Specker Balázs
A Microsoft is beszáll a térképversenybe
A Microsoft elindította Virtual Earth keresőjének béta verzióját. Ez a cég első igazi kísérlete arra, hogy helyhez kötődő keresési lehetőséget nyújtson szerte a planétán.
A rendszer segítségével földrajzi kereséseket hajthat végre a felhasználó, mégpedig a térképek címkéinek használatával. A honlap egy virtuális telefonkönyvet is magában foglal majd - közölte a PC Pro News. A még idén bővülő MSN Virtual már városokat és tájékozódási pontokat is tartalmaz majd.
A szolgáltatás egy Locate Me (Találj meg) funkcióval szolgál a teljesen elveszettek számára. A WiFi-csomópontok segítségével - melyre a netezők laptopjaik vagy egyéb kommunikációs eszközeik révén csatlakoznak - helymeghatározást is kaphatunk. Ezt követően pedig a környéken is keresgélhetünk majd a cég ígérete szerint - írja a CNet News.
"Ha idegen városban vagy és a közelben, mindössze pár lépésre szeretnél kínai éttermet vagy pénzautomatát találni, a szokványos internetes keresések nem adják meg azt a helyközpontú vizuális információt, amire szükséged van" - mondta Stephen Lawler, a Virtual Earth projekt vezérigazgatója. Némi korlátozást jelent viszont, hogy egyenlőre még csak az amerikai helyszínek kerültek fel a Microsoft térképére és a következőnek vélt brit bővítésről nincs még hír.
Amíg a Microsoft virtuális bolygójának felépítésén fáradozik, a rivális Google már februárban útjára indította Google Maps rendszerét, ami új távaltokat nyitott az online földrajzi szoftverek használatában. Újfajta térképkezelése révén ugyanis a felhasználók böngészőjük frissítése nélkül zoomolhattak Észak-Amerika térképére - olvasható az Information Week oldalán. Az alig egy hónapja startolt Google Earth használatával a netezők körbeutazhatják a 3D-ben ábrázolt bolygót, és megpróbálhatják megkeresni saját otthonaikat is. Az elmúlt hetekben a Google a Maps sorozat japán verziójával is előrukkolt, sőt, a Google Moon révén egyből a Holdra ugrott.
Az állandó frissülés nem véletlen. A Microsoft és a Google között kiélezett küzdelem folyik azokért hirdetőkért, akik keresőoldalakon kívánják reklámozni portékáikat, valamint a bevételekért, amelyek technológiáik licenceléseiből folynak be más cégektől.
A rendszer segítségével földrajzi kereséseket hajthat végre a felhasználó, mégpedig a térképek címkéinek használatával. A honlap egy virtuális telefonkönyvet is magában foglal majd - közölte a PC Pro News. A még idén bővülő MSN Virtual már városokat és tájékozódási pontokat is tartalmaz majd.
A szolgáltatás egy Locate Me (Találj meg) funkcióval szolgál a teljesen elveszettek számára. A WiFi-csomópontok segítségével - melyre a netezők laptopjaik vagy egyéb kommunikációs eszközeik révén csatlakoznak - helymeghatározást is kaphatunk. Ezt követően pedig a környéken is keresgélhetünk majd a cég ígérete szerint - írja a CNet News.
"Ha idegen városban vagy és a közelben, mindössze pár lépésre szeretnél kínai éttermet vagy pénzautomatát találni, a szokványos internetes keresések nem adják meg azt a helyközpontú vizuális információt, amire szükséged van" - mondta Stephen Lawler, a Virtual Earth projekt vezérigazgatója. Némi korlátozást jelent viszont, hogy egyenlőre még csak az amerikai helyszínek kerültek fel a Microsoft térképére és a következőnek vélt brit bővítésről nincs még hír.
Amíg a Microsoft virtuális bolygójának felépítésén fáradozik, a rivális Google már februárban útjára indította Google Maps rendszerét, ami új távaltokat nyitott az online földrajzi szoftverek használatában. Újfajta térképkezelése révén ugyanis a felhasználók böngészőjük frissítése nélkül zoomolhattak Észak-Amerika térképére - olvasható az Information Week oldalán. Az alig egy hónapja startolt Google Earth használatával a netezők körbeutazhatják a 3D-ben ábrázolt bolygót, és megpróbálhatják megkeresni saját otthonaikat is. Az elmúlt hetekben a Google a Maps sorozat japán verziójával is előrukkolt, sőt, a Google Moon révén egyből a Holdra ugrott.
Az állandó frissülés nem véletlen. A Microsoft és a Google között kiélezett küzdelem folyik azokért hirdetőkért, akik keresőoldalakon kívánják reklámozni portékáikat, valamint a bevételekért, amelyek technológiáik licenceléseiből folynak be más cégektől.