SG.hu

A T-Com válaszként a GVH elé vitte a TELE2 reklámokat

A T-Com a mai napon beadvánnyal fordult a Gazdasági Versenyhivatalhoz, mert a cég álláspontja szerint a Tele2 a közelmúltban közzétett reklámjaiban számos alkalommal megsértette a versenytörvényt.

A TELE2 két héttel ezelőtti tiltakozása után a T-Com válaszként a GVH elé vitte a TELE2 reklámjait. Véleményük szerint a Tele2 reklámjaiban több ízben is az jelenik meg, hogy a "1502" díjcsomag választása esetén az ügyfélnek nincs havidíj fizetési kötelezettsége. Az állítás a fogyasztók megtévesztésére alkalmas, hiszen az érintett díjcsomagot választó ügyfeleknek is kell havidíjat fizetniük. Szintén kifogásolják, hogy visszatérő elemként jelenik meg a reklámokban, hogy a Tele2 "1502" díjcsomagját választó előfizetők akár a telefonálási költségeik 40%-át is megspórolhatják. Az összehasonlított díjcsomagok (T-Com "Bázis" - Tele2 "1502") forgalmi- és havidíjainak ismeretében megállapítható, hogy a 40%-os megtakarítás még extrém forgalmi szokások mellett sem valószínű, hiszen az összehasonlítás nem számol az előfizetési díjjal. Beadványuk szerint ezért a reklámok ezen eleme a fogyasztókat megtéveszti.

A T-Com szerint a Tele2 egy szóróanyagában a T-Com "Favorit" és "Favorit Plusz" díjcsomagjait úgy hasonlította a Tele2 "Extra" és az "Extra Plusz" elnevezésű díjcsomagjaihoz, hogy az összehasonlítás alkalmával hibásan tüntette fel a T-Com díjcsomagjainak kedvezményes hívásidőszakát. A cég szerint a szórólapon közöltek szintén alkalmasak a fogyasztók megtévesztésére.

A T-Com közleménye szerint az elmúlt hónapokban egyre növekvő számban érkeztek az ügyfelek részéről a T-Com ügyfélszolgálatához olyan megkeresések, reklamációk, amelyek a Tele2 félrevezető reklámjaiból fakadtak. "Nagyon sajnáljuk, hogy odáig fajult a helyzet, hogy különböző eljárásokkal kell egymást fenyegetni. Tekintettel az elmúlt hetek csatározásaira, arra a következtetésre jutottunk, hogy itt már nem elsősorban ajánlatok, hanem kommunikációs stratégiák versengenek egymással. Meggyőződésünk, hogy ez a küzdelem nem szolgálja az ügyfelek tisztánlátását, és nem könnyíti meg eligazodásukat a különböző ajánlatok útvesztőjében. Ezért döntöttünk úgy, hogy a Versenyhivatalt, mint független szervezetet kérjük fel arra, hogy eljárásával járuljon hozzá a távközlési verseny tisztaságához." - mondta el Nagy Bálint, a Magyar Telekom csoport kommunikációs igazgatója.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • awender #11
    Így van :) A T-Com szeretné, ha a T-Com-nak fizetett díjakat a Tele2 beleszámolná a saját telefonálási díjaiba. Csak éppen ezt nem a Tele2-nek fizeted.

    Ez olyan, mintha az este rendelt pizza árát bele kellene számolnia a Tele2-nek a telefonálási díjakba, hiszen ha nem ennél pizzát, telefonálni sem tudnál, mert éhen halnál... Ezt lehet tovább fokozni :)

    Mindenesetre és Tele2-t használok, amióta a magyar piacon van és soha nem fizettem havi díjat, illetve minden másodperc alapon ment. + hűségnyilatkozat sincs!
  • onimusha #10
    mellesleg gusztustalan, ahoz, hogy dslem legyen havi 2 ezer sokszásas alapdíjat kell fizetnem a vonalért úgyhogy nem is használom telefonálásra, de hát ez van mi sem jobb mint a semmiért fizetni
  • onimusha #9
    mindkettő egy rakás szar, csak az egyik pici a másik meg egy hatalmas monopol abszolút nem úgyfélbarát szarhegy( t com)
  • worldwideweb #8
    "hiszen az összehasonlítás nem számol az előfizetési díjjal"--->Miért számoljon?A TELE2-nek ahhoz semmi köze.
  • pemga #7
    Hmm, mert törvény kötelezi rá, hogy megnyissa a hálózatát :). Ugyanis az állambácsi nem hülye (jó, nem a miénk találták ki, gyanítom ha rajtunk múlna lenne akkora bőrönd hogy megoldják). Ők úgy gondolkodnak, hogy jobb a lakosságnak, az országnak, stb-nek, ha nem KÉT cég túrja fel az egész országot és fektet le mindenből KETTŐT, dupla áron; hanem csak az egyik, és azt kötelezik arra, hogy pénzért mások előtt is megnyissa. Azt, hogy mennyiért az sincs teljesen rájuk van bízva, pl. a versenytörvény szabályozza (nem adhatja drágábban a T2-nek, mint sajátmagának, meg ilyesmi). Amerikában mégtovább mentek, ott teljesen külön cég foglalkozik a fizikai hálózatokkal, a végpontokon bárminemű szereléssel, és a szolgáltatásokkal.
  • fapapi #6
    T-com is meg a tele2 is kussoljon!
    A tele2 csak egyvérszívó pióca én azt nem értem azon a hálózaton amit a matav épített ki mit keres egy másik szolgáltatóóóóóóó.
    Miért nem mondja a T-com hogy nem a mi hálózatunkat nem használhatod a szaros csomagjaidra.
    Vagy szerződést kötöttek? akkor meg mit kalimpálnak ????????
  • janyikzs #5
    Nem szabad az összehasonlítások-ban hinni, én megkérdezem az egyik mit tud, majd a másik mit tud, majd én összehasonlítom, levonom a következtetéseket, és választok. Az ilyen reklámokat nem is figyelem, amint megnézek egy ilyet, 1 perc múlva már a számokra sem emlékszem.
  • jefferson83 #4
    T-com helyében én erősen kussolnék. Először a saját portáját sepregetné ki!
  • pemga #3
    Versenyhivatal, mint független szervezet? Nem ők mondták azt is, hogy az ADSL-nek vonalas telefonelőfizetéshez kötése az NEM termékkapcsolás?
  • TothLaci #2
    Igaz, hogy megtévesztőek, de nagyon sokan bedőlnek nekik...