SG.hu
TELE2-tiltakozás a T-Com Favorit tv-reklámja miatt
A TELE2 beadványt nyújtott be a Gazdasági Versenyhivatalhoz és a Hírközlési Fogyasztói Jogok Képviselőjéhez a T-Com Favorit díjcsomag televíziós reklámjai ellen, mivel álláspontjuk szerint az az ügyfelek megtévesztésére alkalmas lehet.
A filmben tett összehasonlítás TELE2 által kifogásolt része, hogy az ingyenbeszélgetést ígérő díjcsomagról nem hangzik el, hogy az ingyenes percekhez külön havidíjért, az elterjedt díjcsomagokhoz képest magasabb kiadással juthat hozzá az előfizető (vagyis valójában nem ingyenesek), továbbá a hívásokra (hívásonként és havi összidőtartamra, hívásirányra és hívásidőszakra) további megkötések érvényesek, így a 0 Ft-os percdíj és a napi 18 óra ingyenes beszélgetés lehetősége csak több feltétel együttes teljesülésekor igaz. A megkötésekről azonban a televíziós szpot csak olvashatatlan apróbetűkkel ad tájékoztatást.
Mindemellett véleményük szerint a hirdetés azt sugallja, hogy a TELE2 percdíjai összehasonlíthatóak a Favorit 0 Ft-os percdíjaival, és a Favorit olyan kedvező, hogy mellette a TELE2 használatának nincs értelme. A valóságban azonban a kétféle ajánlat összehasonlítása nem lehetséges, a T-Com hirdetésében érdemben nem ismertetett részletek miatt. A közlemény szerint a fentieken túl a TELE2 szolgáltatásának igénybevétele a másodperc alapú számlázás révén csúcsidőben, illetve csúcsidőn kívül - a T-Com-os vezetékes számokon kívüli, mobil és nemzetközi hívásirányokban - a Favorit díjcsomagok használata mellett is jelentős megtakarítást eredményezhet a fogyasztóknak.
Miután a T-Com nem reagált a TELE2 múlt heti írásos megkeresésére, melyben a kifogásolt hirdetés sugárzásának megszüntetését kérte, a TELE2 a hatósági eljárás megindítása mellett döntött, hogy a jövőben hasonló célú és a versenytárs egyértelmű lejáratását célzó összehasonlító reklámok ne jelenhessenek meg.
A filmben tett összehasonlítás TELE2 által kifogásolt része, hogy az ingyenbeszélgetést ígérő díjcsomagról nem hangzik el, hogy az ingyenes percekhez külön havidíjért, az elterjedt díjcsomagokhoz képest magasabb kiadással juthat hozzá az előfizető (vagyis valójában nem ingyenesek), továbbá a hívásokra (hívásonként és havi összidőtartamra, hívásirányra és hívásidőszakra) további megkötések érvényesek, így a 0 Ft-os percdíj és a napi 18 óra ingyenes beszélgetés lehetősége csak több feltétel együttes teljesülésekor igaz. A megkötésekről azonban a televíziós szpot csak olvashatatlan apróbetűkkel ad tájékoztatást.
Mindemellett véleményük szerint a hirdetés azt sugallja, hogy a TELE2 percdíjai összehasonlíthatóak a Favorit 0 Ft-os percdíjaival, és a Favorit olyan kedvező, hogy mellette a TELE2 használatának nincs értelme. A valóságban azonban a kétféle ajánlat összehasonlítása nem lehetséges, a T-Com hirdetésében érdemben nem ismertetett részletek miatt. A közlemény szerint a fentieken túl a TELE2 szolgáltatásának igénybevétele a másodperc alapú számlázás révén csúcsidőben, illetve csúcsidőn kívül - a T-Com-os vezetékes számokon kívüli, mobil és nemzetközi hívásirányokban - a Favorit díjcsomagok használata mellett is jelentős megtakarítást eredményezhet a fogyasztóknak.
Miután a T-Com nem reagált a TELE2 múlt heti írásos megkeresésére, melyben a kifogásolt hirdetés sugárzásának megszüntetését kérte, a TELE2 a hatósági eljárás megindítása mellett döntött, hogy a jövőben hasonló célú és a versenytárs egyértelmű lejáratását célzó összehasonlító reklámok ne jelenhessenek meg.