Berta Sándor
Együttműködik a Sony és a McDonald's
A japán és az amerikai vállalat új módját találta ki annak, hogy a felhasználókat ne csak egy hamburger elfogyasztására, de egy zeneszám legális letöltésére is rábírja.
A megállapodás keretében az étteremlánc minden egyes BigMac mellé egy bónt tesz , ami a Connect online zeneboltban váltható be egy zeneszám letöltésére. Az egyezményt a virtuális zenebolt leginkább nem is forgalomnövelő, sokkal inkább promóciós lépésnek tekinti. Magát az együttműködést a két szerződő vállalat hivatalosan még be sem jelentette, erre minden bizonnyal a héten kerül sor.
A Sonynak egyébként nem az első ilyen kezdeményezése, a japán cég ugyanis korábban, két évvel ezelőtt hasonló megállapodást kötött a Pepsivel is. Akkor a zenei ipar még nem lelkesedett igazán a zeneszámok és a zenei albumok online kereskedelméért, a helyzet csak az Apple iTunes szolgáltatásának a piacra kerülésével változott meg. Az akkori akció keretében a Pepsi a Sony által forgalmazott zenei albumokat és zeneszámokat műsoros CD-ken árulta. A Connecttel való együttműködés miatt azonban most a korábbinál jóval nagyobb esély van a sikerre.
Az még nem tisztázott, hogy a Sony és a McDonald's pénzt is fizet egymásnak, vagy ez csak egy afféle promóciós barterüzlet a két óriásvállalat között. Valószínűleg nem véletlenül titkolózik a két cég. Kérdéses ugyanakkor, hogy a gombamódra szaporodó különböző online zeneboltok és zeneletöltési szolgáltatások között a Sony-McDonald's együttműködése mennyire lesz sikeres, de az biztos, hogy az óriáscégek komoly üzleti haszonra számítanak.
A megállapodás keretében az étteremlánc minden egyes BigMac mellé egy bónt tesz , ami a Connect online zeneboltban váltható be egy zeneszám letöltésére. Az egyezményt a virtuális zenebolt leginkább nem is forgalomnövelő, sokkal inkább promóciós lépésnek tekinti. Magát az együttműködést a két szerződő vállalat hivatalosan még be sem jelentette, erre minden bizonnyal a héten kerül sor.
A Sonynak egyébként nem az első ilyen kezdeményezése, a japán cég ugyanis korábban, két évvel ezelőtt hasonló megállapodást kötött a Pepsivel is. Akkor a zenei ipar még nem lelkesedett igazán a zeneszámok és a zenei albumok online kereskedelméért, a helyzet csak az Apple iTunes szolgáltatásának a piacra kerülésével változott meg. Az akkori akció keretében a Pepsi a Sony által forgalmazott zenei albumokat és zeneszámokat műsoros CD-ken árulta. A Connecttel való együttműködés miatt azonban most a korábbinál jóval nagyobb esély van a sikerre.
Az még nem tisztázott, hogy a Sony és a McDonald's pénzt is fizet egymásnak, vagy ez csak egy afféle promóciós barterüzlet a két óriásvállalat között. Valószínűleg nem véletlenül titkolózik a két cég. Kérdéses ugyanakkor, hogy a gombamódra szaporodó különböző online zeneboltok és zeneletöltési szolgáltatások között a Sony-McDonald's együttműködése mennyire lesz sikeres, de az biztos, hogy az óriáscégek komoly üzleti haszonra számítanak.