MTI
Megtorpant a hazai szórakoztatóelektronikai piac
A magyarországi szórakoztatóelektronikai piac bővülésének üteme az elmúlt években csökkent, de nő a modern technológiát képviselő és a digitális készülékek iránti kereslet - derül ki a GfK Hungária Piackutató Intézet jelentéséből.
Az intézet adatai szerint a piac növekedésének üteme 2004-ben mind értékben, mind az eladott termékek darabszámát tekintve jelentősen csökkent. Míg 2003-ban az eladott termékek darabszáma 39,7 százalékkal bővült, addig 2004-ben már csak 15,2 százalékkal. Értékben jóval nagyobb volt a növekedési ütem visszaesése - 2003-as 24,5 százalékos bővülés után tavaly csak 4,7 százalék -, mert a kiélezett piaci verseny és a gyors technológiai megújulás miatt erős árcsökkenés következett be.
A piaci növekedés kulcsát a GfK az innovációban látja, mivel az idei évre prognosztizált 5 százalékos bővülés hajtóerejét a DVD termékek, a digitális videokamera, az mp3-lejátszók és a projektoros televíziók adják. Utóbbi kereslete a GfK Elektro 2005-2006 című tanulmánya szerint több mint kétszeresére nőtt az egy évvel korábbihoz képest.
Az intézet adatai szerint a piac növekedésének üteme 2004-ben mind értékben, mind az eladott termékek darabszámát tekintve jelentősen csökkent. Míg 2003-ban az eladott termékek darabszáma 39,7 százalékkal bővült, addig 2004-ben már csak 15,2 százalékkal. Értékben jóval nagyobb volt a növekedési ütem visszaesése - 2003-as 24,5 százalékos bővülés után tavaly csak 4,7 százalék -, mert a kiélezett piaci verseny és a gyors technológiai megújulás miatt erős árcsökkenés következett be.
A piaci növekedés kulcsát a GfK az innovációban látja, mivel az idei évre prognosztizált 5 százalékos bővülés hajtóerejét a DVD termékek, a digitális videokamera, az mp3-lejátszók és a projektoros televíziók adják. Utóbbi kereslete a GfK Elektro 2005-2006 című tanulmánya szerint több mint kétszeresére nőtt az egy évvel korábbihoz képest.