Gyurkity Péter
A Lenovo 2010-re uralni akarja a PC-piacot
A kínai gyártó - amely hosszas viták és vizsgálat után márciusban kapott engedélyt az IBM PC-részlegének felvásárlására - ambíciózus terveket fogalmazott meg az elkövetkező öt évre.
A Lenovo elképzeléseiről Steve Ward, a vállalat vezérigazgatója nyilatkozott a Reuters hírügynökségnek adott interjúban, hansúlyozva a Kínán kívüli piacban rejlő lehetőségeket. Eszerint a gyártó nagy sikereket vár a nemzetközi piacon való szerepléstől, sőt, jó esélyt látnak arra, hogy mindössze öt éven belül az ágazat vezető gyártójává válhatnak, maguk mögött hagyva a jelenlegi első helyezettet.
"Szeretnénk világszerte elismert márkává tenni a Lenovo nevet. Jó esélyünk mutatkozik arra, hogy öt év alatt megszerezzük a vezető pozíciót a piacon" - nyilatkozta Ward. Elmondása szerint ez elsősorban attól függ, hogy milyen sikerrel bővítik ki majd terméklistájukat, és mennyire tudnak lépést tartani az árcsökkentésekkel.
A vállalat bevételének mintegy 1,5 százalékát fordítja a kutatásokkal kapcsolatos feladatokra, amely meglehetősen jó arányt jelent. Egyszerre két új fejlesztői központ létrehozását tervezik, egyet Észak-Karolinában, a másikat Pekingben. Az IBM PC-üzletének megszerzését követő első száz napját óvatosan értékelték, annak ellenére, hogy a május elején lezárt tranzakcióval a Lenovo Ázsia első, és a világ hármas számú PC-gyártójává lépett elő. A vállalatnak keményen kell dolgoznia, hogy az idei év első negyedében piacából elvesztett részesedését visszaszerezze, elsősorban azzal, hogy PC-it az amerikai piacon is sikerrel értékesítse, anélkül, hogy önálló kiskereskedelmi hálózatot nyitna ott.
Az első pénzügyi negyedévről szóló értékelés már bizakodóbb, és 234 százalékos növekedésről számol be a fejlődő országok piacán. Ráadásul a kínai piacon háromszor annyi számítógépet szállítottak le, mint a második helyzett gyártó, ami jelzi előnyük nagyságát. Ambíciózus tervekben sincs hiány: a vállalat még júliusban jelezte, hogy saját szuperszámítógép megépítésén töri a fejét, amely állításuk szerint hatszor nagyobb teljesítményre lenne képes, mint a világ jelenlegi leggyorsabb Blue Gene/L rendszere.
Ahhoz, hogy az első számú gyártóvá váljanak, kitüntetett figyelemmel kell kezelniük a fejlődő országokat, mint például India, Brazília és a hazai piac. Új termékekkel is elő kell állniuk: az egykori IBM-részleg a piac mintegy 60 százalékát fedte le termékeivel, ám a Lenovo az újdonságokkal egészen 90 százalékra szeretné kibővíteni ezt az arányt, hogy szinte minden téren saját megoldást kínáljanak.
A Lenovo elképzeléseiről Steve Ward, a vállalat vezérigazgatója nyilatkozott a Reuters hírügynökségnek adott interjúban, hansúlyozva a Kínán kívüli piacban rejlő lehetőségeket. Eszerint a gyártó nagy sikereket vár a nemzetközi piacon való szerepléstől, sőt, jó esélyt látnak arra, hogy mindössze öt éven belül az ágazat vezető gyártójává válhatnak, maguk mögött hagyva a jelenlegi első helyezettet.
"Szeretnénk világszerte elismert márkává tenni a Lenovo nevet. Jó esélyünk mutatkozik arra, hogy öt év alatt megszerezzük a vezető pozíciót a piacon" - nyilatkozta Ward. Elmondása szerint ez elsősorban attól függ, hogy milyen sikerrel bővítik ki majd terméklistájukat, és mennyire tudnak lépést tartani az árcsökkentésekkel.
A vállalat bevételének mintegy 1,5 százalékát fordítja a kutatásokkal kapcsolatos feladatokra, amely meglehetősen jó arányt jelent. Egyszerre két új fejlesztői központ létrehozását tervezik, egyet Észak-Karolinában, a másikat Pekingben. Az IBM PC-üzletének megszerzését követő első száz napját óvatosan értékelték, annak ellenére, hogy a május elején lezárt tranzakcióval a Lenovo Ázsia első, és a világ hármas számú PC-gyártójává lépett elő. A vállalatnak keményen kell dolgoznia, hogy az idei év első negyedében piacából elvesztett részesedését visszaszerezze, elsősorban azzal, hogy PC-it az amerikai piacon is sikerrel értékesítse, anélkül, hogy önálló kiskereskedelmi hálózatot nyitna ott.
Az első pénzügyi negyedévről szóló értékelés már bizakodóbb, és 234 százalékos növekedésről számol be a fejlődő országok piacán. Ráadásul a kínai piacon háromszor annyi számítógépet szállítottak le, mint a második helyzett gyártó, ami jelzi előnyük nagyságát. Ambíciózus tervekben sincs hiány: a vállalat még júliusban jelezte, hogy saját szuperszámítógép megépítésén töri a fejét, amely állításuk szerint hatszor nagyobb teljesítményre lenne képes, mint a világ jelenlegi leggyorsabb Blue Gene/L rendszere.
Ahhoz, hogy az első számú gyártóvá váljanak, kitüntetett figyelemmel kell kezelniük a fejlődő országokat, mint például India, Brazília és a hazai piac. Új termékekkel is elő kell állniuk: az egykori IBM-részleg a piac mintegy 60 százalékát fedte le termékeivel, ám a Lenovo az újdonságokkal egészen 90 százalékra szeretné kibővíteni ezt az arányt, hogy szinte minden téren saját megoldást kínáljanak.