21
  • Lenny
    #21
    Ezt jól összefoglaltad és igaz is!
  • Lenny
    #20
    Miért kell mindíg fosozni? Kis kúltúrát már légyszíves... Azért mert te ellenszenvvel viseltetsz valami iránt még nem biztos, hogy az egy fos. Én pl. mikor fingsztéjsönöztem?
  • BiroAndras
    #19
    Nem ilyen egyszerű a RAM kérdés. A GDDR3, és a többi DDR RAM is a magas sávszélesség mellett csúnya késleltetéssel rendelkezik. Minél nagyobb a sávszélesség, annál nagyobb a késleltetés. Emiatt akkor hatékonyak ezek a RAM-ok, ha viszonylag folytonosan vannak olvasva, nem össze-vissza. Ehhez megfelelően kell szervezni a programokat. Multimédiás feladatoknál ez nem gond, de a játék többi részénél nehéz (pl. AI). Ezen kívül a CPU felépítése is számít (hosszabb futószalag mellett jobb a nagy sávszélesség).

    A memória mennyiségét a nextgen konzolokban kissé szűknek érzem. Eddig nem volt akkora gond, mivel TV-re nem kellettek brutál felbontású textúrák. Most viszont a HDTV felbontás a cél, amihez PC-n már ajánlott 512MB RAM csak a videokártyán. Ráadásul konzolon nem lehet swappelni, és nem is lehet össze-vissza ugrálva olvasni egy optikai meghajtóról, mert az kegyetlen lassú. Tehát keményen kell majd trükközni a textúrákkal, hogy elférjenek.
    Egy PFS-nél vagy szimulátoroknál még lehet játszadozni tömörítéssel, meg ügyes betöltő programmal, de egy startégiai játéknál ez nem megy, mert ott van amikor egyszerre minden látszik, tehát az összes textúra kell.
    Szóval a lényeg az hogy olyan kompromisszumokra fognak kényszerülni a fejlesztők, amik PC-n fel sem merülnek. De gondolom ez eddig is így volt konzolokon.
  • IGAZIWILLIAMS
    #18
    Ugyan már Storm,Dzsonyboy ellen érvek? Minek..ennyi kell: akkor játszál pöcs2-n meg pöcs 3-on Dzsoni :DDDDD
  • fishguy
    #17
    nekem is egy micron és infineon 512 es ddr-em van
  • Stormreaver
    #16
    Aha, csak az a system RAM egy "kicsikét" gyorsabb, mint ami a mostani PC-kben található gagyesz DDR memória...Bár ebből a cikkből is feltűnhetne neked, hogy a típusa ugyanaz a GDDR3, mint ami a jelenlegi leggyorsabb videókártyák memóriája. Az a 10 MB embedded memory pedig meglehetősen brutális, ilyet jelenleg egyik PC-s videókártyán sem találsz még fél MB-ot sem, nem hogy 10-et..
    De egyébként óriási hibát követsz el, hogy ha egy konzol architektúráját egy az egyben a PC-nek próbálod megfeletetni. Csak emlékeztetés képpen: a 2001 (!) -es Xbox hardverre (64 MB unified memory van benne össz-vissz) Riddick-től Doom 3-ig, Halo 2-től Half Life2 -ig, Splinter Cell 3-tól Far Cry-ig, Conker-től Forza Motorsport-ig elég sok mindent meg tudtak/tudnak csinálni, és bizony az alacsonyabb felbontású textúráktól eltekintve (ami ráadásul TV-n nézve jóval kevésbé zavaró, mint ha monitoron tennéd) megközelítőleg hasonló minőségben, mint amit a 2005-ben mondjuk 150-200 ezerért vásárolt PC-den futtatsz. És ez egy viszonylag gyorsan összecsapott konzol volt az MS részéről, ami -ha a specifikációit nézzük- már 2001-ben is el volt maradva egy csúcs PC-hez képest. Na most ehhez képest az Xbox360 a megjelenésekor jóval bikább lesz, mint az akkor piacon kapható csúcs PC-k, szóval tetszik, nem tetszik, most egy darabig konzolon bizony szebbek és gyorsabbak lesznek a játékok, mint egy 3x annyiért vásárolt PC-n...
  • Dzson
    #15
    Én gyűjtök inkább PS3 / HDTV cuccra, az eddig láttot X3,6 játékok nem különböznek semmiben a mai PC grafikás játékoktól. Az induló címek legalábbis nem fogtak meg. Kipróbálom majd őket a szerkesztőségi gépen azt' annyi.
  • Derapo
    #14
    Én már várom nagyon mikor lesz nekem itthon ilyenem.Nem lesz az azért olyan nagyon lassú.
  • zidder
    #13
    lassú?mihez képest?szerintem ígyis gyorsabb lesz mint bármelyikünk gépében a ram... legalábbis 1 ideig. A PS3-hoz képest persze hogy lassú ott 3 féle memória lesz mindengyok más célra.Ami pedig a memóriák méretét illeti az meg majd csak játék fejlesztőknek okoz majd némi fejtörést, de ügyes srácok majd megoldják...
  • Dzson
    #12
    10 mega akkor is kb. ugyanolyan kevés mint a ps2 4 megája volt. :) ráadásul a fosbox3,6-nak nincs külön video memóriája hanem minden a system ramból megy = lassúság. :)))
  • zidder
    #11
    Hát sikerült vmi átláthatóra...
    lényeg:

