MTI

Megduplázta nyereségét a Sony

A szórakoztatóelektronikai cikkek általános áresése ellenére megduplázta nyereségét az ágazat legnagyobb vállalata, a zenekiadóval és amerikai filmstúdiókkal is rendelkező japán Sony.

A Sony a márciussal zárult üzleti évben 163,8 milliárd jenre növelte az adózott eredményét az előző évi 88,5 milliárd jenről. A mostani üzleti évre csak 80 milliárd jenes adózott eredményre lehet számítani, közölték szerdán. A film- és a zenekiadó részleg eredményei és a kisebb adóterhek ellensúlyozták az elektronikai részleg veszteségét. Az elemzők szerint elavult gyártmányszerkezetű elektronikai részleg - amely a bevétel kétharmadát adja - 34,3 milliárd jenes üzemi veszteséget szenvedett a DVD-lejátszók, a tévék és a videokamerák olcsóbbodása miatt. A vállalatnál úgy vélik, hogy az elektronikai részleg ebben a pénzügyi évben is veszteséges lesz, egyvégtében harmadszor.

Az üzemi eredmény tavaly 113,92 milliárd jenre nőtt 98,9 milliárdról, a mostani pénzügyi évben 160 milliárd jenre számítanak ebben a rubrikában a vállalatnál. Az elemzők korábban 109 milliárdot jósoltak az elmúlt pénzügyi évről. A Sony új elnöke nem bízik a gyors sikerben. Nehéz lesz elérni a tervezett, 10 százalékos üzemieredmény-rátát a 2006/07-es üzleti évben, mondta újságíróknak Tokióban szerdán, megerősítve korábbi borúlátását.


Howard Stringer lesz az első nem japán Sony vezérigazgató

Csubacsi Rjodzsi várhatóan júniusban veszi át a Sony elnöki tisztét, a közgyűlés megerősítése után. A vezetés átszervezése során az amerikai-brit Howard Stringer lesz a Sony új vezérigazgatója, az első nem japán ebben a tisztségben.

Januárban a Sony már csökkentette az üzemieredmény-előrejelzését a márciussal véget ért üzleti évére, a korábbi előrejelzéshez képest 31 százalékkal 110 milliárd jenre. Úgy vélik, a három éve zajló, évi 330 milliárd jen megtakarítást célzó költségcsökkentési program nem tud lépést tartani a DVD-lejátszók, a videokamerák és a lapos képernyők árának csökkenésével. Csubacsi stratégiaváltást is ígért: a cég az erőforrásait a növekedést ígérő termékekre akarja összpontosítani, és csökkenteni akarja a szakadékot a termékek és a fogyasztói igények között. Kezelni akarja a versenyképesség csökkenését és a termelő folyamat hatékonysági hiányait is. Azt mondta, hogy a lapos képernyős tévék, a mobiltelefonok, a digitális kamerák és a videokamerák tűnnek növekedéssel kecsegtető termékeknek.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • pemga #4
    Jaigen, ami miatt ez válasz akart lenni :). Nézd meg a The Corporation c. filmet. Igen érdekes képet vázol fel (leginkább amerikai cégekre érvényes). A kép ilyesmi: a cég, mint személy, hozzájuk hasonló jogokkal rendelkezik (már-már állampolgári jogon), ellenben jóval kevesebb felelősséggel, amit sorra újra-meg-újra semmibe is vesz. Egész komoly nevek szerepelnek benne: Milton Friedman, Chomsky mester, és megszólaltatnak CEO-kat is (nemcsak a Michael Moore féle stílusban).
  • pemga #3
    A film- és a zenekiadó részleg eredményei és a kisebb adóterhek ellensúlyozták az elektronikai részleg veszteségét. - Hoppá, akkor most RIAA v. nem RIAA... Hogy is van ez a visszaeső forgalmakkal? Az ugyan nem akkora baj, hogy jóval kevesebb cd-, meg dvd-játékost veszünk, de az már igen, hogy ebből következően kevesebb anyagot is hozzá. Sőt ez utóbbi egész biztos a kalózkodás miatt van. Hógyispersze...
  • Totinkhamon #2
    A Sony a szememben egyre inkább egy kib****tt Nagy Testvérre kezd hasonlítani. Mindent fel akar vásárolni, mindent meg akar kaparintani. (Pl. kilóra megvette a Rockstargames-t, hogy 1 évig ne adják ki PC-re a GTA SA-t, meg álítólag azért is fizettek, hogy a PC-s verzióban azért ne legyen minden elérhető - pl. házak kirablásának lehetősége, stb.)Kezd olyan lenni, mint a Microsoft.
  • yy #1
    engem meglepett, mer előg erős alternatívák a dél-koreaiak, de mégiscsak a japók a nyerők.