COMPUTERWORLD
A Sony Blu-Ray formátuma lehet a nyerő
A vártnál sokkal kisebbet durranhat a következő generációs HD-DVD formátumú filmek idén őszre tervezett bemutatása, A kiadók többsége ugyanis csak a korábban tervezettnél kevesebb anyagot ad ki. A rivális Blu-Ray formátummal való harcban döntő lehet, hogy a filmstúdiók melyiket támogatják inkább.
Egyelőre azonban úgy tűnik, a legnagyobbak mintha kihátrálnának a HD-DVD mögül. A Paramount Pictures korábban azt ígérte, az ünnepi szezonban legalább 20 filmet ad ki HD-DVD formátumban, a vállalathoz közeli források szerint azonban egyet sem fog, legalábbis idén nem. Az NBC Universal korábban az állította, 16 alkotást jelentet meg HD-DVD-n, a legúbabb tervekben viszont már csak egy tucat film szerepel. A formátum legnagyobb támogatója, a Warner Home Video csupán annyit közölt, egyelőre még nem döntöttek a filmek megjelentetéséről. A többi nagy stúdió közül a Sony (Columbia), a Walt Disney és a 20th Century Fox már korábban elkötelezték magukat a Blu-Ray mellett.
A HD-DVD formátumot támogató készülékgyártókat érzékenyen érintheti a filmstúdiók késlekedése. a vállalatok ugyanis arra számítottak, hogy az idei ünnepi szezonban elegendő mennyiségű film lesz majd piacon, így a lejátszók is kelendőek lesznek. Most azonban úgy tűnik, a Toshiba lesz az egyetlen cég, amely HD-DVD lejátszót dob piacra az ünnepi szezonban az Egyesült Államokban. Az egyik legnagyobb elektronikai áruházlánc, a Circuit City szóvivője elmondta, kínálatukban megtalálható lesz a Toshiba lejátszója, azonban eleinte nem várnak nagy érdeklődést, tekintettel a kevés filmre és a készülék 1000 dolláros árára.
A Penn, Schoen & Berland múlt hónapban közzétett felmérése szerint az Egyesült Államokban a Sony által kifejlesztett Blu-Raynek áll a zászló. A megkérdezett amerikaiak főként a következő szempontok alapján rangsoroltak: melyik vállalatok támogatják az egyes formátumokat, a filmipar, Hollywood melyik médiát támogatja, melyiket használják majd a következő generációs játékkonzolok, melyik biztosít nagyobb kapacitást, illetve mikor lesznek az első készülékek, műsoros lemezek elérhetők.
A több mint ezer fő véleményét felvonultató kérdőívhalmaz feldolgozását követően kiderült, hogy a megkérdezettek 58 százaléka egyértelműen a Sony Blu-Ray formátuma mellett teszi le a voksát, 26 százalékuk még nem tudta eldönteni, 16 százalékuk pedig a rivális HD-DVD-t tartja befutónak. A felmérésben részt vevők 66 százaléka tervezi Blu-Ray olvasó vásárlását, 19 százalékuk még gondolkozik rajta és csak 15 százalékuk vásárolna kizárólag HD-DVD-lejátszót.
Egyelőre azonban úgy tűnik, a legnagyobbak mintha kihátrálnának a HD-DVD mögül. A Paramount Pictures korábban azt ígérte, az ünnepi szezonban legalább 20 filmet ad ki HD-DVD formátumban, a vállalathoz közeli források szerint azonban egyet sem fog, legalábbis idén nem. Az NBC Universal korábban az állította, 16 alkotást jelentet meg HD-DVD-n, a legúbabb tervekben viszont már csak egy tucat film szerepel. A formátum legnagyobb támogatója, a Warner Home Video csupán annyit közölt, egyelőre még nem döntöttek a filmek megjelentetéséről. A többi nagy stúdió közül a Sony (Columbia), a Walt Disney és a 20th Century Fox már korábban elkötelezték magukat a Blu-Ray mellett.
A HD-DVD formátumot támogató készülékgyártókat érzékenyen érintheti a filmstúdiók késlekedése. a vállalatok ugyanis arra számítottak, hogy az idei ünnepi szezonban elegendő mennyiségű film lesz majd piacon, így a lejátszók is kelendőek lesznek. Most azonban úgy tűnik, a Toshiba lesz az egyetlen cég, amely HD-DVD lejátszót dob piacra az ünnepi szezonban az Egyesült Államokban. Az egyik legnagyobb elektronikai áruházlánc, a Circuit City szóvivője elmondta, kínálatukban megtalálható lesz a Toshiba lejátszója, azonban eleinte nem várnak nagy érdeklődést, tekintettel a kevés filmre és a készülék 1000 dolláros árára.
A Penn, Schoen & Berland múlt hónapban közzétett felmérése szerint az Egyesült Államokban a Sony által kifejlesztett Blu-Raynek áll a zászló. A megkérdezett amerikaiak főként a következő szempontok alapján rangsoroltak: melyik vállalatok támogatják az egyes formátumokat, a filmipar, Hollywood melyik médiát támogatja, melyiket használják majd a következő generációs játékkonzolok, melyik biztosít nagyobb kapacitást, illetve mikor lesznek az első készülékek, műsoros lemezek elérhetők.
A több mint ezer fő véleményét felvonultató kérdőívhalmaz feldolgozását követően kiderült, hogy a megkérdezettek 58 százaléka egyértelműen a Sony Blu-Ray formátuma mellett teszi le a voksát, 26 százalékuk még nem tudta eldönteni, 16 százalékuk pedig a rivális HD-DVD-t tartja befutónak. A felmérésben részt vevők 66 százaléka tervezi Blu-Ray olvasó vásárlását, 19 százalékuk még gondolkozik rajta és csak 15 százalékuk vásárolna kizárólag HD-DVD-lejátszót.