    4MB Videó Memória
    32MB RAMBUS mem

    mondjuk 5 éve ezek a számok máshogy hangzottak:)
  • zidder
    #10
    Eza biztos: :)


    Emotion Engine
    MIPS IV-Subset
    300 MHz (294.912 MHz)
    128-bit Integer SIMD
    128-bit Floating-Point SIMD
    24KB Cache (16KB Instruction + 8KB Data)
    16KB Scratch Pad RAM
    Co-Processor 1: FPU
    Floating Point Multiply Accumulator (FMAC) x 1
    Floating Point Divider (FDIV) x 1
    8KB Cache (4KB Instruction + 4KB Data)
    Co-Processor 2: VU0
    Floating Point Multiply Accumulator (FMAC) x 4
    Floating Point Divider (FDIV) x 1
    8KB Cache (4KB Instruction + 4KB Data)
    Vector Processing Unit: VU1
    Floating Point Multiply Accumulator (FMAC) x 5
    Floating Point Divider (FDIV) x 2
    32KB Cache (16KB Instruction + 16KB Data)
    450 Dhrystone MIPS
    6.2 GFLOPS
    Geometry:
    66 Million Polygons per Second (peak)
    38 Million Polygons per Second (lighting)
    36 Million Polygons per Second (fog)
    16 Million Polygons per Second (curved surface generation)
    Image Processing Unit (IPU): MPEG2 Compressed Image Decoder
    150 Million Pixels per Second
    DMA: 10 channels
    Graphics Synthesizer (GS)
    150 MHz (147.456 MHz)
    16 Pixel Pipelines
    2.4 Gigapixels per Second (no texture)
    1.2 Gigatexels per Second
    Point, Bilinear, Trilinear, Anisotropic Mip-Map Filtering
    Perspective-Correct Texture Mapping
    Bump Mapping
    Environment Mapping
    32-bit Color (RGBA)
    32-bit Z Buffer
    4MB Multiported Embedded DRAM
    38.4 Gigabytes per Second eDRAM Bandwidth (19.2 GB/s in each direction)
    9.6 Gigabytes per Second eDRAM Texture Bandwidth
    150 Million Particles per Second
    Polygon Drawing Rate:
    75 Million Polygons per Second (small polygon)
    50 Million Polygons per Second (48-pixel quad with Z and Alpha)
    30 Million Polygons per Second (50-pixel triangle with Z and Alpha)
    25 Million Polygons per Second (48-pixel quad with Z, Alpha, and Texture)
    18.75 Million Sprites per Second (8 x 8 pixel sprites)
    Emotion Engine to Graphics Synthesizer Bus
    64 Bits Wide
    150 MHz
    1.2 Gigabytes per Second Bandwidth
    Main Memory
    32 Megabytes RAMBUS DRAM
    32 Bits Wide (Dual Channel 16-bit)
    400 MHz (800 MHz Effective)
    800 Megabits per Second per Pin
    3.2 Gigabytes per Second Bandwidth
    I/O Processor
    Based on PSone CPU
    33.8688 MHz or 36.864 MHz (selectable)
    2MB Memory
    USB, IEEE-1394, Sound, DVD-ROM, and PCMCIA Controller
    Sound Chip
    48 Voices
    2MB Memory
    Supports Dolby, AC3, and DTS output
    Storage
    4x DVD-ROM
    DVD-5 Disc Format (4.7 Gigabytes)
    Memory Cards
  • IGAZIWILLIAMS
    #9
    Az a 10 MB DRAM elég lesz Master Chiefhez nagytotálban,a többi meg jó lesz a sok négyzetkilométeres bejárható területhez :DD
  • IGAZIWILLIAMS
    #8
    Aha,igen rosszul tudtam...csak 4 Mb volt a VRAM --na az volt a kevés .DD
  • IGAZIWILLIAMS
    #7
    Nem annyi vót a video-memória? Ha rosszul tudom,javíts ki nyugodtan,nincs sértődés. :DD
  • Dzson
    #6
    Miben volt 8 mega...?
  • IGAZIWILLIAMS
    #5
    Nekem bejön ez a design,bár ízlés dolga...btw a jelenlegi generációhoz képest mindenképpen előrelépés,hogy egyáltalán van design :P (najókivévepstwo)
  • IGAZIWILLIAMS
    #4
    Ne keverd a szezont a f..mal ecsém :DDD
    Ott a nyolc mega VRAM volt a kevés....
  • Dzson
    #3
    Az a 10 mega beágyazott memória a HDTV-khez és a gép egyéb teljesítményéhez képest pont olyan kevés mint a 4mega volt a PS2 esetében. :):):):):):)
  • nenad
    #2
    hat nagyon kivancsi leszek hogy fogan szolni ezek a next gen konzolok. A design egy kicsit kenyerpiritosra sikeredett, de ez legyen a legrosszabb a gepben.
  • bertino
    #1
    itt is infineon memória dübörög gépházon belül...