a Ringier Online, a Sanoma Online, a Habostorta, a Portfolio.hu és a Házipatika - a T-Online becslései szerint a tiszta hirdetési piac 65-70%-át adják, így az Online Hirdetési Index pontos képet ad az online hirdetési piacról.
Az Online Hirdetési Index második negyedéves adatai azt mutatják, hogy a piac igen erős, és rendkívüli fejlődési lehetőségek állnak előtte. Míg a teljes hazai hirdetési piac ugyanebben az időszakban csupán egyszámjegyű növekedést ért el, és az online mellett más piaci szegmens nem produkált az átlaghoz képest kiemelkedő növekedést, arra lehet következtetni, hogy az online hirdetések jelentős bevételt tudtak elvonni más hirdetési csatornáktól. A nyugati országokban is folyamatosan nő az online médiumok bevétele a hirdetési tortából, hasonló tendenciákra számíthatunk Magyarországon is. A T-Online becslése szerint az online médiumok hirdetési bevételei két éven belül utolérik a rádiós szegmens bevételeit.
Az online médiumok népszerűsége nagyban függ az internetelérések számának növekedésétől és típusától: az online tartalmak készítői számára igen kedvező a szélessávú hozzáférés lendületes terjedése, hiszen ezek generálják az újabb és újabb minőségi tartalmak keletkezését. A T-Online elemzése szerint a háztartások internet ellátottsága továbbra is dinamikusan növekszik. A vállalat becslése szerint a 2004. évi 16%-hoz képest 2007-re 31%-ot ér el. Ez a növekedés elsősorban a szélessávú internet elterjedését feltételezi, a tendencia alapján 2007-ben Magyarországon minden negyedik háztartás szélessávú internetkapcsolattal fog rendelkezni. A teljes napi internet-forgalom Magyarországon a hét elején elérte az 1,476 milliót. A T-Online előrejelzése szerint 2007-ben az internetező háztartások 80%-a szélessávon kapcsolódik a világhálóra, 1187 ezer háztartásban lesz internetelérésl, ebből 955 ezer szélessávú technológiával.