Gyurkity Péter

A Lenovo 2010-re uralni akarja a PC-piacot

A kínai gyártó - amely hosszas viták és vizsgálat után márciusban kapott engedélyt az IBM PC-részlegének felvásárlására - ambíciózus terveket fogalmazott meg az elkövetkező öt évre.

A Lenovo elképzeléseiről Steve Ward, a vállalat vezérigazgatója nyilatkozott a Reuters hírügynökségnek adott interjúban, hansúlyozva a Kínán kívüli piacban rejlő lehetőségeket. Eszerint a gyártó nagy sikereket vár a nemzetközi piacon való szerepléstől, sőt, jó esélyt látnak arra, hogy mindössze öt éven belül az ágazat vezető gyártójává válhatnak, maguk mögött hagyva a jelenlegi első helyezettet.

"Szeretnénk világszerte elismert márkává tenni a Lenovo nevet. Jó esélyünk mutatkozik arra, hogy öt év alatt megszerezzük a vezető pozíciót a piacon" - nyilatkozta Ward. Elmondása szerint ez elsősorban attól függ, hogy milyen sikerrel bővítik ki majd terméklistájukat, és mennyire tudnak lépést tartani az árcsökkentésekkel.

A vállalat bevételének mintegy 1,5 százalékát fordítja a kutatásokkal kapcsolatos feladatokra, amely meglehetősen jó arányt jelent. Egyszerre két új fejlesztői központ létrehozását tervezik, egyet Észak-Karolinában, a másikat Pekingben. Az IBM PC-üzletének megszerzését követő első száz napját óvatosan értékelték, annak ellenére, hogy a május elején lezárt tranzakcióval a Lenovo Ázsia első, és a világ hármas számú PC-gyártójává lépett elő. A vállalatnak keményen kell dolgoznia, hogy az idei év első negyedében piacából elvesztett részesedését visszaszerezze, elsősorban azzal, hogy PC-it az amerikai piacon is sikerrel értékesítse, anélkül, hogy önálló kiskereskedelmi hálózatot nyitna ott.

Az első pénzügyi negyedévről szóló értékelés már bizakodóbb, és 234 százalékos növekedésről számol be a fejlődő országok piacán. Ráadásul a kínai piacon háromszor annyi számítógépet szállítottak le, mint a második helyzett gyártó, ami jelzi előnyük nagyságát. Ambíciózus tervekben sincs hiány: a vállalat még júliusban jelezte, hogy saját szuperszámítógép megépítésén töri a fejét, amely állításuk szerint hatszor nagyobb teljesítményre lenne képes, mint a világ jelenlegi leggyorsabb Blue Gene/L rendszere.

Ahhoz, hogy az első számú gyártóvá váljanak, kitüntetett figyelemmel kell kezelniük a fejlődő országokat, mint például India, Brazília és a hazai piac. Új termékekkel is elő kell állniuk: az egykori IBM-részleg a piac mintegy 60 százalékát fedte le termékeivel, ám a Lenovo az újdonságokkal egészen 90 százalékra szeretné kibővíteni ezt az arányt, hogy szinte minden téren saját megoldást kínáljanak.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Iori #16
    lol hogy a csávonak a kezében egy sony laptop van :DDD
  • Fenjoy #15
    nem akarok szemét lenni de:) Ha arról a Thomson márkáról beszélsz ami Francia volt, akkor ok, azért volt mert megvették a Kínaiak...ebben az évben... kellemetlen mi?

    :)
  • pemga #14
    Már most sem tudsz olyan háztartási gépet v. elektronikai berendezést venni, amit nem ott gyártottak. Amíg Neked is gyártanak, addig rajta lesz ingrisül is... Amíg Neked _is_ gyártanak :)).
  • BiroAndras #13
    Ha ott veszel ilyen cuccost, akkor meg is érdemled. :)
  • szombi #12
    A ,,Lenovo'' már ma sem elismert márka!
    Nemrég vettem egy ilyen márkájú mp3-as discman-t, és az meg fél percenként leállt.
    Visszavittem a tacskó-ba ahol vettem, és nem akarták visszafizetni az árát.
    Fizettem rá még két ruppót, hogy egy THOMSON discman-t vegyek. Az már jobban műkaszik.
    Komolyan mondom, ha 2010-ben fél percenként lefagyó gépek lesznek, akkor lelövöm magam!
  • avman #11
    mivel a bolygó népességének jó része Indiában és Kínában él és mivel ezt a piacot célozták meg, és olybá tűnik rövid idő alatt szép sikereket értek eló, nem is olyan lehetetlen amire vállalkoztak. csak gondolkodni kellene az ostobaságok idefirkálása helyett.
  • concrete #10
    én meg egy 607-es peugeot-ot szeretnék, de AZ SEM reális
  • onimusha #9
    úristen 2010re minden billenytyűzeten rajta lesz a illatos omlós csirke, meg szok olcsó kevész drága ? mindezt rizs nyelven, most vegyünk még bill.-eket
  • smv #8
    "A Lenovo 2010-re uralni akarja a PC-piacot"

    Én 2008 -ra a világod fogom uralni.
  • pemga #7
    Ez egy vállalati jövőkép meghirdetése, amiben általában nagyot szokás mondani. (Kb. mint az elhíresült Gatyesz mondás: PC-t minden irodába és otthonba; ami elég jól teljesült)