SG.hu

Megtévesztette a fogyasztókat a Telekom kedvezményes mobilnet-ajánlata

Tíz év alatt a tizedik fogyasztóvédelmi típusú jogsértését követte el a cég, ezért a Gazdasági Versenyhivatal mintegy 22 milliós bírságot szabott ki a Magyar Telekomra.

A magyar versenyhatóság tavaly indult vizsgálata megállapította, hogy a Magyar Telekom megtévesztően népszerűsítette ügyfelei között egyes mobilinternet-kedvezményeit, amelyeket hűségvállalás esetére kínált. A kampány üzenetei (pl. „50% kedvezményt kapsz mobilneted havidíjából 3 hónapon át, és még 30 GB mobil netet is díjmentesen belföldre 90 napra, ha 1 éves hűséget vállalsz mobil előfizetésedre a Telekom alkalmazásban”) ugyanis azt a benyomást kelthették, hogy a kedvezményeket bármelyik ügyfél igénybe veheti, ha további egy évnyi hűségidőt vállal a meglévő előfizetésére. Valójában azonban a lezárt díjcsomaggal rendelkező fogyasztók csak a meglévőtől eltérő feltételű, új díjcsomagra történő szerződéskötéssel válhattak jogosulttá a kedvezményekre, így a kampány megtévesztő üzeneteket közvetített feléjük.

A GVH Versenytanácsa a jogsértés mérlegelésekor figyelembe vette, hogy a tisztességtelen reklámkampány nem nyílt formában folyt, hanem egy viszonylag szűk előfizetői kört célzott, belső tájékoztatási csatornákon (pl. sms-ben és push üzenetekben). A nemzeti versenyhatóság tekintettel volt ugyanakkor arra is, hogy a céget 10 év alatt már tizedik alkalommal marasztalja el fogyasztóvédelmi típusú jogsértésekért. A versenyhatóság mindezek figyelembevételével 21,7 millió forintos bírságot rótt ki a Magyar Telekom Nyrt.-re.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • felemelő #1
    "tizedik fogyasztóvédelmi típusú jogsértését követte el a cég, ezért a Gazdasági Versenyhivatal mintegy 22 milliós bírságot szabott ki"

    Tessék mondani a büntetés összege a kalkulált/tippelt többlet nyereségen felüli összeg?
    Mert azt ugye automatikusan a károsult ügyfeleknek kellene visszajuttatni (persze ha nem követhető tételesen, akkor az ügyfelek egy adott részhalmazának a számlán egy jóváírásként).


    brrrr....
    bocs, ábrándozom....